x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Premierul Ciucă, pe șantierul primei „autostrăzi nemțești” din România: va fi gata înainte de termen

Premierul Ciucă, pe șantierul primei „autostrăzi nemțești” din România: va fi gata înainte de termen

30 Noi 2021   •   15:24
Premierul Ciucă, pe șantierul primei „autostrăzi nemțești” din România: va fi gata înainte de termen

Premierul Ciucă a vizitat șantierul primei „autostrăzi nemțești” din România și a anunțat că obiectivul va fi inaugurat înainte de termen. Am primit garanții că va fi deschis traficul pe patru benzi, a spus Ciucă despre drumul care va face legătura cu Podul Prieteniei de la granița cu Bulgaria.

Marți, premierul Nicolae Ciucă a vizitat șantierul în zona Giurgiu.

„Era planificat ca finalizarea să fie în aprilie anul viitor, am vrut să vedem cu ochii noștri, am primit garanții că va fi deschis traficul pe patru benzi”, a declarat premierul Nicolae Ciucă.

Prima „autostradă nemțească” din România se va deschide până la Crăciun. Este vorba despre drumul de legătură DN5-Șoseaua de centură-Podul Prieteniei.

Potrivit specialiștilor, este prima „autostradă nemțească” din România deoarece drumul expres a fost realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă.

Șoseaua va fi folosită de șoferii care pleacă din România sau vin din Bulgaria.

„Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare”, a anunțat, recent, secretarul de stat la Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.

Lucrările au costat 106,6 milioane de lei, fără TVA. Finanțarea a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: nicolae ciuca