Vânzările globale ale grupului, inclusiv ale unității de camioane Hino Motors și ale producătorului de mașini mici Daihatsu, au scăzut cu 0,1%, în condițiile în care vânzările record de peste hotare de 8,6 milioane de vehicule au ajutat la compensarea unei scăderi de 9,6% pe piața internă, la 1,9 milioane.
Rivalul de pe locul al doilea, Volkswagen Group, a raportat la începutul acestei luni cele mai mici vânzări din ultimii zece ani, de 8,3 milioane de vehicule, în condițiile în care blocajele COVID-19 din China și războiul din Ucraina au perturbat lanțurile de aprovizionare.
În timp ce unele constrângeri de aprovizionare legate de cipuri au rămas și pentru Toyota, producătorul auto japonez a declarat că cererea puternică din Asia și o creștere a capacității de producție și optimizare în Asia și America de Nord l-au ajutat să crească producția globală cu 5% în 2022.
În noiembrie, Toyota și-a revizuit prognoza de producție pentru actualul exercițiu financiar, până la sfârșitul lunii martie, la 9,2 milioane de vehicule, de la 9,7 milioane.
(sursa: Mediafax)