x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă”

0
19 Feb 2020 - 11:15
Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă” George Doyle/Getty Images Low angle view of the front part of a car after an accident


Proiectul de modificare a legii asigurărilor auto obligatorii (RCA), publicat pe site-ul Senatului, va introduce pentru companiile de transport un sistem de co-plată la RCA, se menţionează într-un comunicat transmis miercuri de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

"Se pregăteşte co-plata la RCA şi păgubiţii vor plăti reparaţiile, pe lângă asigurări. COTAR atrage din nou atenţia asupra gravităţii dispoziţiilor cuprinse în proiectul de modificare a Legii 132/2017 publicat pe site-ul Senatului României. (...) În multe situaţii, transportatorii au calitate şi de persoane păgubite, în urma unor accidente rutiere. Dacă proiectul de lege ar fi adoptat în forma propusă de iniţiatori, transportatorii vor fi nevoiţi să aloce sume importante de bani pentru a acoperi diferenţele dintre costurile de reparaţie/închiriere şi despăgubirile subevaluate care vor fi plătite de societăţile de asigurări, pe baza propriilor calcule. Astfel se va ajunge la un sistem de co-plată în care asiguratorul să plătească o parte din despăgubire, iar diferenţa să fie suportată de persoanele prejudiciate, ceea ce este contrar principiului repărării integrale a prejudiciului", se precizează în comunicatul Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.

Organizaţia transportatorilor solicită retragerea urgentă a proiectului de modificare a legii RCA, argumentând că acesta afectează interesele întregii industrii auto.

"Acest proiect iniţiat de deputatul Marius Bota trebuie retras urgent, deoarece afectează profund interesele transportatorilor, ale întregii industrii auto, care înseamnă peste 500.000 de salariaţi. Propunerile din acest proiect încalcă dispoziţiile Constituţiei României, ale Tratatului de Funcţionare a Uniunii Europene, şi sunt în contradicţie cu dispoziţiile Legii Concurenţei", se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia susţine că varianta prin care un transportator găsit nevinovat într-un accident auto este obligat să achite o diferenţă de bani este inacceptabilă.

"Niciun operator economic nu trebuie constrâns prin lege, aşa cum se doreşte prin proiectul iniţiat şi publicat la 01.11.2019 pe site-ul Senatului României, să practice un anumit tarif la serviciul pe care îl prestează, un anumit preţ la produsele pe care le vinde, ci tarifele şi preţurile trebuie să fie stabilite în mod liber, pe bază de cerere şi ofertă. Este inacceptabil ca un păgubit să achite vreo diferenţă din buzunarul lui. Cât timp este nevinovat! Se va ajunge la haos în piaţă, unde service-urile auto pot reţine (drept de retenţie) autovehiculul reparat, până la plata diferenţei ajustate abuziv de asiguratorul RCA!", se menţionează în reacţia COTAR.

Asociaţia consideră că legea în forma actuală este oricum incorectă faţă de transportatori, deoarece nu defineşte anumite prejudicii.

"Oricum legea este injustă pentru transportatori, deoarece, spre deosebire de altă categorie de păgubiţi, posibilitatea acoperirii prejudiciilor datorate lipsei de folosinţă, deşi sunt prevăzute în Legea 132/2017, ca risc asigurat (art. 11, alineat 2) punctul d)) nu au aplicabilitate, întrucât Norma 20/2017 nu le defineşte. Prin urmare, nu mai putem accepta modificări ale legii care să ne creeze prejudicii suplimentare celor deja existente. Salariile au crescut, amenzile au crescut, odată cu salariile, preţul compustibilului a crescut, iar acum se doreşte să ni se pună 'în cârcă' alte costuri, deoarece asiguratorii vor limita cuantumul despăgubirilor?", notează Confederaţia Transportatorilor.

COTAR argumentează că principiul plafonării despăgubirilor, solicitat de asiguratorii auto, justifică orice plafonare în economie şi revenirea la economia planificată.

