x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Business cu momente unice

0
Autor: Luciana Cocoș 07 Ian 2021 - 10:55
Business cu momente unice
Vezi galeria foto


Pandemia de coronavirus a pus mari piedici industriei de evenimente din România, dar nu a reușit să-i împiedice de tot pe cei îndrăgostiți să-și unească destinele. Organizatorii de nunți s-au adaptat rapid situației şi preferințelor românilor, care s-au schimbat în această perioadă. Iar când vine vorba de a ieși din tipare, un consultant avizat poate transforma un vis în realitate.

 

 

Mădălina Oancea a intrat în domeniul organizării de evenimente private în studenție. Un film vizionat într-o seară i-a stârnit curiozitatea ce avea să-i croiască un nou drum. “Ideea mi-a venit undeva în 2014, când intrasem în ultimul an de masterat la Facultatea de Litere a Universității din București și căutam o temă pentru lucrarea mea de disertație, care să mă captiveze și la care să lucrez cu drag, nu de nevoie, principiu pe care l-am aplicat constant de atunci în tot ceea ce am întreprins și în ceea ce înseamnă acum brand-ul meu personal în industria organizării de evenimente private. O să sune amuzant, dar este cât se poate de real, ideea de a aborda industria organizării de nunți mi-a venit uitându-mă la filmul “The wedding planner” cu Jennifer Lopez și Matthew McConaughey în rolurile principale. Apoi, curioasă fiind, am studiat segmentul acesta de piață de servicii în România, moment când am realizat că, la noi, este o industrie încă tânără. Cu toate acestea, am ales să o studiez aprofundat, astfel că mi-am stabilit tema lucrării de disertație ca fiind concentrată pe modalități de promovare a brand-ului personal în industria de wedding planning”, povestește Mădălina. 

 

A învăţat de la profesionişti

 

A fost atât de captivată de domeniu, încât a decis să și aplice ceea ce a învățat. “Am lucrat o perioadă pentru o locație de evenimente de lux, unde am învățat enorm, și, de asemenea, am ajutat în procesul de organizare un wedding planner independent, deja lansat pe piață cu ani buni înainte, alături de care mi-am făcut o idee mult mai conturată despre ce presupune un astfel de business”, ne spune Mădălina.

 

Citat

 

Am avut curajul și avântul specifice unui tânăr care vrea să schimbe ceva, să facă o diferență, să iasă din tipare.

 

Mădălina Oancea, wedding planner

 

 

O afacere cu emoții

 

Organizarea nunții perfecte implică, uneori, eforturi copleșitoare pentru miri. Wedding planner-ul vine în ajutorul lor, preluând întreaga sarcină, iar cel mai important aspect este conexiunea care se formează între client și consultant. “Eu, personal, am o abordare profesionistă, dar în același timp prietenoasă, o abordare care să ofere siguranța unei investiții excelente în termenii unor discuțiii, totuși, ca între prieteni. Pentru mine e foarte important ca toți cei care m-au ales să se simtă confortabil să îmi spună orice își doresc de la marele eveniment, fără să le impun anumite granițe, orice îi deranjează, fără să îi fac să se simtă vinovați pentru asta. Sinceritatea, pentru mine, este înainte de orice, altfel nu pot veni în întâmpinarea nevoilor lor așa cum se cuvine. Feedback-ul mirilor cu care am lucrat a fost fără excepție axat tocmai pe această idee, și anume că nu au simțit că au organizat o nuntă, ci au simțit, mai degrabă, că discută ca între prieteni, iar lucrurile s-au întâmplat întocmai precum și-au dorit”, spune Mădălina Oancea. Serviciile oferite de wedding planner clienților diferă în funcție de specificul evenimentului, dar și de nivelul de implicare. „Pot primi un pachet de servicii complete de organizare și coordonare a evenimentului, acesta fiind preferatul mirilor, în general, pentru relaxarea pe care le-o oferă”, spune antreprenoarea.

 

Lansarea în afaceri nu a fost scumpă

 

Suma necesară investiției într-un astfel de business nu a fost foarte mare, spune antreprenoarea. „Concret, au fost cheltuielile legate de înființarea propriu-zisă a firmei și apoi cele necesare pentru partea de marketing și PR, activități de care m-am ocupat personal (mai putin construirea propriu-zisă a site-ului, de care s-a ocupat un IT-ist). Suma inițială a fost undeva între 2.000 și 2.500 euro. Cifra de afaceri în acest domeniu nu este una care, la finalul anului fiscal, să te îmbogățească, însă îți poate asigura un trai bun, ba chiar îți permite mici capricii”, ne spune Mădălina.

