x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie CFR Marfă începe restructurarea

CFR Marfă începe restructurarea

08 Iul 2014   •   17:33
CFR Marfă începe restructurarea
Cei 2.500 de angajaţi care vor fi disponibilizaţi vor primi plăţi compensatorii de maximum 24 de salarii

CFR Marfă a început în această săptămână procedurile de disponibilizare a 2.500 de angajaţi, care vor primi preavizele, plecările efective urmând să aibă loc în a doua parte a acestei luni, a declarat Ion Soare, directorul comercial al transportatorului feroviar de marfă. “Se urmează paşii legali. În săptămâna acesta a demarat efectiv procesul de restructurare a celor 2.500 de salariaţi. Oamenii vor pleca, se dau preavize, se urmează paşii legali. Efectiv din firmă probabil vor pleca în a doua parte a lunii iulie”, a precizat Soare.

Acesta a spus că disponibilizările nu vor afecta contractele actuale CFR Marfă, iar procesul de disponibilizări se va încheia la finalul lunii iulie.

CFR Marfă a anunţat la începutul acestei luni disponibilizarea, ca urmare a demarării programului de restructurare şi reorganizare, a unui număr de 2.500 de angajaţi, personal excedentar, care vor beneficia de 12-24 de salarii compensatorii, în valoare maximă de 1.625 lei/lună.

Compania are în prezent un număr de 8.577 de angajaţi. Guvernul s-a angajat în faţa FMI să opereze o restructurare masivă a CFR Marfă şi să continue procesul de privatizare cu un investitor strategic. CFR Marfă, controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfă din România, cu o cotă de piaţă de peste 50%. Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 922,5 milioane de lei, în scădere cu 5% faţă de anul 2012.

Închiderea liniilor trebuie regândită

Închiderea unor secţii de circulaţie trebuie regândită, pentru că ar fi afectate multe zone şi sectoare de activitate, a declarat Ion Soare. “Reducerea lungimii sau închiderea unor secţii de circulaţie pentru CFR Marfă şi pentru societate în general noi considerăm că trebuie regândită, fiindcă CFR Marfă, la ora actuală, este singurul operator care face transport de vagoane izolate, ceilalţi foarte puţin, dacă au 1-2%, şi prin închiderea acestor secţii secundare probabil că vor fi multe zone afectate. Aici avem transport de îngrăşăminte, de produse lemnoase, de combustibil, de multe alte produse care în eventualitatea închiderii acestor linii nu vor mai fi efectuate. Vor afecta negativ atât activitatea CFR Marfă, acest trafic de vagoane izolate reprezintă 18% din activitatea noastră, cât şi activitatea în general a societăţii”, a spus Soare.

×