"Asiguratorii s-au plâns la Comisia Europeană că li s-au plafonat cheltuielile administrative, Ministerul Finanţelor Publice a opinat că aceste plafonări trebuie eliminate, astfel încât asiguratorii să aibă orice nivel al cheltuielilor, dar când vine vorba să plătească despăgubirile, acestea trebuie plafonate? Dacă se plafonează tarifele/preţurile practicate într-un sector de activitate la nivelul unor tarife de referinţă, atunci Institutul Naţional de Statistică ar trebui să comunice tarife de referinţă (care să reprezinte plafonări) în toate domeniile de activitate, preţuri la toate produsele/mărfurile care să reprezinte plafonări. Adică într-un sector se impun anumite plafonări şi în altele este piaţă liberă? Dacă se plafonează despăgubirile pentru reparaţii/chirii, atunci să se plafoneze tot: salarii, combustibili, alimente, amenzi, etc! Ne întoarcem la economia planificată (mercurial)?", se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia Transportatorilor atrage atenţia că modificarea legii RCA va stimula service-urile auto să folosească piese de schimb o calitate inferioară.

"Acest proiect de modificare a legii 132/2017 va încuraja service-urile să folosească în procesul de reparaţie piese fabricate în China şi din dezmembrări, fără acordarea garanţiei legale (12-24 luni), va creşte numărul cazurilor de muncă la negru, repararea autovehiculelor în service-uri neautorizate, evaziunea fiscală, reparaţii neconforme, care afectează în mod grav siguranţa circulaţiei pe drumurile publice şi pun în pericol viaţa şi integritatea corporală a tuturor participanţilor la trafic. COTAR subliniază caracterul profund dăunător al dispoziţiilor propuse în proiectul de modificare a Legii RCA şi face apel în mod public, pe de-o parte la iniţiatori să retragă urgent acest proiect, iar pe de altă parte, la toate departamentele/instituţiile cu rol de avizare a proiectelor, să nu dea avize favorabile acestui proiect, deoarece încalcă atât Constituţia României, cât şi Legea Concurenţei şi Normele Europene. Daca se doreşte destabilizarea acestor industrii şi trebuie să ieşim în stradă pentru a ne susţine drepturile, o vom face, fiindcă această propunere de lege nu are nicio fundamentare şi ar trebui să analizăm cu atenţie cine are interesul să promoveze astfel de modificări, pentru a-şi creşte profitul", se menţionează în încheierea comunicatului COTAR. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   RCA

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Obiceiuri schimbate de pandemie. Oamenii preferă să circule în propriile mașini

Obiceiuri schimbate de pandemie. Oamenii preferă să circule în propriile mașini
Măsurile de protecție pentru limitarea răspândirii pandemiei de coronavirus i-a determinat pe mulți oameni să folosească autoturismul ori să apeleze la firmele de taximetrie în defavoarea transportului...

Sute de mii de români spun adio contoarelor clasice și primesc unele inteligente pentru a-și eficientiza consumul de energie electrică

Sute de mii de români spun adio contoarelor clasice și primesc unele inteligente pentru a-și eficientiza consumul de energie electrică
Galerie Foto Contorul inteligent pune stăpânire pe tot mai multe gospodării din țară. Numai anul acesta, companiile românești de distribuție ale grupului Enel, lider mondial și pionier în tehnologia contoarelor...

O mare companie de asigurări iese de pe piața din România

O mare companie de asigurări iese de pe piața din România
Compania de asigurări Aegon își vinde afacerile din Europa de Est, printre care și România. Firma olandeză vrea să-și diminueze pierderile înregistrate din cauza crizei provocate de pandemia de...

Școală pentru experți în vinuri

Școală pentru experți în vinuri
Galerie Foto După 20 de ani de carieră în domeniul viniviticol, unul dintre cei mai buni degustători din România a pus și bazele unei școli pentru viitorii specialiști. România este una dintre țările cu maxim potențial pe...

