x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Michael Horn, noul șef al Volkswagen, demisionează

Michael Horn, noul șef al Volkswagen, demisionează

10 Mar 2016   •   09:27
Michael Horn, noul șef al Volkswagen, demisionează

Michael Horn, preşedinte şi director general al Volkswagen Group of America, demisionează după aproape şase luni de când grupul german a recunoscut că a echipat 580.000 de vehicule vândute în SUA cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, transmite Reuters.

Michael Horn, aflat la conducerea subsidiarei din SUA din 2014, va pleca în urma unui acord de ambele părţi, pentru a beneficia de alte oportunităţi, a anunţat miercuri grupul german.

Interimatul va fi asigurat de fostul director al BMW Hinrich Woebcken, numit în ianuarie preşedintele Volkswagen Group of America, Volkswagen Mexico şi Volkswagen Group Canada.

Michael Horn, în vârstă de 54 de ani, le-a trimis un e-mail angajaţilor, mulţumindu-le pentru sprijinul lor şi pentru că i-au fost alături în timpul crizei.

Anul acesta, vânzările brandului VW în SUA au scăzut cu 14%, după un declin de 5% anul trecut. În SUA, VW ar putea fi amendat cu până la 48 miliarde de dolari (53 miliarde de euro) pentru încălcarea reglementărilor de mediu.

Pe plan global, Volkswagen are 120 de fabrici la care lucrează peste 600.000 de angajaţi, inclusiv 270.000 în Germania. În SUA, la uzina Chattanooga, din Tennessee, sunt aproximativ 2.200 de angajaţi.

Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră. Anul trecut, Volkswagen a informat că a pus deoparte 6,5 miliarde de dolari pentru a face faţă costurilor scandalului emisiilor.

Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. La rândul său, Audi a recunoscut că în cazul său 2,1 milioane de maşini pe plan global au fost echipate cu acel software care permitea vehiculelor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. AGERPRES

×