x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Hot hatch pursânge. Doar pentru distracție

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 30 Apr 2015 - 21:32
Hot hatch pursânge. Doar pentru distracție unknown
Vezi galeria foto


Ţi-l iei pentru că vrei ca prin vene să-ți curgă adrenalină. Nu-l iei dacă ai de gând să faci drumuri lungi. Nu-l iei dacă vrei să atârni ore întregi prin trafic în drum spre birou. Îl iei pentru distracţie. Pentru că Megane RS Trophy, sub capota căruia şuieră 275 de cai-putere, e gândit şi construit pentru plăcerea şoferului, de care am avut şi eu parte vreme de trei zile cât l-am avut în teste.

Megane RS Trophy a apărut dintr-o provocare. După ce Seat a stabilit un nou record pe circuitul de la Nurburgring pentru sportivele cu tracţiune faţă, inginerii Renault s-au gândit să-şi ia recordul înapoi şi au uşurat Megane RS cu vreo 101 kilo¬grame, crescând concomitent puterea motorului cu 10 cai. Pentru varianta dedicată străzii au rămas cei 275 de cai-putere, evacuarea Akrapovici din titan şi carbon, dar au reapărut scaunele din spate. Astfel încât cu 28.600 de euro puteţi cumpăra o maşină aproape nebună, care îţi dă senzaţia de zbor. Tracţiunea este atât de puternică, încât ai impresia că pur şi simplu eşti călare pe un motor gigantic. Te trec toţi fiorii la o simplă acceleraţie de la 0 la 100 care se produce în doar călare pe un motor gigantic. Te trec toţi fiorii la o simplă acce-leraţie de la 0 la 100 care se produce în doar 5,8 secunde. Totul este să schimbi vitezele la cuplul maxim de 5.500 de rot/min şi să nu te laşi cuprins de fascinaţia sunetului celor 275 de cai sau de puterea pe care o simţi în volanul învelit cu piele Alcantra şi care stă să-ţi sară din mână la fiecare acceleraţie. Deşi are doar tracţiune faţă, maşina este echilibrată elec¬tronic printr-un sistem de control al subvirării. În plus, avem de-a face cu o suspensie dură, care păstrează maşina impecabil pe traiectorie, dar te face să simţi fiecare pietricică sau denivelare de tipul „valurile Dunării” de pe A1.

Secretul lui RS Trophy

Motorul de 2 litri cu turbină păstrează cuplul constant la 360 de Nm în plaja 3.000- 5.500 de rot/min., astfel că poţi avea parte de senzaţii tari şi dacă accelerezi de la 120 la 170 de km/h. Megane RS Trophy are un şasiu Cup rigid, amortizare Ohlins şi diferenţial cu alunecare limită, ceea ce-l face indicat pentru şoferii cu experienţă. La capitolul cifre, RS Trophy marchează o accelerare de la 0 la 250 de km/h în puţin peste un minut pe parcursul a circa 3,4 kilometri. Consumul, deşi nu este cel mai important lucru la o maşină sport, a fost de 14 litri/100 de km, în regim de reprize pe autostradă, şi de 18,5 litri/100 de km în regim sport – urban. La un condus liniştit, graţie sistemul start-stop, e posibil un consum de 10 litri la sută. Interiorul lui RS Trophy arată la fel de periculos ca şi exteriorul. Scaunele sport Recaro se completează cu volanul învelit în piele specială, iar indicatoarele sport cu RS Monitor 2.0, un instrument de telemetrie care îți afișează parametrii în timp real ai motorului sau diagramele traseului. Interiorul este destul de spartan pentru a fi comod, dar are parte de sistemul de sunet care este de calitate.

Printre premianţi
Concurenţa în segmentul hot hatch este destul de acerbă, aproape fiecare marcă raportat de această dată la sălbăticia de care dă dovadă pe şosea. Este cu aprope 20.000 de euro mai ieftin decât un Subaru WRX STI de 300 de cai, care accelerează până la 250 de km/h într-un timp similar, este mai ieftin şi mai puternic decât un Opel Astra OPC sau un Ford Focus ST şi poate face faţă cu brio unui VW Golf R, mai galonat, dar nu la fel de dezlănţuit.venind cu un pretendent. Megane RS Trophy are atuul preţului
Citeşte mai multe despre:   Megane RS Trophy

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de