 

Criza sanitară a dat planurile peste cap

 

Restricțiile impuse de autorități în perioada de lockdown au dat peste cap planurile multor români care aveau nunți programate. S-au pierdut bani, s-au reziliat sau modificat contracte, impactul fiind simțit de ambele părți. “Evident că impactul financiar a fost simțitor, dat fiind faptul că astfel de adunări au fost în mod clar interzise, însă am simțit, inclusiv, un impact psihologic asupra mirilor cu care lucrez. Când știi că urmează să ai nunta, îți faci planuri, vizualizezi momentul când vei îmbrăca rochia albă și costumul de mire și vei păși către altar, e totul pus la punct în cel mai mic detaliu și apoi evenimentul se anulează brusc, fără să te aștepți la asta, ai un prag psihologic delicat și destul de greu de acceptat. Am încercat să fac cât mai ușoară această tranziție pentru clienții mei, cu tot ce a însemnat ea, inclusiv să îi liniștesc din punct de vedere psihic pe viitorii miri. Ca soluții practice, deoarece la momentul declanșării pandemiei aproape toate evenimentele în curs pentru 2020 erau în proporție de 90% organizate, am mărit avansurile la mai mult de jumătate din suma totală, cu acordul clienților, bineînțeles. De asemenea, am redus cât s-a putut de mult cheltuielile (inclusiv de deplasare, mutându-mi cea mai mare parte dintre întâlniri în online), faptul că a trebuit să stau mai mult acasă ajutându-mă, destul de mult, în acest sens”, ne spune tânăra antreprenoare.

 

Optimismul nu moare

 

După amânările din acest an, în 2021 se întrevede revenirea industriei de evenimente. “Va fi un an plin pentru organizatori și foarte aglomerat pentru furnizorii de servicii conexe, așa că trebuie să ne pregătim temeinic în acest sens cu toții, pentru a putea face față provocărilor ce urmează. Mirii și nu numai vor intra în noul an și își vor desfășura evenimentele după o așteptare îndelungată, ceea ce le va spori entuziasmul, cheful și energia, așa că noi, profesioniștii din domeniu, trebuie să venim în întâmpinarea nevoilor lor ca atare”, mai spune weddind planner-ul. La serviciile Mădălinei apelează fie persoane care locuiesc în străinătate și sunt în imposibilitatea fizică de a se ocupa de organizarea nunții lor în România, fie cei foarte ocupați din punct de vedere profesional, cărora timpul nu le permite să se dedice întru totul organizării.

 

Caseta

 

Ce tip de nuntă e la modă

 

Tendințele în domeniul organizării de nunți sunt în schimbare și tot mai mulți tineri aleg să transpună tradițiile în evenimente personalizate. “Locațiile clasice  (de tipul restaurant, ballroom) nu mai sunt în topul preferințelor, ci se caută, mai degrabă, neconvenționalul (precum chalet-urile) sau cadrul natural (evenimentele în aer liber), care, deși pot fi ușor riscante, ele pot totuși găzdui evenimente absolut superbe. Ușor ușor, se iese puțin din linia clasică și în ceea ce privește designul sau elementele definitorii ale unui astfel de eveniment, mirii își doresc tot mai des ca evenimentul să îi reprezinte la nivel personal, să spună o poveste despre ei și despre istoria lor împreună, să nu fie doar o simplă petrecere”, mai spune Mădălina Oancea. Pentru 2021, tânăra antreprenoare lucrează deja la un proiect nou. “Vreau ca și cei care pornesc pe acest drum fără ajutor specializat să primească anumite răspunsuri, care le-ar putea facilita procesul de organizare, care nu este ușor. Nu vreau să dau foarte mult din casă momentan, însă ce este sigur este că va fi un ajutor binevenit pentru viitorii miri”, ni se destăinuie Mădălina.

 

„Când lucrezi cu emoțiile oamenilor în felul în care o fac wedding plannerii, când împarți momente și planuri cu ei, nu ai cum să nu te apropii sufletește. Nunta este, totuși, un prag în viața lor la care tu ești acolo și îi ajuți să îl treacă, și asta te face imposibil de uitat. Suntem printre norocoșii imposibil de uitat.

 

Mădălina Oancea, wedding planner

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

APIA a început să primească cererile unice de plată pentru 2021

APIA a început să primească cererile unice de plată pentru 2021
Campania de primire a cererilor unice de plată pentru anul 2021 a început la 1 martie. Cererile vor putea fi trimise online, arată Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA). "Având în...

Vrei să trăieşti mai bine? Du-te-n Panama

Vrei să trăieşti mai bine? Du-te-n Panama
Fondul Monetar Internaţional (FMI) va publica luna viitoare indicatorii finali privind evoluţia economiei mondiale în anul trecut. Datele estimate ale instituţiei financiare plasează ţara noastră pe locul 54...

