x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Talisman. Cum arată nava amiral a Renault

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 20 Iul 2016 - 12:22
Talisman. Cum arată nava amiral a Renault
Vezi galeria foto


Talisman este pariul pe care constructorul francez specializat în maşini low-cost vrea să-l facă cu sedanurile pretenţioase. Mă refer, în primul rând, la concurenţii direcţi VW Passat, Ford Mondeo sau Opel Insignia. Renault a reuşit să fabrice o maşină care la 30.000 de euro oferă confort, tehnologie şi multă putere, plus grija pe care francezii o au pentru detalii. Rămâne de văzut dacă noul model va depăşi hopul creat de păguboasele predecesoare Laguna, Latitude sau Vel Satis.

Nici n-ai zice că Talisman şi Logan au aceeaşi mamă. Ai putea să crezi că diferenţa de la cer la pământ are un preţ fix, vreo 20.000 de euro. Talisman este un model pe care Renault a pus ce-a avut mai bun. Şi bine îmbinat. Câteva dintre elemente sunt creaţii ale inginerilor de la divizia Sport. Cum ar fi sistemul 4 control, premieră în segmentul în care Talisman vrea să surclaseze concurenţa cu tradiţie, sau motorul turbo pe benzină de 1,6 litri şi 200 de cai putere. Plus alte câteva elemente care transformă Talisman de dintr-o limuzină comodă şi cuminte, într-un fel de bestie sport. Sedanul francez are un gabarit care se înscrie în segmentul pe care îl atacă – 4,85 metri lungime, 1,87 metri lăţime şi 1,49 metri înălţime – fiind cu câţiva centimetri mai mic decât Mondeo, de dimensiunea Insignei şi sensibil mai lung decât un Passat. Alura Talismanului este una puternică, la această senzaţie contribuind calandrul mare din partea frontală dar şi spatele bine conturat şi agresiv. La semnătura puternică a Talismanului contribuie farurile cu Led, luminile de zi bine conturate şi stopurile de dimensiuni apreciabile. Habitaclul este spectaculos.  În primul rând, privirea sare pe imensa tabletă de 8,7 inchi, cea mai mare montată pe un autoturism, dacă n-o punem la socoteală pe cea de pe Tesla. Există câteva elemente care îţi sugerează pretenţiile de maşină premium. Cum ar fi head-up display-ul, sau faptul că scaunul se dă înapoi cu 5 centimetri pentru a permite şoferului să se instaleze la volan.  Poziţia fotoliului poate fi presetată după dorinţă, inclusiv la nivelul suportului lombar. Fotolii din piele sunt un răsfăţ pentru pasagerii din faţă pentru că dispun de încălzire, ventilare şi funcţie de masaj reglabilă ca viteză şi intensitate pentru trei tipuri, la alegere: lombar, relaxare sau tonifiant. Şoferul are la dispoziţie o mulţime de informaţii pe planşa de bord integral digitală care se poate personaliza şi modifica după dorinţă la nivel de culoare , formă sau caractere. Unele informaţii esenţiale sunt afişate şi pe head-up display-ul proiectat pe un plastic incolor. Acesta este capabil să arate viteza, navigaţia, limita de viteză sau avertizările cruise controlului adaptativ.

Parchează singur

Există un asistent la parcare care este capabil să manevreze servodirecţia pe baza informaţiilor adunate de la senzorii plasaţi pe tot perimetrul maşinii precum şi pe datele furnizate de camera video HD montată pe haion. Sistemul poate executa inclusiv manevre de garare sau parcare în spic, nu doar parcare laterală. Clima este dotată cu un senzor de toxicitate care trece pe modul de recirculare atunci când aerul aspirat de maşină este poluat de gaze de eşapament, praf sau polen. Cheia inteligentă deschide portierele, aprinde luminile de zi, depliază oglinzile şi aprinde luminile ambientale.

