x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Ford vrea 10% cotă de piaţă în România

Ford vrea 10% cotă de piaţă în România

de Dragos Stoica    |    01 Oct 2010   •   00:00
Ford vrea 10% cotă de piaţă în România
• corespondenţă de la Paris

Uzina de la Craiova va ajuta Ford în creşterea cotei de piaţă din zo­­nă, ne-a declarat Ingvar Sviggum (foto), vi­cepreşedintele Diviziei de marke­ting, service şi vânzări a Ford Europa.


•Jurnalul Naţional: Traversăm o perioadă de criză. Cum s-a comportat piaţa auto până acum, în 2010?

Ingvar Sviggum: Primele patru luni din acest an au fost foarte bune, apoi lucrurile au stagnat puţin, iar acum ne aşteptăm la o scădere. În ceea ce priveşte Ford, sunt câteva ţări unde merg bine vânzările, cum ar fi Rusia, Turcia, chiar şi în zona est-europeană a fost în regulă, dar au mers slab Spania, Portugalia, Grecia şi Irlanda. Oricum, în acest moment, Ford este a doua marcă din Europa.


•Cum aţi perceput piaţa ro­mâ­neas­că în special?

Avem vânzări foarte bune în Ro­mânia, de 7%-8%, şi putem atinge 10% din cota de piaţă chiar în această pe­rioadă. Trebuie să ne îmbunătăţim în continuare cota şi volumul pe care le comercializăm în România. Sunt tot­o­dată conştient de faptul că traver­saţi o perioadă mai delicată econo­mic, dar sunt optimist. Lucrurile se vor rezolva, iar fabrica de la Craiova va îmbunătăţi mult cifrele Ford din România. Nu ştiu cât anume, este di­fi­cil de făcut o asemenea previziune.


•Ani de-a rândul, românii au fost convinşi că maşinile străine care se comercializau în ţară erau diferite calitativ de cele vândute în Vest. Există strategii diferite de vânzare în funcţie de zonă?

Dacă au existat cândva, în orice caz acum nu este posibil. În pofida a tot ce se vehiculează, eu m-am convins că oamenii sunt la fel. Spaniolul are aceleaşi pretenţii de la o maşină ca şi olandezul sau românul. În prin­ci­piu, sunt lucruri legate de spaţiu, si­gu­ranţă, consum. Ca să răspund direct la întrebare, Ford vinde aceeaşi maşină şi în Germania, şi în România.


•Anul acesta aţi preluat şi vân­ză­rile directe de maşini Ford în Ro­mâ­nia. Care sunt primele obiective?

Vrem să păstrăm toată reţeaua de dealeri care comercializa şi înainte Ford pe piaţa românească. Din câte ştiu eu, în acest moment, toţi deale­rii au semnat cu noua Companie Naţională de Vânzări Ford.


•Lucraţi la Ford de 47 de ani. Profesional vorbind, ce v-a impresio­nat cel mai tare în această perioadă?

Sincer? Ultimii trei-patru ani. Am avut o perioadă foarte grea, a venit cri­za mondială, am trecut prin falimentul General Motors, au fost vremuri când n-am avut cel mai bun produs de pe piaţă şi nici cele mai bune vânzări, dar lucrurile acum merg spre bine. Mai sunt multe de făcut să funcţioneze, aşteptăm şi fabrica de la Craiova să producă aşa cum ne dorim, însă suntem pe o curbă ascendentă. Ca şi voi, românii. Poate nu vă daţi seama acum, dar vă aşteaptă un viitor strălucit. Aveţi o ţară mi­nunată.


Focus ST, lansat la Salonul Auto de la Paris
Ford a lansat ieri-dimineaţă, în cadrul Salonului Auto de la Paris, noul mo­del Focus ST, preconizat să intre pe piaţă în 2012. Până atunci, segmentul Focus va fi acoperit de modelul de bază, care, prezentat în primăvara acestui an, va începe să fie comercializat pe piaţa europeană până la finele
lui 2010. Focus ST propune o nouă motorizare, EcoBoost de 2.0 litri supraalimentată, care va produce 247 CP, spre de­o­se­bire de vechiul 2.5 litri şi 225 CP. Ford Focus ST este practic partea spor­tivă a familiei Focus, pri­mind o caroserie în cinci uşi.


Craiova, producţie maximă în 2013
Preşedintele şi directorul general executiv al Ford Europa, Stephen Odell, a declarat ieri că uzina de la Craiova este una de interes maxim pentru compania americană. „Suntem la zi cu toate angajamentele pe care le-am perfectat împreună cu Guvernul României. Totul merge conform planului, iar în 2013 vom putea înregistra producţie maximă la Craiova. Ne bazăm foarte mult pe modelul pe care urmează să-l lansăm, dar nu pot face mai multe comentarii legate de acesta. Va fi însă o maşină foarte reuşită, vă asigur. Supoziţiile făcute în presă până acum pe marginea sa sunt câteva adevărate, câteva false. Singura precizare este că va fi o maşină mică. Pentru noi este foarte importantă această investiţie, deoarece ne va deschide oportunităţi noi mai ales pe piaţa est-europeană", a spus Stephen Odell.

×
Subiecte în articol: economic