Sectorul auto românesc o duce din ce în ce mai greu pe timp de criză. În ultimele trei luni, aproape 3.200 de oameni au fost concediaţi, trimişi în şomaj sau ameninţaţi că îşi vor pierde locul de muncă în 2009.
Furnizorul de componente auto Turdeana a anunţat ieri sistarea activităţilor şi trimiterea în şomaj a 140 de angajaţi dintr-un total de 200, până la 12 ianuarie 2009. “Unii angajaţi sunt în concediu fără plată până când vom avea din nou cerere. Aşa ne-am înţeles cu ei”, a declarat Romul Popul, administratorul firmei. Tot ieri, la Hunedoara, Draexlmaier a anunţat că va concedia alţi 200 de oameni până în toamna anului viitor. Constantin Aldescu, vicepreşedintele Federaţiei Sindicale “Metal”, a precizat însă că toţi cei care vor fi daţi afară vor primi salarii compensatorii şi ajutor de şomaj în condiţiile legii. La începutul lunii noiembrie, reprezentanţii companiei au anunţat că în perioada februarie-aprilie 2009 vor concedia 1.000 de oameni de la Rolem Codlea, una din cele cinci fabrici pe care producătorul german de componente auto le deţine în România. Mai bine de jumătate din cei 1.800 de angajaţi îşi vor pierde locul de muncă în primăvara anului viitor la Rolem Codlea. Grupul german are 17.500 de angajaţi în România.
Lucrurile nu sunt prea roz nici la Dacia. Săptămâna trecută, Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, declara că este posibil să concedieze 3.000 de persoane din cele 14.700 angajate în prezent. Renault a solicitat statului 15,4 milioane de euro ajutor pentru uzina de la Mioveni şi centrul de teste de la Titu. Compania plănuieşte să ceară şi un credit de 100 de milioane de euro Băncii Europene de Investiţii pentru a-şi duce la îndeplinire planurile de dezvoltare de aproape 310 milioane de euro.
Citește pe Antena3.ro