Ministerul de Finanţe a împrumutat luni 415 mil.lei de la bănci

Ministerul de Finanţe a împrumutat luni 415 mil.lei de la bănci
Ministerul de Finanţe a redeschis o emisiune de titluri de stat scadentă în 2030 şi a împrumutat luni 415,5 milioane lei, peste nivelul programat de 300 milioane lei, la o dobândă anuală de 3,56%. La...

Curs valutar 26 octombrie 2020. Ce se întâmplă azi cu euro

Curs valutar 26 octombrie 2020. Ce se întâmplă azi cu euro
Banca Națională a României a anunțat o nouă valoare pentru moneda europeană.Potrivit datelor publicate de BNR, în prima zi a acestei săptămâni, euro a scăzut astăzi cu 0.03%, ajungând la...

Piața imobiliară pe val. Cererea de locuințe a crescut fulminant în acest an

Piața imobiliară pe val. Cererea de locuințe a crescut fulminant în acest an
Cererea de locuințe a crescut cu 54,3% în trimestrul al treilea din 2020, comparativ cu perioada similară de anul trecut, arată o analiză RE/MAX România. Cele mai solicitate sunt apartamentele mari, cu terase și...

Se așteaptă publicarea OUG pentru eșalonarea datoriilor restante și suspendarea executărilor silite

Se așteaptă publicarea OUG pentru eșalonarea datoriilor restante și suspendarea executărilor silite
OUG pentru prorogarea termenului de eşalonare a datoriilor restante de la declanşarea stării de urgenţă şi continuarea suspendării executărilor silite va fi publicată în Monitorul Oficial în...

Lucian Bode anunță data de finalizare a Centurii Capitalei

Lucian Bode anunță data de finalizare a Centurii Capitalei
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, este de părere că Centura Bucureștiului va fi inaugurată până în 2023. "Inelul de Centură al Capitalei are 102 km, cu cele două sectoare. Sectorul de sud, cu...

Radiografia dezastrului: Un an cu Orban, cât doi cu Dăncilă. Deficitul bugetar s-a dublat, supravieţuim pe datorie

Radiografia dezastrului: Un an cu Orban, cât doi cu Dăncilă. Deficitul bugetar s-a dublat, supravieţuim pe datorie
Galerie Foto Pe 4 noiembrie se împlineşte un an de la învestirea Guvernului Orban. Chiar dacă nu a avut zile prea multe, fiind demis anul acesta în februarie, în aceeaşi formulă el a revenit în martie la Palatul Victoria, du...

Activele sistemului de pensii private au depășit 14 miliarde de euro

Activele sistemului de pensii private au depășit 14 miliarde de euro
Galerie Foto Valoarea activelor totale, aflate în administrare la nivelul întregului sistem de pensii private, a ajuns la 30 septembrie 2020, la 72,58 miliarde de lei, în creștere cu 17,96% față de septembrie 2019, depășind...

Monitorul pădurilor, în faza de testări

Monitorul pădurilor, în faza de testări
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a transmis invitația de testare a aplicațiilor SUMAL, portalul care monitorizează defrișările și celelalte activități cu potențial de fraudă asupra pădurilor. În...

Americanii înființează firme, europenii închid

Americanii înființează firme, europenii închid
Pandemia influențează în mod total diferit comportamentul de business pe cele două maluri ale Oceanului Atlantic. În timp ce americanii înființează firme într-un ritm fără precedent, patronii europeni se...

Activele fondurilor de pensii private au depășit 14 miliarde de euro

Activele fondurilor de pensii private au depășit 14 miliarde de euro
Valoarea activelor totale, aflate în administrare la nivelul întregului sistem de pensii private, a ajuns la 72,58 miliarde de lei, în septembrie 2020, în creștere cu 17,96% față de anul trecut, depășind...
Serviciul de email marketing furnizat de