x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Modalitati de promovare online a unei afaceri: un ghid pentru incepatori

0
19 Apr 2021 - 18:00
Modalitati de promovare online a unei afaceri: un ghid pentru incepatori


Cu peste 4,2 miliarde de utilizatori de internet in intreaga lume, promovarea afacerii tale online nu este doar importanta - este un pas necesar pentru a prezenta informatii cheie publicului tau tinta, pentru a creste cererea pentru produsele sau serviciile tale si pentru a genera clienti potentiali si vanzari pentru afacerea ta.

Totusi, trebuie sa retii ca promovarea online de succes nu este la fel de usoara ca distribuirea catorva postari pe retelele sociale, scrierea unui articol rapid pe blog sau pur si simplu trimiterea unui e-mail. Daca doresti cu adevarat ca promovarea ta online sa aiba succes, trebuie sa intelegi componentele de baza ale strategiei tale de marketing.

 

Daca ti-ai promovat vreodata afacerea online cu speranta de a genera mai mult trafic si clienti potentiali, dar nu prea ai avut succes, nu esti singurul. Aproximativ 66% dintre companii se lupta pentru a atinge aceste obiective si nu stiu unde gresesc.

 

Acest ghid iti va spune tot ce trebuie sa stii despre promovarea unei afaceri online, astfel incat sa poti profita de beneficiile pe care ti le aduce aceasta metoda de publicitate.

 

Intreba-te de ce ar trebui sa-ti promovezi afacerea online

 

Primul pas catre orice campanie de marketing online de succes este sa-ti cunoasti obiectivul; cu alte cuvinte, mai exact, ceea ce doresti sa realizezi prin eforturile tale de marketing online. Cele mai frecvente trei motive pentru care afacerea ta are nevoie de marketing online sunt:

 

  1.  Pentru a prezenta informatii

 

Primul pas al unei campanii online consta in a oferi informatii potentialilor clienti despre un produs sau serviciu, inclusiv ce este, unde este disponibil, cat costa si de ce este mai bun decat alte produse concurente. Cumparatorilor le place sa se simta informati atunci cand iau decizii de achizitie, asadar, marketingul digital este o strategie excelenta pentru a realiza acest lucru.

 

  1.  Pentru a creste cererea

 

Cererea se refera la dorinta unui client de a achizitiona un produs sau serviciu, in special atunci cand are puterea de a face acest lucru la un pret accesibil. Strategiile promotionale pentru cresterea cererii includ cupoane de reduceri, concursuri / cadouri, mostre de produse si programe de recompense, toate acestea putand fi promovate online. Scopul este de a genera agitatie si emotie in jurul unui produs sau serviciu, crescand cererea clientilor.

 

  1.  Pentru a genera clienti potentiali si vanzari

 

85% dintre comerciantii B2B spun ca generarea de clienti potentiali este cel mai important obiectiv al lor atunci cand promoveaza un produs sau serviciu. Un client potential este orice persoana care indica interes pentru produsele sau serviciile unei companii, cum ar fi prin transmiterea informatiilor personale in schimbul unui abonament prin e-mail, perioada de incercare gratuita, sondaj sau descarcare. Generarea de clienti potentiali este un motiv excelent pentru marketingul online. Cresterea numarului de clienti potentiali poate duce la mai multe vanzari.

 

Elaboreaza o strategie de succes (analiza SWOT)

 

Inainte de a incepe sa-ti promovezi activ afacerea online, va trebui sa dezvolti o strategie online de succes. Cel mai bun mod de a face acest lucru este efectuand o analiza SWOT, care este o tehnica de marketing pentru evaluarea a patru aspecte cheie ale afacerii tale: puncte forte, puncte slabe, oportunitati si amenintari.

 

„Punctele tari si punctele slabe” se refera la factorii interni ai afacerii tale, inclusiv activele, procesele, oamenii si orice altceva legat de organizatie.

„Oportunitatile si amenintarile”, pe de alta parte, se refera la factori externi, cum ar fi cei care decurg din concurenta, piata si economia mai larga.

