x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Luptă dură între marii retaileri

Luptă dură între marii retaileri

de Daniela Ivan    |    29 Apr 2010   •   00:00
Luptă dură între marii retaileri
Sursa foto: Dan Marinescu/Jurnalul Naţional

Marile lanţuri de retaileri au planuri mari de extindere pentru acest an, în ciuda crizei financiare. Vor fi inaugurate şase hipermarketuri, 23 de su-permarketuri şi 66 de magazine de discount, conform estimărilor din piaţă.

Azi, Real deschide cel mai mare supermarket pe care-l deţine în România lângă Autostrada Soarelui, pe o platformă comercială ce va mai cuprinde un magazin Metro (ce se va inaugura miercurea viitoare), o galerie comercială cu 100 de magazine şi un centru DI OBI. Complexul este amplasat strategic la ieşirea din Bucureşti spre litoral şi va fi deschis nonstop.

"Vom continua programul de extindere pe termen mediu prin deschiderea a două-trei magazine pe an, în funcţie de ocaziile care se vor ivi", a declarat Michel Lamoot, director general al real-Hypermarket România. Prima mare deschidere din acest an a aparţinut grupului belgian Louis Delhaize, care a inaugurat un magazin Cora în Mall-ul Sun Plaza din sudul Bucureştiului. Nu este însă singurul complex din 2010, retailerul belgian a anunţat deja că un alt magazin Cora îşi va deschide porţile în acest an la Baia Mare.

În schimb, francezii de la Carrefour şi-au schimbat strategia, nu vor deschide nici un hipermarket în acest an, însă au intrat pe piaţa supermarketurilor. Deja, luna trecută, au inaugurat primul supermarket din Capitală, Carrefour Market, care este situat în Piaţa Gorjului. Francezii de la Auchan sunt singurii care nu şi-au anunţat planurile pentru acest an, însă în următorii doi ani vor deschide hipermarketuri la Constanţa şi Braşov, în două spaţii pe care le au deja cumpărate.

În ciuda acestor investiţii uriaşe, marii câştigători ai crizei vor fi lanţurile de magazine de tip discount, care comercializează produse pe segmentul scăzut al preţurilor, consideră analiştii economici.

Aceste lanţuri internaţionale se extind în oraşele cu până la 20.000 de locuitori şi reuşesc să se impună foarte bine. Însă şi în aceste localităţi a început lupta între două-trei reţele concurente. Rewe România continuă să-şi extindă reţeaua cu alte 23 de noi magazine Penny Market în toată ţara în acest an. Cea mai recentă lansare a avut loc în martie la Filiaşi. Şi Mega Image a anunţat ieri că va deschide în acest an 16 magazine în România, dintre care şase vor fi operate sub brandul Red Market, iar celelalte vor purta numele companiei.

Surse din piaţa de retail au declarat că două magazine vor fi în Bucureşti, în zonele Crângaşi şi Bulevardul Ferdinand, iar altele vor fi amplasate în Constanţa, Slobozia, Târgovişte şi Braşov. În prezent, în România sunt 49 de unităţi Mega Image şi patru Red Market. Reţeaua de magazine de tip discount Plus va deschide mâine la Huşi, în judeţul Vaslui, cel de-al 100-lea magazin, pentru care a investit circa 1,5 milioane de euro, potrivit unui comunicat al companiei. Retailerul a mai deschis în acest an încă trei centre comerciale, la Vaslui, Satu-Mare şi Roşiori.

 

Şi bricolajul prinde viteză
Şi pe piaţa de bricolaj se anunţă extinderi agresive. Ieri, Obi a deschis la Ploieşti un magazin şi vrea să mai inaugureze alte două unităţi. "Pentru anul acesta ne propunem să deschidem două unităţi, una la Bucureşti şi una la Sibiu, aceasta din urmă la sfârşitul lunii august. Investiţia medie într-un magazin Obi este de circa cinci milioane de euro", a spus Romano Quinzi, country manager Obi pentru România. Dedeman a deschis deja la finele lunii februarie un magazin la Braşov, iar austriecii de la BauMax unul la Bucureşti, cu doar o zi înainte. Reţeaua BauMax se va extinde în acest an şi la Piteşti, Constanţa şi Timişoara.

×
Subiecte în articol: economic