Ministerul Economiei şi Finanţelor nu are interesul să scadă preţurile la combustibil, pentru că astfel colectează la buget mai mulţi bani.
Atât ministerul, cât şi Consiliul Concurenţei ar trebui să intervină în problema preţurilor la carburanţii vânduţi pe piaţa românească care nu reflectă evoluţia barilului de petrol, potrivit lui Iulian Iancu, preşedintele Comisiei de industrii şi servicii din Camera Deputaţilor. Iancu a spus căMinisterul de Finanţe, care voia supraimpozitarea profiturilor petroliere, n-a avut curajul să aplice “taxa Robin Hood” pentru că este avantajat de preţurile mari practicate, deoarece astfel se strâng mai mulţi bani din accize la bugetul de stat. Afirmaţiile vin după ce o analiză a Jurnalului Naţional a arătat că preţurile pe litrul de carburant sunt cu 3.000-8.000 de lei vechi mai mari faţă de anul trecut, deşi barilul de ţiţei este 67 de dolari, iar la finele lui octombrie 2007 barilul era 94 de dolari.
IEFTINIRI
Ieri, companiile petroliere au anunţat că vor reduce începând
din această zi preţurile practicate la carburanţi. Petrom ieftineşte atât
motorina, cât şi benzina cu 900 de lei vechi pe litru, în vreme ce Rompetrol a
anunţat că reduce preţurile la benzină cu 500 de lei vechi pe litru şi cu 300
de lei vechi la motorină. Reducerile survin după ce benzinarii, marii
transportatori şi şoferii s-au declarat nemulţumiţi de faptul că marile
companii nu reduc proporţional preţul o dată cu ieftinirea barilului.