Made in France

Pentru că în Talisman aproape totul poate fi reglat, culoarea luminilor ambintale poate fi aleasă dintr-o paletă cu cinci opţiuni. Tableta care face parte din sistemul R-Link 2 este panoul de comandă al maşinii. Este montată pe verticală pentru a fi nativ accesată de către şofer. Totuşi, există riscul ca şoferul să fie atras de tabletă mai mult decât de drum, iar, uneori, meniul stufos pentru a accesa anumite funcţii se poate dovedi sâcâitor în trafic. Un alt sistem inovativ prezent pe Talisman este MULTI-SENSE. El permite reglajul unitar al climatizării, sistemelor de asistenţă la condus, reglajul scaunelor , sistemului de navigaţie şi a sistemului audio. Şoferul poate să aleagă între modul Sport, Comfort, Eco, Neutral şi unul Perso care poate fi configurat după dorinţă. Pe consola centrală există două locuri pentru pahare, destul de mici, o nişă ce poate fi acoperită şi care permite accesul la usb, auxiliar sau priză, dar şi o cotieră care are un compartiment special refrigerat în care există un spaţiu special pentru două doze de 330 de ml. Pasagerii din spate au parte de fotolii comode şi de cel mai mare spaţiu pentru genunchi din gamă. Totuşi, un pasager de peste 1,90 este nevoit să stea cu capul în plafon pentru că Talisman are o înălţime de doar 1,46 metri şi este destul de plonjat în partea din spate. Există prize pentru aerul condiţionat şi două porturi usb care asigură funcţia de încărcare. Talisman se mai laudă cu cel mai mare portbagaj din segment, acesta având un volum de 608 litri sub care există un spaţiu pentru roata de rezervă de urgenţă. Pasagerii sunt răsfăţaţi de un sistem de sunet Bose cu 13 difuzoare care poate fi comandat dintr-o mică consolă montată în spatele volanului. De remarcat atenţia pentru detalii şi calitatea  materialelor folosite – piele nappa pe bord, inserţii de lemn – faptul că aceasta este Made in France fiind vizibil la nivelul lucrăturii. Talisman este produs într-o fabrică în care Reanult a investit peste 400 de milione de euro în retehnologizare.

200 de cai

Reanult a montat pe noua limuzină cele mai puternice propulsoare pe care le are. Varianta pe benzină este un turbo de 1,6 litri care furnizează 200 de cai putere pe puntea faţă. Cuplul de 260 de Nm este atins încă de la 1.500 de rot/min şi este capabil să tragă maşina până la viteză maximă de 237km/h. Sprintul impunătorului sedan de peste 1,4 tone până la 100km/h este de doar 7,6 secunde. Evident că preţul plătit pentru asemenea performanţă se regăseşte în consum.  În modul Sport, Talisman a consumat circa 7,1 litri la 100 de km în modul mixt şi 9 litri în regim de autostradă şi viteză medie de 128 de km/h. Într-un trafic infernal de luni la prima oră, la o viteză de 17 km/h, consumul a ajuns la 14 litri/100 de km. Autonomia unui plin de 50 de litri este undeva pe la 400 de km, conform computerului de bord, sensibil în dezacord cu cirele anunţate de producător care dă un consum de 4,8 litri în afara localităţii şi de 7,5 în urban. Cei drept, Talisman ar avea un consum mai mic cu 25% faţă de media normală dacă este condus în modul Eco, tot conform reclamei.  Puterea de 200 de cai este furnizată la puntea faţă într-o cutie automată cu dublu ambreiaj în şapte trepte care poate fi pilotată şi manual. Transmisa schimbă la 6.000 de rot/min în modul sport, deşi cupul se atinge mult mai jos, iar sprintul este însoţit de un vâjâit sportiv care se aude la evacuare. Interesant este că zgomotul este mai spectaculos decât demarajul.  Am sesizat un mic şoc la plecare de pe loc în modul sport, ca şi o uşoară trepidaţie la relanti.

 

4 control

Atuul lui Talisman faţă de concurenţă este sistemul 4 control împrumutat din divizia sport. Scopul lui este de face limuzina de peste 4,8 metri să ia mult mai uşor şi comod curbele şi să fie capabilă de parcursuri sporitive inclusiv pe serpentine, prin eliminarea supravirării.  4 control face ca roţile din spate să se mişte uşor la curbe. Sub viteze de 50 de km/h în modul Normal, 60 de km/h în modul Comfort sau 80km/h în modul Sport roţile din spate au un viraj invers de cel mult 3,5 grade, pentru ca după aceste viteze să vireze uşor în acelaşi sens cu roţile din faţă. Sistemul face ca maşina să pară mult mai scurtă decât este şi să se aşeze pe viraje ca un 4x4. Talisman mai dispune de un Electronic Damper Control care adaptează amortizoarele în funcţie de tipul de drum şi de setarea aleasă. Există o multitudine de alte elemente care asigură confortul şi siguranţa, cum ar fi sistemul de asistenţă pentru faza lungă, funcţia cornering pentru farurile cu led, cruise controlul adapativ care reglează automat viteza după maşina din faţă, avertizorul la depăşirea involuntară a benzii de rulare, avertizorul de unghi mort sau sistemul care citeşte marcajele de pe şosea. Talisman are un preţ care, cu tot cu opţionale, este sub cel de bază al unui VW Passat, comparativ cu Opel Insignia, dar fără opţionale, şi sub Ford Mondeo.

Avantaje

  • Confort şi calitate
  • Tehnologie de ultimă oră
  • Motor puternic

Dezavantaje

  • Consum mare
  • Gardă mică la sol
  • Doar tracţiune faţă

Cifre

  • 608 litri, mărimea portbagajului
  • 7,6 secunde, sprintul până la 100 de km/h
Citeşte mai multe despre:   talisman,   Renault,   renault talisman,   auto,   masini

 

Serviciul de email marketing furnizat de