x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Anchetă ZF. Mărcile private reprezintă 60% din vânzările de lapte

Anchetă ZF. Mărcile private reprezintă 60% din vânzările de lapte

de Redacția Jurnalul    |    03 Iun 2023   •   17:20
Anchetă ZF. Mărcile private reprezintă 60% din vânzările de lapte
Sursa foto: Hepta

Mărcile private reprezintă 60% din vânzările de lapte. Marii retaileri spun că procesatorii, care sunt de altfel partenerii lor pe zona de producţie, decid de unde cumpără materia primă, dar mai departe, mărcile private sunt „made in Romania“, potrivit unei analize a Ziarului Financiar..

Într-o perioadă în care tot mai mulţi fermieri afirmă că procesatorii cumpără lapte materie primă din import, din ţări precum Polonia, Slovacia sau Ungaria, unde preţul e cu până la 40% mai mic, ZF a vrut să vadă care este situaţia în cazul mărcilor private, brandurile pe care marii retaileri le pun pe piaţă, iar asta în contextul în care aceste produse au ajuns să domine vânzările. De unde provine materia primă pentru laptele marcă privată din comerţul modern?

Marii retaileri spun că procesatorii, care sunt de altfel partenerii lor pe zona de producţie, decid de unde cumpără materia primă, dar mai departe, mărcile private sunt „made in Romania“.

ZF a trimis solicitări către toţi cei zece actori din comerţul modern local, dar doar Profi, Kaufland şi Penny România au răspuns. Carrefour a răspuns unei alte solicitări în care a explicat ce se întâmplă pe piaţa de lapte, iar Lidl, Auchan, Cora, Metro, Selgros şi Mega Image nu au răspuns până la acest moment.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: vânzări lapte firme private