x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

70% din companiile româneşti sunt plătite cu întârziere

0
Autor: Adrian Stoica 14 Oct 2019 - 12:48
70% din companiile româneşti sunt plătite cu întârziere Otmar Winterleitner/Getty Images/iStockphoto Worried businessman in dark suit sitting at office desk full with books and papers being overloaded with work.


Blocajele financiare cu care se confruntă companiile sunt pe zi ce trece tot mai evidente. Facturile neîncasate, resursele financiare insuficiente și creșterea costurilor operaționale sunt principalele motive care duc la îngreunarea activității acestora. Astfel, 70% dintre companiile din România sunt plătite cu întârziere din cauza dificultăților financiare ale partenerilor de afaceri, relevă Raportul European al Plăților, ediția 2019.

 

Realizat de Intrum România, raportul, care analizează cauzele și consecințele plăților întârziate în mediul de afaceri, relevă că termenul de plată în România al unei facturi în sectorul B2B (business to business) este de 32,5 zile, în condiţiile în care media la nivel european este de 34 de zile, iar 63% dintre companii afirmă ca reducerea lichidităților este cea mai gravă consecință a plăților întârziate, alături de reducerea veniturilor (51%) și împiedicarea creșterii companiei (45%). De asemenea, cea mai frecventă metodă de asigurare împotriva plăților întârziate în zona B2B este plata în avans, iar 58% dintre companiile din România au cerut cel puțin o dată plata în avans. Media la nivel european este de 32%.

Blocajul financiar, cel mai mare pericol

Chiar dacă termenul mediu de plată al unei facturi în sectorul B2B este de 32,5 zile în România și 34 de zile la nivel european, 26% dintre companiile românești intervievate au declarat că plățile întârziate reprezintă o amenințare asupra personalului actual al companiei, reducerea veniturilor și a lichidităților,obligându-i uneori să renunțe la o parte din echipă sau să amâne noi angajări, chiar dacă, teoretic, compania este pe creștere.  Termenele de plată cerute de către companii, respectiv în medie 54 de zile în cazul marilor companii și 45 de zile în cazul IMM-urilor, sunt contracarate de alternative precum: discounturi pentru plăți mai rapide (13%), taxe suplimentare (24%) sau plata eșalonată (23%). Astfel, companiile încearcă săî și ia măsuri de siguranță, astfel încât buna lor funcționare să nu fie afectată.

 

Deși în 2019 numărul facturilor din sectorul B2B achitate cu întârziere a scăzut cu 11 procente (de la 18% la 7%), 48% dintre companiile intervievate sunt de părere căîn doi ani de zile vom asista la un declin economic.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Primul fond de investiții care va ține cont de criteriile de sustenabilitate pentru companii

Primul fond de investiții care va ține cont de criteriile de sustenabilitate pentru companii
Raiffeisen Asset Management lansează un nou fond de investiţii - Raiffeisen Global Equity - care va investi în fonduri de acţiuni şi va avea diversificare la nivel global. Noul fond de investiţii va fi legat de ra...

Acțiunile Băncii Transilvania, cele mai lichide titluri la Bursa de Valori București

Acțiunile Băncii Transilvania, cele mai lichide titluri la Bursa de Valori București
Acţiunile Băncii Transilvania au fost cele mai lichide titluri în această săptămână pe Bursa de la Bucureşti, generând tranzacţii de peste 81,59 milioane de lei, urmate de acţiunile OMV Petrom, cu...

Proiectul prin care Parlamentul va putea interveni în administrarea datoriei publice aruncă în aer investitorii

Proiectul prin care Parlamentul va putea interveni în administrarea datoriei publice aruncă în aer investitorii
România va avea probleme cu investitorii străini dacă va fi aprobat proiectul ca Parlamentul să intervină direct în modul de administrare a datoriei publice, a declarat ministrul Finanţelor, Florin...

Florin Cîțu: Una dintre soluții pentru reducerea evaziunii este vămuirea la destinație

Florin Cîțu: Una dintre soluții pentru reducerea evaziunii este vămuirea la destinație
Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, a afirmat că ştie problemele de la vamă, dar situaţia este mai complicată, iar una dintre soluţiile avute în vedere pentru reducerea evaziunii ar putea fi...

