x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români

0
23 Sep 2021 - 18:35
Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români


Generația Z face achiziții echilibrate, în online și offline, deoarece aproximativ 51% dintre tineri și-au propus să economisească iar 48% vor să câștige mai mulți bani în acest an, arată studiul Insights PulseZ.

De asemenea, 62% dintre participanți consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă în viață, urmată de independența financiară (57%) și de sănătate (41%), iar 82% dintre tinerii din România își aleg, astăzi, jobul în funcție de ceea ce le place să facă cel mai mult.

Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediție națională, a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” - din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat de agenția de studii de piață iZi data în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România - pe un eșantion reprezentativ la nivel național (urban+rural, tineri cu vârste cuprinse intre 16 si 24 de ani). Cercetarea s-a axat pe mai multe aspecte, printre care și atitudinea tinerilor referitoare la bani, pe gestionarea resurselor financiare și preferințele lor de achiziție, precum și pe factorii motivatori în alegerea unui job și a ghidării în viață, în noul context pandemic – în rândul membrilor generației Z (cei născuți după 1995, cunoscuți ca iGeneration, Centannials sau „nativi digitali”), în perioada iunie-iulie 2021, comparativ cu valul 2020 (perioada mai-iunie 2021, când a fost desfășurată prima ediție a studiului).

Mai mult de jumătate dintre tinerii intervievați (51%) în cadrul studiului Insights PulseZ mărturisesc că focusul lor pentru 2021 s-a axat pe economisire, în măsura în care 2020 le-a generat pierderi financiare. Totodată, 48% dintre ei și-au propus, anul acesta, să câștige mai mult (vs. 33% în 2020).

De asemenea, 45% dintre participanți spun că sunt mult mai atenți la cheltuielile pe care le fac, în vreme ce 25% dintre ei și-au propus să investească mai mult ca anul trecut. De altfel, intențiile de investiții se remarcă îndeosebi în rândul sexului masculin (33%), în comparație cu reprezentantele sexului feminin (18%). Interesant este faptul că intențiile de a investi se remarcă mai mult în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani (30%) decât în cazul celor de peste 21 de ani – doar 19% dintre aceștia având astfel de intenții.

„Tinerii din generația Z nu au în vedere economisirea doar în ideea clasică de a pune bani deoparte într-un cont separat, de exemplu, ci sunt foarte interesați de încheierea unor asigurări. Ei vizează produse de asigurare cu economisire pe termen mediu și, de asemenea, vor să facă rezerve pentru situații neprevăzute. Este o concluzie interesantă și îmbucurătoare a acestui studiu, pentru că ne arată faptul că românii din segmentul foarte tânăr au un comportament matur și responsabil, în ceea ce privește planificarea financiară.” – a declarat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România și partener în cadrul cercetării

În ceea ce privește produsele pe care tinerii le achiziționează, în prezent, produsele de tip FMCG (băuturi răcoritoare, batoane de ciocolată, snacks-uri, mâncare comandată cu livrare) se numără printre consumabilele pe care aceștia Z le cumpără, în continuare, cel mai mult, raportat la perioada pandemiei.

Nici când vine vorba despre produsele de fashion (37%), tinerii nu-și schimbă comportamentul de cumpărare, ei preferând să renunțe, mai degrabă jocurile video (11% au renunțat în pandemie să plătească) și cursurile online (18% au renunțat în pandemie să plăteasca), în detrimentul produselor vestimentare.

De altfel, există categorii unde preferințele de achiziție sunt dictate de sex, de vârstă, de preferințele personale ori de resursele financiare, după cum urmează: jocurile video – 17% dintre băieți le cumpără la fel de des ca-n trecut (vs. 6% dintre fete), cărți/audiobooks – 32% dintre fete le achiziționează la fel de des (vs. 25% dintre băieți), produse IT & gadgeturi – 35% dintre băieți le cumpărăla del de des(vs. 27% dintre fete), mâncarea cu livrare – 37% mai mult în prezent față de înainte de pandemie în rândul celor peste 21 de ani (vs. 21% - 16-18 ani).

