Constructorul francez Renault s-a confruntat joi cu o întrerupere a lucrului în cîteva dintre uzinele sale din Franţa, ca urmare a planului său de a face 6.000 de concedieri voluntare, din care 4.000 numai în Franţa, iar restul în celelalte ţări unde grupul este prezent, potrvit AFP
Constructorul francez Renault s-a confruntat joi cu o întrerupere a lucrului în cîteva dintre uzinele sale din Franţa, ca urmare a planului său de a face 6.000 de concedieri voluntare, din care 4.000 numai în Franţa, iar restul în celelalte ţări unde grupul este prezent, potrvit AFP. Fără a cita numărul uzinelor unde s-a încetat lucrul, conducerea grupului a subliniat că nu afectează toate uzinele Renault. Conform sursei citate, la Douai, în nordul ţării, unde sînt angajaţi 5.600 de oameni, din care 1.522 poţenţial îngrijoraţi asupra planului de plecări voluntare, greva a început dimineaţă. La uzina din Cleon, din nord-vest, oprirea lucrului a durat două ore, de la 9:00 la 11:00. Potrivit sindicatului, la grevă au participat 20% din personalul din două schimburi din totalul de 4.500 de salariaţi ai fabricii. De asemenea, greva a avut loc şi la Sandouville.
Conform planului Renault, cei mai mulţi angajaţi vor trebui să plece de la uzina de la Sandouville, care produce modelul de top Laguna, dar ale cărui vînzări sînt sub aşteptări. În schimb, cum platforma Logan s-a dovedit foarte profitabilă, Renault îşi creşte capacităţile în România şi anunţă noi modele ce vor fi fabricate pe platforma Logan: la modelul Sandero a început recent producţia la Mioveni, iar din 2009 urmează varianta de teren.
DEZVOLTARE. În acelaşi timp, grupul francez efectuează angajări în România, la Dacia, în perspectiva creşterii producţiei la 400.000 de autoturisme Logan produse anual la Mioveni din 2009.
“Recrutările sînt urmarea unei strategii de business. Unul dintre obiectivele firmei este să atingă o producţie de 400.000 de autovehicule în 2009. De această strategie se leagă obiectivele noastre de recrutare. Avem un plan de recrutare şi un buget de efective calculat, care se întinde pe trei ani. În cadrul acestui plan, pentru 2008, departamentul de resurse umane trebuie să angajeze aproape 3.000 de persoane”, spune la începutul anului Adrian Lupulescu, directorul delegat de resurse umane al Dacia. În 2008, ţinta Dacia este să producă 350.000 de autoturisme.
Renault are 134.000 de angajaţi în întreaga lume. Grupul a justificat planul de a concedia 6.000 de oameni pentru ca firma să se menţină în ţintele de profit, ca urmare a scăderii vînzărilor din cauza încetinirii economice mondiale.
Citește pe Antena3.ro