Salvarea Parcului Național Munții Măcinului, ignorată de autorităţi

Salvarea Parcului Național Munții Măcinului, ignorată de autorităţi
Galerie Foto Activitatea minieră are un impact semnificativ asupra mediului şi este interzisă în siturile Natura 2000, conform legislaţiei privind ariile protejate, dar şi Legii minelor. Deşi în anul 2000 în Dobrogea era...

O nouă ofertă publică de titluri de stat Fidelis la bursă

O nouă ofertă publică de titluri de stat Fidelis la bursă
Ministerul Finanțelor derulează, în perioada 1 – 19 martie, o nouă ofertă publică pentru vânzarea de titluri de stat Fidelis pentru populație în lei și euro la Bursa de Valori București (BVB), anunță...

Agroland va fi listată la Bursa de Valori București

Agroland va fi listată la Bursa de Valori București
Compania Agroland Business System va fi listată, astăzi, pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti şi vor fi tranzacţionate sub simbolul AG. Operează cea mai mare...

Controale la furnizorii de energie electrică

Controale la furnizorii de energie electrică
În contextul liberalizării pieței de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, ANRE și ANPC au demarat acțiuni de control la furnizorii de energie electrică, anunță un comunicat. Controalele...

Autorizațiile de contrucție pentru clădiri rezidențiale au crescut cu 10,2% în ianuarie 2020

Autorizațiile de contrucție pentru clădiri rezidențiale au crescut cu 10,2% în ianuarie 2020
Autorizațiile de contrucție pentru clădiri rezidențiale au crescut cu 10,2% în prima lună din acest an, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, arată Institutul Naţional de Statistică (INS). Au...

Ministrul Finanţelor Cîţu ne-a îndatorat cu 3 milioane euro/pe oră, premierul Cîţu, doar cu 1,7 milioane euro

Ministrul Finanţelor Cîţu ne-a îndatorat cu 3 milioane euro/pe oră, premierul Cîţu, doar cu 1,7 milioane euro
Galerie Foto Ministerul Finanţelor (MF) a planificat, în luna martie 2021, împrumuturi de la băncile comerciale de 3,4 miliarde de lei, din care 400 milioane printr-o emisiune de certificate de trezorerie cu discont şi trei...

Valea Jiului: redresare după model polonez

Valea Jiului: redresare după model polonez
Galerie Foto Recentele proteste ale minerilor de la Lonea şi Livezeni au redeschis vechile răni ale unei industrii „fără viitor”, aşa cum o caracteriza Frans Timmermans, vicepreședintele Comisiei Europene - o industrie...

Reciclarea fictivă a ambalajelor aduce bani frumoşi

Reciclarea fictivă a ambalajelor aduce bani frumoşi
România este departe de ţintele de reciclare stabilite de Uniunea Europeană, indiferent despre ce deşeuri vorbim. Avem strategii, planuri, instituţii de control, dar suntem în continuare printre codaşii Uniunii...

Noi restricţii pe piaţa ambalajelor de plastic

Noi restricţii pe piaţa ambalajelor de plastic
Începând cu data de 3 iulie 2021, vor trebui introduse pe piaţă noi restricţii în ceea ce priveşte produsele din plastică, conform prevederilor Directivei UE  2019/904 („Directiva de plastic”) privind re...

Se schimbă etichetele energetice pentru electrocasnice

Se schimbă etichetele energetice pentru electrocasnice
Începând cu data de astăzi, Uniunea Europeană introduce o nouă etichetă energetică îmbunătățită pentru aparatele de uz casnic în toate țările europene. Noua etichetă este introdusă pentru frigiderele de...

Eficiența programului SUMAL pentru stoparea tăierilor ilegale

Eficiența programului SUMAL pentru stoparea tăierilor ilegale
Programul SUMAL este eficient, zilnic fiind emise în medie 15.000 de avize de însoțire a mărfii pentru transportul de masă lemnoasă, transmite Ministerul Mediului. Acesta a fost instituit în urmă cu...

Ce spune ministrul Muncii despre pensiile speciale

Ce spune ministrul Muncii despre pensiile speciale
Ministerul Muncii analizează mai multe variante pentru eliminarea pensiilor speciale și acestea vor fi puse la dispoziția grupului de lucru constituit la nivelul coaliției de guvernare, potrivit...

18 miliarde de lei de la buget pentru plata pensiilor

18 miliarde de lei de la buget pentru plata pensiilor
Prin bugetul de stat vor fi alocați circa 18 miliarde de lei pentru plata pensiilor, după cum a spus ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, în comisiile parlamentare de buget-finanţe. "Avem...
Serviciul de email marketing furnizat de