ECONOMIC/BUSINESS
Tot mai multi romani scapa de grija zilei de maine si vor sa petreaca timpul intr-un mod placut, invatand sa danseze.
Faptul ca economia este in crestere o arata si cererea pentru cursurile de dans. In ultima vreme, din ce in ce mai multi romani scapa de grija zilei de maine si vor sa petreaca timpul intr-un mod placut.
ADRIAN MIHAI
|
SCOALA. Abonamentul pentru un dans costa intre 400.000 si 800.000 de lei |
"La ora actuala, grupele de adulti functioneaza la capacitate maxima", ne spune Gheorghe Raducan, antrenor si presedinte al clubului de dans Phoenix Bucuresti. "Cererea este din ce in ce mai mare. In ultima perioada a crescut mult, foarte mult", completeaza antrenorul. Clubul are 12 sali situate in zone diferite din capitala, astfel incat clientului sa-i fie usor sa vina la dans de oriunde ar fi. De altfel, acesta este avantajul sistemului de management practicat. "Nu pot sa spun ca suntem cei mai mari din Bucuresti, ca numar de sali sau ca numar de cursanti, dar avem cea mai buna prezenta la nivelul intregului oras", apreciaza Raducan.
COPIII. Cei trei antrenori principali ai clubului au in permanenta circa 500 de cursanti care vor sa invete dans de placere. Cei mai multi dintre acestia, aproape 80%, sunt copii. De altfel, se observa chiar un curent. "Foarte multi copii vin de la 4 ani, uneori chiar si de la 3 ani si jumatate", observa Raducan. Sunt adusi de parinti, din dorinta de a-i educa. Pana la a invata cu adevarat sa danseze, antrenorii urmaresc mai mult ca, prin joaca, sa ii invete pe copii sa aiba o pozitie eleganta si sa-si dezvolte coordonarea miscarilor.
TARIFE. Abonamentul lunar, care include opt-noua sedinte, variaza intre 400.000 si 800.000 de lei, in functie de conditiile oferite de sala. De fapt, cam atat costa un dans, pentru ca ritmul de invatare este de un dans pe luna. Primul antrenament este gratuit, astfel incat omul sa-si dea seama daca doreste sa continue sau nu, fara sa-l coste nimic incercarea. Daca vrei sa inveti mai repede si bugetul iti permite, poti apela la antrenamentele individuale. De altfel, asa s-a intamplat toamna trecuta, cand doi tineri, care urmau sa se casatoreasca, au vrut sa invete vals pentru nunta. In scurt timp, solicitarile au crescut si pana la urma a fost formata o grupa speciala cu 10 perechi. Clubul preda orice fel de dans, mai putin cele populare. Cele mai solicitate sunt cele latino-americane, iar acum in voga a devenit tangoul argentinian, care, de altfel, este la moda si pe plan international. Promovarea afacerii se face prin Internet si prin competitiile la care participa reprezentantii clubului. Anul acesta sunt 28 de competitii in toata tara.
REPREZENTARE. "Nu suntem fotbal, inca nu am ajuns la puterea asta de a face contracte prin care sa vindem sportivi", spune Raducan. Ei se transfera de la un club la altul in conditiile in care ei considera ca pot obtine mai multe avantaje de la un alt club. In general, sportivii isi urmeaza antrenorii. Pentru incepatori conteaza mai mult conditiile de antrenament. La un moment dat sunt sportivi carora nu li se mai percep taxe. Ei se antreneaza in mod gratuit, pentru ca este si interesul clubului sa fie reprezentat la concursuri de oameni cat mai bine pregatiti.
SEZONALITATE. Vara e o perioada mai linistita. Lumea pleaca in concediu si activitatea se reduce cam la 25%. Atunci se grupeaza toti cursantii ramasi in doua-trei sali. "Am cursanti care fac de 5 ani. Deja s-a format un fel de club. Sunt persoane care au pozitii publice, directori de firme, patroni, directori de banci", spune Raducan. "Acestia cauta sa faca un sport, dar parca nu ar incerca sa faca fitness sau aerobic, care sunt foarte solicitante", explica antrenorul.
PASIUNE
"Am cursanti care fac de 5 ani. Deja s-a format un fel de club. Sunt persoane care au pozitii publice, directori de firme, patroni, directori de banci" -
Gheorghe Raducan, antrenor de dans
CLIENTI
" 80% din clienti sunt copii. Foarte multi vin de la 4 ani, uneori chiar si de la 3 ani si jumatate" -
Gheorghe Raducan, antrenor de dans
IN RITM DE SAMBA
|
Alberto Rodriguez de la Art Show Media Group a ales sa vanda in alt mod dansul. El ofera cursuri de dansuri latine in mod gratuit. Mai mult chiar, cei experimentati primesc si bani. Cum? Organizeaza diverse evenimente, "campanii publicitare bazate pe strategie braziliana". A venit in Romania pentru a organiza o scoala de samba cu scopul de a le aduce compatriotilor lui spiritul de sarbatoare lasat acasa. El crede ca Romania poate folosi samba ca "branding de tara". Romania s-ar apropia mai mult de imaginea mult mai buna a unor tari ca Spania, avand in comun latinitatea. De exemplu, atentia unei delegatii straine poate fi abatuta de la unele aspecte mai putin placute printr-un spectacol exuberant de samba, considera Rodriguez.
|