Renault, al treilea producător auto din Europa, va amâna introducerea vehiculelor electrice, un alt indiciu că cererea pentru maşini cu emisii zero este mai scăzută decât credeau companiile auto, transmite Bloomberg.
'Nu suntem în situaţia în care piaţa să urmeze estimările noastre. Oamenii nu au ajuns în momentul în care simt nevoia să aibă un vehicul electric pentru folosinţă zilnică. Oamenii trebuie să simtă necesitatea de a trece la modelele electrice', a explicat Jerome Stoll directorul responsabil pentru performanţă al Renault.
Vânzarea în masă a vehiculelor cu emisii zero nu a îndeplinit aşteptările companiilor, deoarece cumpărătorii sunt nemulţumiţi de preţurile mai ridicate decât în cazul automobilelor pe benzină şi pe motorină şi de autonomia scăzută. Excepţia s-a înregistrat pe segmentul automobilelor de lux, unde liderul de piaţă BMW a majorat producţia automobilul de oraş i3 anul acesta, deoarece comenzile au depăşit estimările.
În Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, erau utilizate la începutul anului aproximativ 12.200 de automobile electrice, din totalul de 43,9 milioane de vehicule înregistrate.
Vânzările mondiale înregistrate anul trecut de grupul Renault au crescut cu 3,1%, până la 2,628 milioane vehicule, însă această creştere se datorează vehiculelor ieftine, vândute atât sub marca românească Dacia, cât şi sub marca Renault, care au reprezentat 41,3% din volumul total de vânzări. Fără această gamă, vânzările Renault ar fi scăzut cu 3,2%.
Renault-Nissan, care funcţionează sub forma unei alianţe globale din 1999, au convenit în 2010 să înceapă să coopereze cu Daimler pentru unele proiecte. Cele trei companii colaborează pentru producţia în comun a unor motoare, iar modelele Twingo Renault şi Daimler Smart au fost dezvoltate pe baza aceleiaşi platforme.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. (Agerpres)