DRUMURI ● Preselecţie pentru Cernavodă – Constanţa
Lucrările la ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Soarelui ar putea
demara în toamna acestui an şi vor dura cel puţin doi ani. Momentan,
autorităţile nu pot estima cît va costa lucrarea.
DRUMURI ● Preselecţie pentru Cernavodă – Constanţa
Lucrările la ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Soarelui ar putea demara în toamna acestui an şi vor dura cel puţin doi ani. Momentan, autorităţile nu pot estima cît va costa lucrarea.
După ce în ultimul an nu au construit nici un kilometru din Autostrada Soarelui, autorităţile şi-au adus aminte că pot finaliza prima autostradă românească.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat ieri numele firmelor care s-au precalificat pentru proiectarea şi execuţia ultimului tronson al autostrăzii Cernavodă – Constanţa.
Lucrarea va avea o lungime de 52 de kilometri şi va fi împărţită pe două tronsoane, respectiv Cernavodă – Medgidia şi Medgidia – Constanţa. Primul tronson va avea o lungime de aproximativ 19 km, proiectul incluzînd construirea a două pasaje peste autostradă şi 12 viaducte, iar cel de-al doilea va avea o lungime de aproximativ 31,8 km, incluzînd construirea a patru pasaje, două viaducte, două poduri şi a unui nod rutier. Autostrada va avea gard, parapete, sistem de iluminat, sistem de comunicaţii etc. Perioada estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 24 luni. Autostrada Cernavodă – Constanţa face parte din Coridorul IV Trans- european, finalizarea lucrării ducînd la reducerea semnificativă a duratei de deplasare spre litoral.
PRECALIFICARE. Din cauza criteriilor ce au stat la baza precalificării, nici o firmă românească nu a intrat în licitaţie. Principalele criterii folosite pentru evaluare au fost: experienţa anterioară, experienţa generală şi specifică, cît şi capacitatea tehnică şi financiară. “De la momentul depunerii ofertelor, în maximum trei luni vom desemna cîştigătorul care va realiza lucrarea. Sperăm ca în toamnă să demarăm lucrările”, ne-a declarat Ştefan Szobotka, director de comunicare al CNADNR. Majoritatea firmelor precalificate pentru primul tronson au fost precalificate şi pentru al doilea, acestea provenind din Italia, Germania, Israel, Turcia, Grecia, Portugalia şi Spania. Firmele precalificate sînt: JV Condotte/CMC di Ravenna, Aktor, JV Impregilo Spa/Itinera, JV Ashtrom Int/Shapir Structures 1991, JV Cengiz/Mapa, JV Astaldi Spa/Max Bogl, JV Mochlos SA/Danya, JV FCC Construccion/Alpine Bau Gmbh, Strabag, J&P Avax, JV Mota Engil/Monte Adriano/Soares Da Costa, Colas SA.
Finanţarea Proiectării şi Execuţiei tronsonului Cernavodă – Constanţa va fi realizată dintr-un împrumut contractat de CNADNR de la Banca Europeană de Investiţii. “În prezent nu putem face publică suma ce urmează să o obţinem de la BEI, deoarece nu vrem ca firmele să facă oferte în funcţie de banii de care dispune CNADNR-ul pentru această lucrare”, a spus Szobotka. Adjudecarea contractului de proiectare şi execuţie a autostrăzii se va face pe baza preţului cel mai scăzut.
Citește pe Antena3.ro