x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Industria de media și divertisment din România va crește cu peste 8% în 2021

Industria de media și divertisment din România va crește cu peste 8% în 2021

20 Iul 2021   •   17:40
Industria de media și divertisment din România va crește cu peste 8% în 2021

Industria de media și divertisment din România ar urma să crească cu 8,09% în 2021 comparativ cu 2020, ajungând la o valoare de 2,62 miliarde euro, peste nivelul înregistrat înainte de pandemie, în 2019.

Industria de media și divertisment din România ar urma să crească în 2021 cu 8,09% comparativ cu 2020, la o valoare de 2,62 miliarde euro, peste nivelul pre pandemie (2,53 miliarde euro în 2019), conform celei de-a 22-a ediții a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025 (GEMO). Estimările arată, de asemenea, că industria va continua să crească până în 2025, cu o rată medie anuală de 7,68%.

Potrivit celor care au realizat studiul, România a înregistrat anul trecut cea mai mică scădere a industriei de media și divertisment dintre țările din Europa Centrală și de Est incluse în raport. Spre exemplu, Ungaria a înregistrat o scădere de 6,03%, Polonia de 5,92% și Cehia de 4,94%.

Deoarece oamenii au stat mult timp acasă, platfornele care oferă filme din au înregistrat anul trecut cea mai mare creștere pe piața media și de divertisment, de 27,16%, la 29 milioane euro și va continua să crească în 2021 cu o rată estimată de 22,43%, până la 36 milioane euro.

A doua cea mai mare creștere la nivelul pieței a fost înregistrată de segmentul de jocuri video și e-sports (sporturi electronice), de 17,08%, până la 154 milioane euro. Pentru acest an, se estimează un avans de 18,94%, până la 184 milioane euro.

Publicitatea pe internet a urcat cu 8,33%, la 106 milioane euro, în 2020. Acest segment va continua să crească și în acest an, cu 11,78%, la 118 milioane euro. România are cea mai mică piață de publicitate pe internet din Europa Centrală și de Est, dar cu cea mai rapidă creştere.

Restricțiile determinate de pandemie au avut un efect pozitiv pentru vânzările de carte, care au crescut cu 3,63% în 2020, până la valoarea de 67 milioane euro. Pentru acest an este previzionată însă o stagnare.

Televiziunea și conținutul video consumat acasă s-au menținut anul trecut la o valoare de 515 milioane euro, o evoluție similară fiind estimată și pentru 2021. Acesta este al doilea cel mai mare segment din România în termeni de venituri generate, după accesul la internet.

În același timp, veniturile din publicitatea TV au crescut anul trecut peste 2%, la 312 milioane euro, iar în 2021 sunt estimate să ajungă la 339 milioane euro.

Domeniile cele mai afectate de pandemie au fost cinematografia, accesul la internet, piața de publicitate outdoor, ziarele și revistele tipărite, radio, media B2B (Business to business) care cuprinde anuarele și cataloagele cu informații de afaceri și publicitatea din acestea, revistele nișate, cărțile profesionale, târgurile și expozițiile, se mai arată în raport.

Mediafax

×
Subiecte în articol: media divertisment