Industria de retail este într-o continuă schimbare, dat fiind faptul că obiceiurile de consum ale cumpărătorilor se modifică în permanență, iar tehnologia joacă un rol important în dezvoltarea unui astfel de business.
Provocările în această industrie sunt numeroase, iar pentru buna funcționare a unei afaceri este nevoie să ai un plan bine structurat încă de la început. De la amenajarea magazinului și crearea unei identități proprii până la implementarea unei strategii de marketing solidă și adaptarea constantă la nevoile consumatorilor, fiecare detaliu contează enorm pentru succesul unei afaceri în retail.
Investește în designul magazinului
Primul lucru pe care ar fi bine să îl stabilești când faci planul pentru a deschide o afacere în retail este cine sunt cei care îți vor trece pragul. Identifică publicul țintă pentru ca mai apoi să poți să găsești cele mai bune soluții pentru a-i atrage pe consumatori către magazinul tău. În prezent, ofertele de cumpărături sunt numeroase, astfel că loialitatea față de brand scade. De aceea, modul în care este amenajat magazinul și atitudinea angajaților față de clienți sunt importante pentru succesul afacerii.
Un magazin trebuie să atragă clienții și să le dea încredere. Investește în obiectele fără de care un astfel de business nu ar putea funcționa, precum ANAF case de marcat, aparate POS, imprimante de etichetă, dar și în designul magazinului. Nu pune prea multe rafturi, ci lasă spațiu clienților să se miște în voie, astfel încât să nu se simtă claustrofobi când intră în magazin, creează insule pentru a promova produsele aflate la ofertă, dar și un loc de joacă pentru copii. Deși cei mici nu au putere de cumpărare, ei își pot influența părinții, motiv pentru care este indicat, atunci când gândești planul de business, să iei în calcul ca acesta să fie unul prietenos cu copiii.
Stabilește o strategie de marketing solidă
La fel ca orice altă afacere care își propune să atragă clienți, și un magazin are nevoie de promovare. Fără o strategie de marketing solidă, e greu ca un astfel de business să se impună pe piață. Este adevărat că experiența clienților în magazin este cel mai important mijloc de promovare, marketingul „din gură în gură“ dovedindu-și eficiența de zeci de ani, însă, în această perioadă în care tehnologia este nelipsită în viețile oamenilor, iar mijloacele de informare sunt numeroase și diverse, este nevoie de o strategie mai amplă.
Newsletterele reprezintă o metodă eficientă de a-i ține pe clienți informați în legătură cu noutățile și ofertele dintr-o anumită perioadă. A ține legătura cu clienții și a atrage consumatori noi trebuie să se facă pe cât mai multe canale și, în funcție de specificul businessului și de publicul țintă, poți găsi formele de comunicare eficiente pentru fiecare consumator.
De la SMS și e-mail până la publicitate stradală și social media, instrumente prin care să atragi clienții către magazinul tău sunt numeroase și este vital să le identifici pe cele care ajută cel mai bine afacerea ta. Așadar, construiește o infrastructură de marketing solidă și păstrează constant legătura cu consumatorii.
Industria de retail este într-o continuă evoluție, ceea ce face ca antreprenorii să fie puși mereu în fața unor noi provocări. Motiv pentru care, capacitatea de adaptare este unul dintre cele mai de preț atuuri pe care un investitor într-un astfel de business trebuie să le aibă.
Sursă foto: fizkes/ Shutterstock