O Hotărâre de Guvern semnată de Berceanu arată filosofia unui buget de succes: 500.000 de lei vor fi încasaţi din privatizare la Transporturi, iar 7 milioane de lei vor fi plătiţi firmelor de avocatură ale ministerului.
Guvernul a aprobat în 24 martie o Hotărâre de Guvern prin care se stabileşte bugetul de venituri şi cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare în 2010. HG, semnată de premierul Boc, ministrul Radu Berceanu şi ministrul Sebastian Vlădescu, relevă filosofia de success a Executivului în materie de atragere de fonduri la bugetul public: în 2010, din privatizare se obţin 550.000 de lei (aproximativ 134.000 de euro), în vreme ce pentru onorariile firmelor de avocatură şi consultanţă care participă la procesul de privatizare, precum şi pentru rapoartele de evaluare în procesul de privatizare se cheltuie 7 milioane de lei (aproximativ 1,7 milioane de euro).
Anexa Hotărârii de Guvern arată că raportul între veniturile generale (din dobânzi, chirii etc.) şi cheltuieli este fix zero, astfel încât să nu fie bătaie de cap la calcularea profitului. Însă în ceea ce priveşte strict activitatea de privatizare, situaţia este cel puţin hilară. La capitolul "venituri din privatizare", figurează suma de 550.000 de lei, în vreme ce cheltuielile pentru procesul de privatizare ating aproape 2 milioane de euro.
Astfel, se alocă 30.000 de lei pentru achiziţionarea de mobilier (necesar la privatizare, probabil), pentru reclamă şi publicitate 100.000 de lei, iar pentru cheltuieli legate de plata onorariilor pentru consultanţi, agenţi de privatizare, firme de avocatură, cheltuieli legate de pregătirea şi realizarea privatizării societăţilor comerciale, cheltuieli pentru rapoarte de evaluare în procesul de privatizare şi post privatizare, se alocă 7 milioane de lei, adică aproape 2 milioane de euro.
CE SE PRIVATIZEAZĂ?
Pe site-ul Ministerului Transporturilor lista societăţilor aflate în programul de privatizare nu mai este actualizată din 2008, însă, aşa cum se ştie, pentru anul 2010 era anunţată încă de acum un an privatizarea CFR Marfă. În august 2009, ministrul Radu Berceanu declara că CFR Marfă va fi privatizată până la finalul anului 2010 şi că statul va încasa "miliarde de euro".
În cadrul unei conferinţe susţinute după întâlnirea cu delegaţia Fondului Monetar Internaţional, Berceanu a declarat: "Pentru CFR Marfă vom obţine miliarde de euro".
"Privatizarea trebuie făcută mai ales că CFR Marfă e în competiţie cu mai multe companii, mai ales străine, care vor să intre în România. Printre acestea se numără companiile de marfă austriece, germane, dar nu numai, iar o companie de stat nu va putea rezista pe piaţă", a explicat ministrul Transporturilor.
Citește pe Antena3.ro