x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Lucrările la Autostrada Transilvania înregistrează întârzieri deoarece CNADNR a relocat doar 50% din utilităţi

Lucrările la Autostrada Transilvania înregistrează întârzieri deoarece CNADNR a relocat doar 50% din utilităţi

de Elena Stan    |    06 Mai 2009   •   00:00

Bechtel susţine că lucrările la Autostrada Transilvania sunt întârziate din vina Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România care nu eliberează terenul de utilităţi.



"La începutul lunii mai, 19 utilităţi (magistrale de apă, electricitate şi gaze naturale care traversează aliniamentul autostrăzii) erau încă nesoluţionate, cu potenţial de întârziere a lucrărilor în 2009.

Pentru a veni în sprijinul CNADNR şi a minimiza impactul întârzierilor existente, antreprenorul ajută activ la relocarea a 9 utilităţi, două dintre acestea fiind deja soluţionate", se arată într-un comunicat al companiei Bechtel. În replică la acuzaţiile celor de la Bechtel, reprezentantul CNADNR a declarat că din cîte ştie terenul este liber pentru lucrări.

"Ei (reprezentanţii companiei Bechtel -n.r.) se panichează cu mutarea utilităţilor, dar are teren liber pentru lucrări. Şi celălalte utilităţi vor fi mutate. Relocări se fac, dar nu sunt lucruri simple. Bechtel are front de lucru, eu aşa ştiu", a spus Dorina Tiron, directorul general al CNADNR. În plus, aceasta susţine că cei de la Bechtel şi-au luat angajamentul că va colabora cu CNADNR pentru relocarea utilităţilor de pe traseul autostrăzii."Ei şi-au luat angajamentul că vor participa cot la cot cu noi la relocarea utilităţilor, dar (...) aruncă vina pe noi. Bine că nu au zis că nu au fost plătiţi", a adăugat şeful CNADNR.

Legat de contractul cu americanii de la Bechtel, Preşedintele Traian Băsescu a declarat ieri că acesta a fost încheiat în timpul Guvernului Năstase, fără licitaţie, pe considerente politice. "Contractul Bechtel. Nu aş vrea să fac aprecieri legate de acest contract. Respectând legea se poate face. Acel contract a fost alocat în timpul guvernului Năstase, fără licitaţie, unei firme, pe considerente politice, unei firme americane", a spus Preşedintele Traian Băsescu, ieri, în cadrul unei emisiuni la Radio România Actualităţi.

ACTIVITATE.Datorită condiţiilor meteo favorabile, antreprenorul a reluat, la 15 aprilie, lucrările de asfaltare, pe porţiuni cu o lungime totală de 15 kilometri de pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău. Asfaltarea va continua până în perioada noiembrie-decembrie, când această operaţiune devine imposibilă din cauza temperaturilor scăzute. În plus, până la sfârşitul acestei săptămâni, vor fi instalate 62 din cele 192 de grinzi necesare construcţiei viaductului de peste râul Arieş, care are o lungime totală de 960 metri şi o înălţime de 23 metri.

BANI.Ministerul Transporturilor va plăti în acest an companiei Bechtel 420 de milioane de euro, în baza unui protocol încheiat între cele două părţi, iar compania americană trebuie să finalizeze, până la sfârşitul anului, 42 de kilometri, pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău, şi viaductul din Suplacu de Barcău.


Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

×
Subiecte în articol: economic bechtel