Constructorul auto american a majorat cu 250 de dolari prețul de pornire pentru vehiculele electrice Model Y și Model 3 în SUA, se arată pe site-ul său de internet - a doua oară în mai puțin de două săptămâni, după mai multe creșteri de prețuri în trecut.
În China, Tesla, condusă de Elon Musk, a majorat prețul pentru variantele cu 2.000 de yuani (289,39 dolari), se arată pe site-ul web.
Măsura vine după ce compania a înregistrat cea mai mică marjă brută trimestrială din ultimii doi ani și a ratat estimările pieței, după ce a redus agresiv prețurile pentru a stimula cererea și a respinge concurența în creștere.
Tesla a redus prețurile la nivel global începând din ianuarie pe numeroase piețe din întreaga lume pentru a rămâne în fața concurenților americani tradiționali, precum Ford Motor, în timp ce se străduiește să ajungă din urmă producătorii auto chinezi precum BYD Co Ltd pe cea de-a doua piață ca mărime.
Până acum, compania a reușit să se mențină în fața marilor producători auto americani și japonezi care fac incursiuni în domeniul vehiculelor electrice prin reducerea prețurilor de vânzare, dar producătorii auto chinezi încep să preia conducerea pe această piață și pe altele cu oferte și mai ieftine.
Directorul executiv Elon Musk a semnalat luna trecută că producătorul de vehicule electrice va acorda prioritate creșterii vânzărilor în fața profitului, în condițiile unei economii slabe.
În Canada, producătorul auto a majorat prețurile crossoverului său performant Model 3 și Model Y cu 300 de dolari fiecare. În Japonia, prețurile pentru Model 3 entry-level au fost majorate cu 37.000 de yeni (269,01 dolari)
(sursa: Mediafax)