Jumătate dintre tinerii generației Z consideră că fac achiziții echilibrate, în egală măsură din online și offline (51%). Totodată, comparativ cu anul trecut, a crescut numărul celor care au început să cumpere mai mult din online decât din offline (18% față de 12%) – o ipoteză validă fiind ideea că achizițiile online sunt un obicei accentuat post pandemie.

95% dintre tineri preferă să utilizeze, cel mai des, plata cu numerar, o treime dintre ei declarând că fac peste 10 astfel de plăți pe săptămână. În ceea ce privește plata online, o altă modalitate de plată agreată de tineri, aceasta este utilizată între 1 și 4 ori pe săptămână de 62% dintre ei. De altfel, și cardul bancar utilizat la magazin este o metodă des folosită, el fiind menționat de 80% dintre participanți. Doar 45% dintre tineri folosesc telefonul ca mijloc de plată.
Factorii motivatori în alegerea jobului și a conceptului de viață

Întrebați care sunt cei mai importanți factori de care țin cont în alegerea jobului și a domeniului de activitate, 82% dintre participanții la studiu au menționat că își doresc să le placă ceea ce fac, dar și echipa alături de care lucrează și atmosfera de lucru (63%), precum și pachetul salarial (60%) și flexibilitatea programului (60%). Fetele acordă și mai mare importanță faptului că se simt bine cu ceea ce fac la job (84%) comparativ cu băieții (78%), iar 50% dintre tinere menționează și beneficiile extrasalariale printre aspectele motivatoare (vs. 42% în rândul băieților).

De altfel, domeniile umaniste (psihologie, resurse umane, sociologie) se află pe primul loc în rândul preferințelor generației Z (24%) – mai mult în rândul fetelor (32%) vs. a băieților (14%), urmate îndeaproape de domeniul IT și de inginerie – prima alegere în cazul băieților (35%) vs. 12% fete. Totodată, cercetarea arată că tinerele sunt cele care aleg într-o mai mare măsură un job în educație (20% vs 10% băieți) ori în publicitate, PR ori marketing (20% vs 5% băieți).

Când vine vorba despre factorii care îi motivează cel mai mult în viață, aceștia sunt stabili, indiferent de vârstă, de contextul economic/social, iar preferințele sunt clare: 62% consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă, urmată de independența financiară (57%) și de sănătate (41%). Totodată, tinerii au început să acorde mai multă atenție nevoii de dezvoltare psihologică și emoțională (36% în 2021 vs. 31% în 2020), în detrimentul unei cariere de succes (31% în 2021 vs. 36% în 2020).

Mediafax

Citeşte mai multe despre:   economisire,   Generația Z

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Un nou semnal de alarmă pentru investitorii în criptomonede: Bitcoin scade

Un nou semnal de alarmă pentru investitorii în criptomonede: Bitcoin scade
În urmă cu o săptămână, bitcoin a urcat la un nou maxim istoric de aproape 67.000 de dolari. Însă între timp, investitorii au renunţat la cea mai valoroasă criptomonedă din lume în favoarea unui nou activ di...

Prețul gigacaloriei EXPLODEAZĂ. Scumpiri exagerate ale agentului termic

Prețul gigacaloriei EXPLODEAZĂ. Scumpiri exagerate ale agentului termic
ANRE a aprobat creșterea prețului gigacaloriei la toate CET-urile. Cele mai mari scumpiri sunt la Arad, Oradea și Bârlad.  La polul opus de află Craiova și Govora. Decizia ANRE vine în contextul în...

Liber la PNRR. România dispune de 3,7 miliarde de euro

Liber la PNRR. România dispune de 3,7 miliarde de euro
PNRR-ul României a primit, joi, în avizul favorabil al Consiliului European. Ministrul interimar al Finanțelor, Dan Vîlceanu, spune că România poate cere avansul de 3,7 miliarde de euro. „Planul Național de...

ASF: O nouă funcționalitate a portalului de autorizări

ASF: O nouă funcționalitate a portalului de autorizări
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a finalizat etapa a doua a implementării portalului de autorizări, un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piața financiară non-bancară....

