x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie 5 provocări și soluții pentru proprietarii de hoteluri și pensiuni

5 provocări și soluții pentru proprietarii de hoteluri și pensiuni

06 Sep 2022   •   18:42
5 provocări și soluții pentru proprietarii de hoteluri și pensiuni
Sursa foto: shutterstock

Administrarea unui business în industria hotelieră este o activitate ce oferă o mulțime de satisfacții, dar care implică și un număr foarte mare de provocări.

 

Relevanța unei astfel de unități HoReCa într-o piață competitivă se bazează pe modul în care aceste provocări sunt abordate, pentru ca percepția clienților față de servicii să fie pozitivă. 

 

După o perioadă precum cea a pandemiei, camerele din hotelurile și pensiunile românești sunt din nou pline. Iată care sunt principalele provocări ale prezentului pe acest segment economic și ce soluții au la îndemână hotelierii, pentru ca afacerile să genereze profit în acest an. 

1. Lipsa personalului calificat în domeniul HoReCa 

Numărul angajaților români cu experiență în acest domeniu continuă să scadă de aproximativ două decenii. De aceea, hotelierii se confrunta în prezent cu o adevărată criză de personal calificat, în lipsa celor care aleg să lucreze în aceeași industrie, însă alte țări, pentru salarii și condiții mult mai apropiate de standardele proprii.

 

Problema angajaților români din HoReCa poate fi abordată printr-o deschidere către piața muncii din țări aflate în dezvoltare, așa cum sunt unele din Asia de Sud-Est. De altfel, acest trend capătă amploare în România, nu doar în hoteluri și pensiuni, ci și în baruri, cafenele, restaurante (clasice sau de tip fast-food), iar această listă poate continua. 

2. Majorarea costurilor de operare în contextul scumpirilor

Problema inflației din această perioadă problematică poate avea un impact semnificativ asupra numărului de plecări pe care romanii le realizează în sezonul estival. De asemenea, bugetul de vacanță redus îi poate determina să caute opțiuni de cazare mult mai convenabile (precum cele oferite de campare), sau promoții cât mai atractive posibil. 

 

În contextul creșterii generalizate a prețurilor, hotelierii trebuie să își schimbe strategia de comunicare, mizând astfel pe promovarea pachetelor de vacanță cu accent pe utilitatea serviciilor oferite, raportate la o calitate cât mai ridicată. 

 

Comunicarea adaptată la specificul pieței, în contextul în care o întreagă sumă de competitori are acum acces la canalele 2.0 de transmitere a mesajelor, permite o cale de acțiune eficientă, atunci când operațiunile în domeniul hotelier se confruntă cu un val de scumpiri.  

3. Prezenta platformelor online de închiriere în regim privat

La ca în domeniul transporturilor de pasageri pe cale rutieră, segmentul HoReCa pe care îl analizăm astăzi se confruntă cu o problemă ce le poate cauza în prezent mari probleme hotelierilor: popularizarea platformelor online ce permit închirierea legală de apartamente sau case, contra un costuri foarte avantajoase și pe baza unei liste de variante extrem de ofertante. 

 

De aceea, în comunicarea construită pentru clienți, cât și în fluxurile operaționale desfășurate zilnic, trebuie evidențiate beneficiile clare pe care hotelurile și pensiunile pot să le genereze pentru clienți, versuri locuințele “de la proprietar”: mese de tip “bufet suedez” incluse în pachet, siguranța bunurilor proprii, opțiuni de distracție variate, asistența din partea personalului etc 

4. Percepția clienților despre serviciile oferite în alte țări

Vedem adesea la TV povești ale românilor care preferă zone din Grecia sau alte destinații de vacanță, în defavoarea celor din România. De obicei, principalul motiv pe care se bazează are legătură cu prețurile practicate, însă raportate la modul în care se prezintă ofertele propuse. 

Percepția față de turismul românesc s-a format în timp, iar implicațiile afectează întregul sector economic. De aceea, pentru a schimba percepția celor care continuă să întoarcă spatele hotelurilor și pensiunilor din România, Guvernul și patronatele din turism trebuie să găsească soluții punctuale și cu efecte pe termen lung. 

 

Într-un astfel de context, este necesară o abordare la nivel macroeconomic, pe baza unor seturi de legi care să garanteze beneficii fiscale operatorilor, însă cu impact asupra costurilor de achiziție a pachetelor. Mai mult decât atât, legea trebuie schimbată astfel încât verificarea standardelor de calitate să se realizeze mult mai des și cu efectele scontate.    

5. Digitalizarea procesului de rezervare a camerelor 

Tehnologia reprezentă un element diferențiator pe o piață atât de competitivă, mai ales pe zona de booking. Rezervările online nu trebuie ignorate de industria HoReCa, mai ales că sunt la dispoziție tool-uri foarte eficiente. 

 

O solutie software pentru hoteluri permite organizarea performantă privind rezervarea camerelor, printr-un proces de booking simplu integrat cu site-urile preferate de clienți. Astfel, beneficiile sunt de ambele părți ale tranzacției, asigurând transparență, rapiditate în plasarea rezervării și costuri de operare foarte avantajoase. 

 

Acestea sunt cele mai importante provocări ale hotelierilor, iar abordarea acestora într-un mod corect poate fi (mai ales în situații de recesiune economică) un mod prin care cei din industria HoReCa își pot stabiliza poziția pe o piață extrem de dinamică.

×