Verifica-ti concurentii de top

 

Studierea concurentilor inainte de lansarea campaniei de marketing poate oferi companiei tale un avantaj vital. Te ajuta sa determini eventualele comenzi rapide catre succes (adica ceea ce a functionat bine pentru ei) minimizand in acelasi timp riscul de esec. In al doilea rand, acest lucru te poate ajuta sa evaluezi punctele tari si punctele slabe ale companiei tale in comparatie cu concurenta.

 

Cand iti analizezi concurentii online, ar trebui sa-ti pui urmatoarele intrebari:

 

  • Ce tipuri de produse sau servicii se vand cel mai bine si la ce preturi?
  • Ce surse de trafic (adica trafic direct, adrese URL de recomandare, motoare de cautare, campanii) folosesc pentru a genera clienti?
  • Folosesc publicitate cu plata? Daca da, pe ce site-uri web sau platforme de socializare fac publicitate?
  • Pentru ce cautari se clasifica in prezent (sau incearca sa se claseze)?
  • Cum sunt structurate canalele de marketing? Cum incearca sa capteze clienti potentiali si sa genereze vanzari?

 

Identifica-ti publicul tinta

 

Daca nu stii exact catre cine doresti sa-ti promovezi afacerea, atunci eforturile tale de marketing nu vor fi atat de directionate cum ar trebui, ducand la dezamagire si campanii promotionale nereusite.

 

Publicul tau tinta este un grup specific de persoane cu cea mai mare probabilitate de a-ti cumpara produsele sau serviciile, impartasind adesea mai multe caracteristici (cum ar fi varsta, interesele etc.). Cu cat esti mai clar cu privire la publicul tinta, cu atat vei avea mai mult succes in a intelege cum si prin ce metode poti ajunge la cei mai buni clienti.

 

Consulta-te cu o agentie de publicitate

 

Odata ce ti-ai definit clar obiectivele pentru marketingul afacerii tale online, va fi mult mai usor sa te consulti cu un specialist in marketing digital pentru a afla cand, unde si cum pot fi atinse aceste obiective. Rolul unei agentii de publicitate este de a defini cea mai buna strategie de marketing pentru afacerea ta, precum si de a elabora un plan de marketing digital final si detaliat care acopera aspecte ale promovarii, cum ar fi:

 

  • analiza cuvintelor cheie
  • verificarea concurentei
  • alegerea canalelor online potrivite
  • diverse strategii de promovare care sa se potriveasca domeniului tau
  • optimizare SEO

 

Stabileste un buget de marketing

 

Fiecare afacere este diferita si nu exista o cifra care sa se potriveasca tuturor atunci cand vine vorba de determinarea bugetului de marketing. Din aceasta cauza, definirea unui buget este adesea considerata cel mai dificil aspect al elaborarii unui plan de strategie de marketing online, totusi, cu asistenta si expertiza adecvate, iti va fi mai usor sa stabilesti care este suma disponibila pentru promovare online.

 

Cercetarile sugereaza ca bugetul de marketing este de obicei cuprins intre 8 si 16% din veniturile totale ale unei companii, cele mai multe dintre firme alocand 45% din bugetul total de marketing metodelor promotionale online.

 

O agentie de publicitate va lua in considerare o serie de factori pentru a te ajuta sa stabilesti bugetul necesar pentru promovarea online, cum ar fi:

 

  • costul pentru producerea continutului necesar, cum ar fi articole de blog, pagini de destinatie sau bannere
  • alte cheltuieli, cum ar fi externalizarea muncii catre experti independenti sau achizitionarea de software sau instrumente necesare

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Volumul lucrăriilor în construcții a crescut cu 1,2% de la începutul anului

Volumul lucrăriilor în construcții a crescut cu 1,2% de la începutul anului
Volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie brută cu 1,2%, iar ca serie ajustată a scăzut cu 1,2%, în primul trimestru din 2021, comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, arată datele...

Afacerile din comerțul cu autovehicule și motociclete au crescut cu 17,4% în primul trimestru din 2021

Afacerile din comerțul cu autovehicule și motociclete au crescut cu 17,4% în primul trimestru din 2021
Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor a crescut cu 17,4%, ca serie brută, în primul trimestru al anului, față de perioada...