Florin Cîțu cere acordul CSAT pentru informatizarea ANAF

Florin Cîțu cere acordul CSAT pentru informatizarea ANAF
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a afirmat că va cere acordul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) pentru a încredinţa în mod direct, unei companii, proiectul de informatizare a Agenţiei...

Ponta: Nu o să avem autostrada Comarnic - Brașov în următorii 6 ani

Ponta: Nu o să avem autostrada Comarnic - Brașov în următorii 6 ani
Liderul Pro România, Victor Ponta, afirmă că Autostrada Comarnic-Braşov nu va fi finalizată în următorii şase ani, el acuzând Guvernul Orban că a anulat toate procedurile întreprinse până acum în vederea...

Autostrada Sibiu-Pitești. Ministrul Fondurilor Europene: Avem o problemă

Autostrada Sibiu-Pitești. Ministrul Fondurilor Europene: Avem o problemă
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a declarat, într-o intervenție telefonică la Antena 3, că proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești face parte din Coridorul 4 Pan-European, iar România are un...

Sectorul turismului, îngrijorat de panica provocată de epidemia de coronavirus

Sectorul turismului, îngrijorat de panica provocată de epidemia de coronavirus
Epidemia de coronavirus din China ar putea avea grave consecinţe economice asupra sectorului turismului mondial dacă se permite răspândirea panicii, a avertizat vineri Consiliul Mondial al Turismului şi...

OMV Petrom își vinde zăcămintele de petrol și gaze din Kazahstan

OMV Petrom își vinde zăcămintele de petrol și gaze din Kazahstan
Compania OMV Petrom a demarat procesul de vânzare a câmpurilor sale de petrol şi gaze din Kazahstan, singurele sale active de peste hotare, potrivit documentelor de vânzare consultate de Reuters. OMV Petrom...

Piața de ambalaje autohtonă se ridică la peste 890 milioane de euro

Piața de ambalaje autohtonă se ridică la peste 890 milioane de euro
Piaţa ambalajelor din România este de aproximativ 890 milioane euro, dar sub 15% sunt realizate din materiale biodegradabile, a declarat, Tiberiu Stoian, director general al Fabricii de ambalaje...

Românul, frate cu natura şi fără autostrăzi

Românul, frate cu natura şi fără autostrăzi
Construcţia autostrăzilor în România pare desprinsă din celebrul serial american de la începutul anilor 1990, Dosarele X. Piedici multe şi variate, un ele dintre ele ţinând mai degrabă de domeniul SF, au stat...

Epoca lui Boc bântuie România lui Orban

Epoca lui Boc bântuie România lui Orban
Galerie Foto Consiliul Fiscal (CF) estimează că deficitul bugetar va fi cuprins anul acesta între 4,6 - 4,8% din PIB dacă pensiile vor creşte cu 40% şi va atinge 3,8 - 4,1% din PIB în cazul în care această mărire nu va fi...

Statul nu va mai avea bani pentru decreţei

Statul nu va mai avea bani pentru decreţei
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a afirmat că sistemul public de pensii trebuie reformat din temelii, încă de pe-acum, altfel pensiile celor născuţi în anii `70 vor fi extrem de mici şi, practic, imposibil...

Analiza: Unirea Principatelor, dincolo de festivism și politică. Istoria unei uniuni economice eșuate

Analiza: Unirea Principatelor, dincolo de festivism și politică. Istoria unei uniuni economice eșuate
Acum 161 de ani, românii din Moldova și Țara Românească alegeau să se unească, cu gândul la un stat unitar, cu drepturi și avantaje egale pentru toți locuitorii. Anii au trecut și, dincolo de politică, de uni...

TAROM vinde bilete de avion de la 119 euro pentru mai multe rute până la 12 februarie

TAROM vinde bilete de avion de la 119 euro pentru mai multe rute până la 12 februarie
În perioada 16 ianuarie 2020 – 12 februarie 2020, TAROM pune în vânzare bilete de avion la preţuri începând de la 119 Euro*, cu toate taxele incluse, pentru un bilet dus-întors cu perioada de călătorie 01...
Serviciul de email marketing furnizat de