Înmatriculările de autovehicule noi sub mărcile Renault şi Dacia în Germania au înregistrat o scădere de 39,3% în aprilie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 13.717 autovehicule, peste declinul de 31,7% al pieţei germane, la 259.414 unităţi.
Cota de piaţă a Renault şi Dacia a ajuns în aprilie la 5,3%, de la 4,2% în martie, 4,9% în februarie şi 6,5% în prima lună a anului, potrivit datelor Oficiului de Înmatriculări Auto german KBA.Grupul francez a ocupat poziţia şaptea în topul constructorilor, în urma Volkswagen (23%), BMW-Mini (9,9%), Mercedes (9,4%), Audi (7,5%), Ford (7%) şi Opel (6,6%).
Doar şase constructori, din 33 monitorizaţi, au avut o evoluţie pozitivă în aprilie, respectiv BMW-Mini, Land Rover, Mercedes, Nissan-Infiniti, Porsche şi Volvo, în timp ce liderul de piaţă Volkswagen a scăzut cu 24%, la 59.570 de unităţi.
În primele patru luni ale anului, Renault şi Dacia au avut un declin de 23%, la 47.402 unităţi şi o cotă de piaţă de 5,1%.
Piaţa auto din Germania a scăzut cu 25,5% în ianuarie-aprilie, la 929.824 unităţi.
La patru luni, constructorul francez a fost depăşit de Volkswagen (23%), BMW-Mini (8,8%), Mercedes (8,7%), Audi (7,5%), Opel (7,3%) şi Ford (7%).
Volkswagen a înregistrat un declin de 12,3%, la 213.719 autovehicule.