Un nou producător autohton de vinuri se listează pe bursă

Un nou producător autohton de vinuri se listează pe bursă
Producătorul de vinuri organice Vifrana este tranzacționat, de astăzi, pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), sub simbolul BIOW. Compania a fost...

45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă după pandemie

45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă după pandemie
Aproximativ 45% dintre români vor să îşi schimbe locul de muncă după pandemie. Cele mai mari șanse pentru găsirea unui post disponibil au programatorii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, arată un...

CE Oltenia a plătit o sumă exorbitantă pentru certificatele de emisii de carbon

CE Oltenia a plătit o sumă exorbitantă pentru certificatele de emisii de carbon
Complexul Energetic Oltenia (CE Oltenia) a plătit un miliard de euro pentru certificatele de emisii de carbon, potrivit Lăcrămioarei Diaconu-Pinţea, membru în directoratul companiei. "Avem nevoie de ajutor...

Profitul net individual al BVB a scăzut cu 42% în primul trimestru din 2021

Profitul net individual al BVB a scăzut cu 42% în primul trimestru din 2021
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a înregistrat un profit net individual de 2,16 milioane de lei în primul trimestru dn acest an, cu 42% mai mic față de perioada similară din 2020, când s-a...

Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei

Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei
Circa 68,3% dintre români folosesc mai mult smartphonurile față de perioada dinainte de pandemia de COVID-19 și spun că aplicațiile le-au influențat obiceiurile de consum, arată datele Barometrului...

Scumpiri în lanț. Produsele la care prețurile vor fi mai mari

Scumpiri în lanț. Produsele la care prețurile vor fi mai mari
Produsele care s-au scumpit cel mai mult, în luna aprilie 2021, sunt energia electrică, uleiul comestibil şi serviciile de igienă şi cosmetică, raportat la aceeași perioadă din 2020. S-au ieftinit însă bil...

Cifra de afaceri din industrie a crescut în martie cu 16,7% față de luna precedentă

Cifra de afaceri din industrie a crescut în martie cu 16,7% față de luna precedentă
În luna martie 2021, cifra de afaceri din industrie pe total (piaţa internă şi piaţa externă), în termeni nominali, a crescut atât față de luna precedentă cu 16,7%, cât și faţă de luna corespunzătoare...

Rata anuală a inflației a urcat în aprilie la 3,2%

Rata anuală a inflației a urcat în aprilie la 3,2%
Rata anuală a inflaţiei în luna aprilie 2021, comparativ cu luna aprilie 2020, este 3,2%, anunță Institutl Național de Statistică. Preţurile de consum în luna aprilie 2021 comparativ cu luna martie 2021 au...

În martie, salariul mediu net a crescut cu 182 de lei față de februarie, la 3.547 lei

În martie, salariul mediu net a crescut cu 182 de lei față de februarie, la 3.547 lei
În luna martie 2021, câştigul salarial mediu nominal brut a fost 5.785 lei, cu 288 lei (+5,2%) mai mare decât în luna februarie 2021, anunță Institutul Național de Statistică. Câştigul salarial mediu nominal...

În zece ani, importurile de pâine au crescut de opt ori

În zece ani, importurile de pâine au crescut de opt ori
România şi Polonia merg umăr la umăr la producţia de grâu, cu o medie anuală de 9-10 mi­lioane de tone, re­zul­tat cu care îşi dispută mereu un loc în top cinci european, însă echi­librul se rupe...

BNR a decis menținerea dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an

BNR a decis menținerea dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an
Banca Naţională a României (BNR) a decis menţinerea ratei dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an şi păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în...

A fost semnat contractul pentru realizarea lotului 2 al centurii Capitalei

A fost semnat contractul pentru realizarea lotului 2 al centurii Capitalei
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al autostrăzii de centură a Bucureştiului, a fost semnat, după cum a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe Facebook. "Încă o...

Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de 40 de milioane de euro

Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de 40 de milioane de euro
Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de cel mult 40 de milioane de euro, cu o rată a dobânzii fixă sau variabilă. Decizia a fost aprobată de acţionari în Adunarea Generală din 16...
Serviciul de email marketing furnizat de