Federaţia Internaţională de Automobilism şi-ar fi dat acordul pentru intrarea în Formula 1 a unei echipe româneşti, FRR F1 Team, deşi un anunţ oficial nu este aşteptat în perioada următoare, afirmă jurnalistul britanic Adam Cooper pe blogul lui.
Ultimul anunţ făcut de FIA în legătură cu echipa Forza Rossa datează din 11 aprilie, când World Motor Sport Council i-a acordat o licenţă pentru Formula 1 lui Gene Haas, precizând în acelaşi timp că este "în proces de investigaţie pentru Forza Rossa", nume care face parte din identitatea FRR.
Din motive neelucidate, procesul de investigaţie a durat peste şase săptămâni, dar forul automobilistic mondial pare să fi ajuns săptămâna trecută la concluzia că proiectul este viabil din punct de vedere financiar, subliniază expertul britanic.
Dacă Gene Haas a recunoscut că 2015 este un termen improbabil pentru debutul echipei sale în Campionatul Mondial de Formula 1, FRR va încerca să ia startul în sezonul viitor. Cooper scrie că "FRR are mai multe elemente stabilite decât Haas. Intenţionează să folosească un propulsor Renault, în timp ce caroseria va fi proiectată şi construită de o echipă alcătuită de fostul director al echipelor Force India şi Hispania Racing F1 Team, Colin Kolles, la baza sa de lângă Munchen.
Kolles este numele actual al lui Călin Colesnic, născut 13 decembrie 1967, la Timişoara, care a mai lucrat şi la echipe precum Jordan, Midland sau Spyker.
Principalul om al proiectului FRR este Ion Bazac, fostul ministru al Sănătăţii, în vârstă de 45 de ani, care este importatorul Ferrari pentru România, sub numele de Forza Rossa.
Bazac este şi preşedintele unui consorţiu format din investitori privaţi şi de stat care au ca scop promovarea imaginii României, având susţinere guvernamentală. Adam Cooper precizează că ministrul român al Tineretului şi Sporturilor s-a întâlnit cu conducerea FIA recent, pentru a susţine acceptarea echipei în Formula 1.