57% dintre români preferă să cumpere haine și încălțăminte din magazine

57% dintre români preferă să cumpere haine și încălțăminte din magazine
Circa 57% dintre români au achiziționat haine, încălțăminte și accesorii din magazine în luna septembrie 2021, arată un studiu MKOR Consulting. Doar 21% au cumpărat și din magazine și online.  ...

Cum afli câți bani ai strâns în contul tău de pensie administrată privat

Cum afli câți bani ai strâns în contul tău de pensie administrată privat
Fondurile care fac parte din sistemul de pensii administrate privat, cunoscut sub denumirea de Pilonul II de pensii, administrează banii a 7,7 milioane de persoane. Aici se duc 3,75% (în prezent) din contribuțiile la...

România, în echipă cu Franța, joacă „meciul nuclear”

România, în echipă cu Franța, joacă „meciul nuclear”
Programul României de dezvoltare a energiei nucleare este legat și de politica Uniunii Europene în domeniul energiei, fiind condiționat de amplul pachet de politici pentru schimbările climatice. Includerea energiei...

Piața autohtonă de jocuri video a crescut cu peste 19% în 2021. La ce valoare a ajuns

Piața autohtonă de jocuri video a crescut cu peste 19% în 2021. La ce valoare a ajuns
Cifra de afaceri în industria jocurilor video din România a ajuns în 2020 la 218 milioane de dolari, în creștere cu 19,15 față de anul anterior, potrivit datelor  Romanian Game Developers Association...

Record ABSOLUT al României. Devansează Rusia la exportul de grâu și vinde celui mai mare importator mondial

Record ABSOLUT al României. Devansează Rusia la exportul de grâu și vinde celui mai mare importator mondial
Condițiile meteo nefavorabile din diverse părți ale lumii a dus la creșterea masivă a cererii de grâu, informează Bloomberg. Rusia este afectată de taxele mari la export, iar America de Nord suferă din cauza...

Un aeroport românesc a fost desemnat cel mai bun din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri

Un aeroport românesc a fost desemnat cel mai bun din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri
Aeroportul Internațional din Cluj a fost desemnat cel mai bun din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri. „Aeroportul Internațional Cluj a fost desemnat în premieră, cel mai bun aeroport din...

Certificatul verde la locul de muncă a fost respins de Senat

Certificatul verde la locul de muncă a fost respins de Senat
Certificatul verde pentru accesul la locul de muncă a fost respins în Senat.  Inițial, legea a trecut la limită după votul din sala Senatului, dar după centralizarea votului telefonic a fost...

Comisia Europeană a aprobat acordarea a 358 de milioane de euro pentru IMM-urile românești

Comisia Europeană a aprobat acordarea a 358 de milioane de euro pentru IMM-urile românești
Executivul comunitar a aprobat o schemă de ajutor de 358 milioane de euro pentru sprijinirea IMM-urilor românești, transmite Comisia Europeană.  Sprijinul de stat va fi sub formă de subvenții directe...

Vești BUNE pentru consumatori. Parlamentul a adoptat legea pentru compensarea facturilor la energie

Vești BUNE pentru consumatori. Parlamentul a adoptat legea pentru compensarea facturilor la energie
Parlamentarii au votat Legea pentru aprobarea OUG care stabilește scheme de compensare pentru consumul de gaze și energie electrică. Au fost 285 de voturi pentru din 287 prezenți. Proiectul a fost...

Vești BUNE despre Programul Rabla Clasic 2021 pentru persoane fizice

Vești BUNE despre Programul Rabla Clasic 2021 pentru persoane fizice
Programul Rabla Clasic 2021 pentru persoanele fizice ar putea fi suplimentat dacă vor fi găsite resurse financiare de către Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu. În prezent, bugetul este...

S-a deschis cel mai mare târg agricol din România. Participă 130 de firme din 12 țări

S-a deschis cel mai mare târg agricol din România. Participă 130 de firme din 12 țări
Târgul internațional de produse și echipamente agricole INDAGRA 2021 se deschide, astăzi, la Romexpo. Acesta se va desfășura până pe 31 octombrie. Produse şi echipamente în domeniul agriculturii,...
Serviciul de email marketing furnizat de