x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Fără investiţii, CFR Călători va sări după şine

Fără investiţii, CFR Călători va sări după şine

de Adrian Stoica    |    22 Feb 2018   •   10:50
Fără investiţii, CFR Călători va sări după şine
Sursa foto: Dan Marinescu/Intact Images

Compania CFR Călători se află într-o situaţie dezastroasă provocată de managementul incapabil să ia decizii, susţin sindicaliştii. Aceştia au adresat ieri ministrului Transporturilor o scrisoare deschisă în care cer să-i prezinte situația din cadrul companiei, așa cum o văd ei, în calitate de angajați, dincolo de ”cifrele stufoase” care există în rapoartele oficiale.

Angajaţii susţin că CFR Călători se îndreaptă spre o catastrifă economică şi socială în condiţiile în care bugetul și investițiile scad, condițiile de muncă au devenit tot mai grele, iar calitatea serviciilor oferite sunt nesatisfăcătoare. „Managementul CFR Călători este un mastodont încremenit de o birocrație sufocantă, iar incapacitatea directorilor care populează acest loc de a lua decizii vitale pentru companie va ruina întreaga societate”, scriu sindicaliștii în scrisoarea adresată ministrului Lucian Şova. Rezultatele slabe ale companiei nu sunt asumate de nimeni, iar în cadrul său nu există un mecanism de control și evaluare, un reper de performanță asumat la cel mai înalt nivel al managementului, mai reproşează sindicaliştii.

Parcul rulant, tot mai uzat

Aproximativ 85% din locomotivele folosite de CFR Călători au o vechime cuprinsă între 30 și 50 de ani, iar 13% au între 25-30 ani. CFR Călători are în prezent un deficit de circa 700 de vagoane disponibil şi încă  400 de vagoane care au nevoie de reparaţii, în condiţiile în care parcul rulant al companiei este la jumătate faţă de cât era în urmă cu 10-15 ani, Circa 1.000 de vagoane sunt propuse spre casare, iar în următorii zece ani, aproximativ 40% din parcul de vagoane existent va îndeplini condiţiile de casare.

3 locomotive electrice a cumpărat CFR Călători în ultimii 11 ani din cauza lipsei banilor.

În 1990, România avea peste 153.000 de vagoane pentru trenurile de marfă şi călători şi 4.400 de locomotive, având a treia cale ferată din Europa, ca densitate.

Incidentele feroviare au crescut

Calitatea serviciilor oferite călătorilor este o problemă de ani de zile şi nicio echipă managerială nu a reuşit să o rezolve. În prezent există un deficit de 700 de vagoane de călători, parcul de locomotive este uzat, iar defecțiunile materialului rulant se înmulțesc și devin din ce în ce mai periculoase. ”Nu știm ce să le mai spunem oamenilor, în trenuri. Nu știm cât vom mai putea duce în spate reproșurile și supărările lor, atâta vreme cât noi, lucrătorii feroviari, suntem anonimii executanți ai planurilor realizate și etern nefinalizate ale managementului CFR Călători”, se mai scrie scrisoare.

 

 

×
Subiecte în articol: cfr lipsa investitii