Magazinul IKEA din Bucureşti a reluat de miercuri vânzarea de chifteluţe suedeze, după ce acestea au fost retrase de la comercializare din data de 26 februarie 2013, în urma scandalului privind carnea de cal.
Vânzarea va fi reluată mai întâi în restaurant urmând ca, în următoarea lună, acestea vor fi oferite clienţilor şi chifteluţe ambalate în magazinul cu delicatese suedeze.
"Încă de la apariţia primelor informaţii legate de tema cărnii de cal, am decis să acţionăm cu maximă prudenţă în beneficiul clienţilor şi al angajaţilor noştri şi am retras de la vânzare chifteluţele atât din restaurant, cât şi din magazinul cu delicatese suedeze pentru verificări. Chiar dacă rezultatele analizelor derulate de către Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) au infirmat prezenţa cărnii de cal în chifteluţele din magazinul IKEA România, investigaţiile pe plan global au fost continuate", se arată într-un comunicat al retailerului IKEA.
Retailerul a anunţat că a simplificat lanţul de aprovizionare prin reducerea numărului de furnizori de carne, a implementat un sistem suplimentar de securitate alimentară prin adăugarea unor teste de ADN, care vor fi efectuate atât asupra cărnii crude, cât şi asupra produsului final.
"Am luat această măsură pentru a ne asigura că întotdeauna chifteluţele noastre vor conţine doar ingredientele listate pe etichetă. În colaborare cu o companie externă de asigurare a calităţii dezvoltăm acum noi cerinţe pentru aprovizionarea şi prelucrarea tuturor produselor noastre din carne, cu scopul de a putea asigura urmărirea deplină a acestora. Analizele ADN vor fi puse în aplicare ca o procedură normală pentru carnea tocată de la toţi furnizorii, în toate unităţile de producţie.
Prin analize realizate periodic şi de către o terţă parte ne vom asigura că furnizorii şi sub-furnizorii respectă aceste stricte cerinţe", se arată în comunicat.
IKEA precizează că în momentul de faţă se caută o soluţie sustenabilă cu privire la chifteluţele care au fost oprite de la vânzare.
"Deoarece acestea nu prezintă niciun risc de sănătate, verificăm ce posibilităţi avem ca să acţionăm într-un mod responsabil, în conformitate cu cerinţele legale", se arată în comunicat.
În urmă cu o lună, în Republica Cehă au fost descoperite urme de carne de cal în chifteluţele produse pentru IKEA. În perioada imediat următoare, acestea au fost retrase din 24 de ţări inclusiv România pentru verificări.
Chifteluţele testate pozitiv cu urme de carne de cal nu au ajuns la vânzare în vreun restaurant Ikea, totuşi, s-a decis scoaterea temporară de la vânzarea din magazinul din Băneasa, pentru verificarea suplimentară, conform datelor furnizate la finele lunii februarie de retailerul de mobilă.
"Chifteluţele testate pozitiv cu urme de carne de cal din Republica Cehia nu au ajuns niciodată la vânzare în vreun restaurant IKEA (nici în România). Produsele au fost temeinic verificate de către colegii din Suedia responsabili pentru produsele din magazinele IKEA, împreună cu furnizorul nostru global. Totuşi, noi am decis scoaterea temporară a chifteluţelor de la vânzarea din magazinul din Băneasa pentru verificarea suplimentară", au precizat Cornel Oprişan, retail manager Ikea România.
IKEA este o companie cu origini suedeze, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Viziunea IKEA este aceea de 'a crea o viaţă mai bună de zi cu zi pentru cei mai mulţi oameni" prin oferirea unei game largi de produse funcţionale, de design şi calitate la preţuri mici, astfel încât cei mai mulţi oameni să şi le poată permite. Compania IKEA deţine 338 de magazine în 40 de ţări sau teritorii, dintre care 39 de magazine sunt francize deţinute de alte companii decât IKEA Group. Magazinele din IKEA Group au fost vizitate anul trecut de 776 milioane de oameni.
Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group Ikea.