x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Chibriturile au aprins publicitatea

Chibriturile au aprins publicitatea

17 Iul 2004   •   00:00

Ideea de a obtine mai mult cu aceleasi resurse reprezinta una din caracteristicile economiei de piata.

Unul dintre cei mai importanti distribuitori de chibrituri din tara, cu o vechime de aproape 10 ani, s-a gandit ca, daca tot vinde cel putin 15 milioane de cutii de chibrituri in fiecare luna, poate sa foloseasca acest instrument cotidian ca mijloc de reclama.
ADRIAN MIHAI

Rentabilitatea unei astfel de cutii vandute creste cam cu 20%-25%, spune Felix Nazare, director de marketing al Capital One SRL. Noua activitate a pornit de pe la inceputul anului, dar contractele incheiate se ridica deja la 20.000 de euro. Pentru anul viitor, intreprinzatorii estimeaza o cifra de 70.000 de euro.

DISTRIBUTIE TINTITA. Deoarece cutiile de chibrituri sunt folosite de toata lumea, nu exista limite in ceea ce priveste domeniile de activitate ale beneficiarilor, ci numai restrictii legate de dimensiunea mesajului. Transportul de marfa, contoarele de apa sau cafeaua sunt cateva dintre produsele si serviciile care au fost deja pe cutiile de chibrituri. Distributia este controlata, astfel incat, in functie de interesele beneficiarilor, cutiile pot ajunge doar intr-o anumita zona a tarii. O reclama are aproape 40 de vizualizari, dupa cum apreciaza managerii.

Eficienta acestui tip de publicitate este generata si de faptul ca chibritul este un produs de masa utilizat de catre toate mediile sociale, prezent in fiecare casa.

COMENZI REFUZATE. Faptul ca afacerea principala a societatii o reprezinta comercializarea cutiilor de chibrituri - si nu publicitatea de pe ele - ii face pe intreprinzatori sa fie foarte precauti in selectarea clientilor de publicitate. Astfel, de teama ca va ramane cu produsele nevandute, pe stoc, firma a refuzat o comanda din zona politica in campania electorala pentru alegerile locale din acest an. Vanzarile de chibrituri pot fi puse in pericol si de faptul ca, avand tiparite mereu alte reclame, clientii pot avea dificultati in a recunoaste producatorul.

COSTURI MAI MARI. Un alt element mai mult decat important de care intreprinzatorii trebuie sa tina cont este pretul final cu care ajunge la consumator. Costurile pentru asigurarea unui tipar de o calitate sporita, ceruta in mod firesc de beneficiarii reclamelor, trebuie sa nu creasca pretul de vanzare al unei cutii. Productia cutiilor de chibrituri inscriptionate se face in Ucraina si Polonia. Din aceasta cauza, cantitatea minima pe care Capital One SRL o cere pentru o comanda o reprezinta incarcatura unui tir, adica doua milioane de cutii.

OFERTA BOGATA

Moda chibriturilor publicitare este larg raspandita. Exista chiar un domeniu de Internet cu aceasta denumire: www.chibrituri-publicitare.ro. El directioneaza catre site-ul editurii si tipografiei Alpha MDN SA. Pe langa produsele traditionale unei tipografii, precum caiete scolare si papetarie, etichete, ambalaje, carti, reviste si materiale publicitare, aceasta firma s-a lansat si in producerea chibriturilor publicitare. Match Point, firma specializata in chibrituri, are in oferta - pe langa cele standard, "superlong" sau "barbeque" - si chibriturile publicitare.

×
Subiecte în articol: economic chibrituri