Grupul Zhejiang Geely Holding Group a trimis 9 sateliți pe orbita joasă a Pământului, în timp ce construiește o rețea pentru a oferi o navigație mai precisă pentru vehiculele autonome.
Sateliții GeeSAT-1 au fost lansați de la Centrul de lansare a sateliților Xichang din provincia Sichuan din sud-vestul țării. Geely a declarat că se așteaptă ca alți 63 de sateliți să fie lansați pe orbită până în 2025 și, în cele din urmă, intenționează să aibă o constelație de 240 de sateliți.
Astfel, grupul Geely devine al doilea mare producător auto care are o afacere spațială, după SpaceX, deținută de Elon Musk, care a lansat peste 2.000 de sateliți pe orbită pentru rețeaua sa Starlink și oferă servicii comerciale de internet. Starlink intenționează să aibă o rețea de 4.408 sateliți.
În timp ce SpaceX folosește propriile rachete pentru a-și lansa sateliții, Geely a utilizat o rachetă Long March 2C dezvoltată și operată de o entitate de stat chineză pentru lansarea celor 9 sateliți.
Pe lângă faptul că va oferi suport de poziționare de înaltă precizie pentru mașinile care se conduc singure, Geely a declarat că rețeaua sa va avea și alte funcții comerciale, cum ar fi furnizarea de servicii de comunicații la Jocurile Asiatice din septembrie.
Sateliții au o durată de viață operațională de 5 ani și se vor dezintegra în atmosfera terestră fără a lăsa resturi spațiale, a transmis compania.
Rețelele de sateliți ale Chinei sunt dominate de armata sa, dar guvernul a început să permită investiții private în industria spațială a țării în 2014. De atunci, companiile comerciale, unele susținute de guvernele locale, s-au grăbit să intre în acest sector, majoritatea concentrându-se pe fabricarea de sateliți, iar restul încercând să construiască mici vehicule de lansare, inclusiv rachete reutilizabile.