Renault şi alţi acţionari ai Avtovaz au injectat peste un miliard de euro în cel mai mare producător auto din Rusia, pentru a întări situaţia financiară şi a profita de redresarea pieţei auto ruse.
Operaţiunea, care a implicat în mare măsură conversia datoriei în acţiuni, a totalizat 107 miliarde de ruble (1,3 miliarde de euro), a anunţat miercuri corporaţia rusă de stat Rostec, care este acţionar al Avtovaz, alături de alianţa Renault-Nissan. În urma conversiei, cota alianţei Renault-Nissan în societatea mixtă cu Rostec a urcat la 61,1%, în timp ce participaţia societăţii mixte în Avtovaz a ajuns la 83,5%.
"Este una din cele mai mari tranzacţii din istoria industriei auto ruse. De fapt, peste 100 de miliarde de ruble au fost investite în dezvoltarea facilităţilor de producţie şi a brandului Lada", a afirmat şeful Rostec, Sergei Chemezov. Injecţia de numerar face parte din planul prezentat în 2016 de reparare a dificultăţilor financiare cu care se confrunta Avtovaz, aflat aproape de faliment, în urma declinului vânzărilor.
Acum piaţa rusă s-a redresat iar la fabrica companiei din Togliatti sunt produse modelele Dacia şi Datsun ale alianţei Renault-Nissan, pe lângă propriile modele Lada ale Avtovaz. Avtovaz şi-a redus semnificativ pierderile anuale, datorită scăderii costurilor, a lansării de noi modele şi a redresării pieţei auto ruse.
În 2017, pierderile nete ale Avtovaz s-au atenuat la 9,7 miliarde de ruble (171,3 milioane de dolari) de la 44,8 miliarde de ruble în 2016. Costurile de restructurare s-au ridicat la 2,2 miliarde de ruble, cheltuielile cu dobânzile la 7,3 miliarde de ruble.