1. Sărbătorirea micilor victorii
Este ușor să te îngrijorezi cu privire la obiectivul final, ceea ce te poate face să te simți stresat sau blocat.
Dar alocarea unui moment pentru a aprecia micile tale victorii de-a lungul drumului te poate ajuta să îți menții spiritul ridicat și motivația să strălucească!
Fiecare realizare semnificativă rezultă dintr-o serie de acțiuni mici, iar sărbătorirea fiecărui câștig înseamnă a recunoaște fiecare pas făcut în direcția corectă.
Evidențierea progresului, oricât de mic, îți va spori încrederea, îți va stârni motivația și îți va întări obiceiurile care te-au adus aici.
2. Odihnă
Ritmul vieții moderne poate face dificil să acorzi prioriate odihnei. Probabil că ai o listă fără sfârșit de lucruri de făcut și există doar câteva ore în zi, dar vei fi mai productiv dacă te odihnești.
Obiceiurile bune de somn te ajută să-ți îmbunătățești performanța creierului, starea de spirit și sănătatea. Creierul are un sistem de drenaj care elimină toxinele în timpul somnului.
Procesele de reparare ale creierului tău vor fi perturbate atunci când sari peste orele de odihnă.
3. Prioritate propriei identități
Pentru a reuși în viața profesională, trebuie să prioritizezi viața personală. Dacă îți acorzi mai mult timp pentru a te concentra asupra identității și intereselor tale, vei avea mai multă claritate mentală în ceea ce privește munca ta și alte responsabilități.
Este imposibil să lucrezi eficient când mintea, corpul și sufletul tău nu au hrană.
Dacă te pierzi în timpul muncii tale, te vei pierde pe tine însuți.
4. Delegarea sarcinilor
Nu poți face totul singur. Dacă ai încerca, ai înnebuni. De aceea este esențial să delegi sarcini și responsabilități specifice altora în care ai încredere.
Să nu te simți sigur că ai încredințat o sarcină altcuiva este firesc, mai ales când crezi că o poți face mai bine. Cu toate acestea, selectând persoana potrivită, articulând motivele pentru care ai nevoie de asistență și oferind îndrumări clare, poți delega sarcini mai eficient și poți reduce propria sarcină.
Dr. Scott Williams, profesor de management la Universitatea de Stat Wright, subliniază că delegarea îți eliberează timp și creează încredere în rândul colegilor tăi, pe măsură ce aceștia dobândesc noi abilități și cunoștințe care le permit să contribuie mai mult în viitor.
Delegarea sarcinilor nu se aplică doar vieții tale profesionale; o poți folosi zilnic. De exemplu, dacă ai copii, asta adaugă doar mai multe responsabilități vieții tale. Poți delega unele dintre aceste sarcini partenerului, unu membru al familiei sau prietenilor. Este în regulă să ceri ajutor.
5. Rutine zilnice
Este ușor să fii prins în responsabilitățile tale zilnice și s-ar putea să te trezești că lucrezi mai mult decât este necesar. Totuși, așa te pierzi și te lupți pentru a menține un flux de lucru sănătos.
TikToker-ul Dean Fordham a explicat cum încheierea zilei cu rutine specifice și structurate, de dimineață și de seară, îți permite să prioritizezi cele mai importante sarcini atunci când știi că le vei putea duce la bun sfârșit.
Acest lucru te va ajuta să nu mai amâni, să rămâi organizat și să-ți desfășori munca mai rapid și mai eficient, fără a te simți copleșit.
6. Prioritizare
Concentrarea pe ceea ce este o prioritate te va ajuta să devii mai productiv. „Alege-ți prima sarcină importantă. Fă-o bine”, a explicat Fordham pe TikTok.
„Nu contează dacă aceasta este singura sarcină pe care o faci în ziua aceea.”
Când te simți copleșit, prioritizează sarcina cea mai importantă. Restul se va pune în cele din urmă la locul lor.
Ești o singură persoană și este nerealist să completezi lucrurile de pe listă într-un ritm asemănător unei mașini.
7. Spune„nu”
A spune „nu” poate fi o provocare,dar stabilirea și impunerea limitelor este esențială pentru a evita să te simți copleșit. Deși este de înțeles să vrei să ajuți și să fii implicat la locul de muncă, nu uita că este în regulă să spui nu din când în când. Ai încredere în instinctul tău când îți apar noi oportunități sau sarcini. Dacă te simți lipsit de timp, energie sau motivație, este bine să refuzi.
Stabilirea limitelor le permite celorlalți să-ți respecte și să-ți onoreze nevoile. Potrivit Frontiers in Psychology, publicat în Biblioteca Națională de Medicină, stabilirea unor limite sănătoase în viața personală și profesională este legată în mod semnificativ de o fericire crescută, o satisfacție îmbunătățită în relație, stres redus și o sănătate mintală mai bună.
Stabilirea limitelor arată conștientizarea de sine și îmbunătățește relația cu tine însuți, fără a sacrifica ceea ce contează. Acordă prioritate față de orice altceva. Nu-ți da timpul gratuit; respectă-ți timpul așa cum respecți timpul altora. Nu respingi totul – a spune nu lucrurilor greșite te eliberează să spui da celor potrivite.
8. Pauze la 30 de minute
O strategie excelentă pentru a-ți îmbunătăți productivitatea și motivația este să iei „pauze pentru creier” la fiecare 30 de minute.
În această era digitală, ne petrecem toate zilele de lucru privind ecranele, așa că sănătatea ta fizică și mentală sunt puse la grea încercare.
Setează un cronometru de 5 minute pentru a te plimba afară, a lua puțin aer curat și a te deconecta pentru scurt timp de la smuncă. Aceasta este o modalitate excelentă de a-ți gestiona stresul și de a-ți găsi pacea. Când te vei întoarce la muncă, te vei simți mai relaxat și mai inspirat.
„Acea pauză va reînnoi capacitatea creierului tău de atenție, concentrare și creativitate”, a explicat Mari Carmen Pizarro pe TikTok.
9. Cere jutor
Nu ești un super-erou și nu ești un robot. Nu poți să faci totul și e în regulă! Nu ar trebui.
Află când este timpul să ceri ajutor. Atunci când ești ușor iritabil și copleșit, găsirea de sprijin și asistență de la alții - partenerul, colegul de serviciu, ruda sau prietenul tău - este de neprețuit și va elibera stresul. Oamenii sunt ființe = sociale care prosperă în comunitate.
Când ceri ajutor, construiești o comunitate de oameni în care poți avea încredere. Acești oameni te pot ajuta să facilitezi dezvoltarea ulterioară și să menții optimismul atunci când faci față situațiilor provocatoare.
Cererea de ajutor îți îmbunătățește rezistența și îți permite să depășești eșecurile și să crești.
10. Clarifică cererile
Înainte de a-ți explora planurile și proiectele, cooperează cu șeful, colegii și clienții. În acest fel, stabilești condiții agreabile și ai o idee precisă despre ce trebuie să faci.
Comunicarea deschisă a planurilor este cheia pentru obținerea rezultatelor optime. Toată lumea rămâne pe aceeași lungime de undă când îți explici ideile și clarifici așteptările.
De asemenea, clarificarea așteptărilor te va menține concentrat, îți va spori responsabilitatea și te va împiedica să te îndepărtezi de sarcini.
11. Strategie de productivitate 5-3-1
Într-un clip pe TikTok, Isis Breanna a explicat strategia 5-3-1 care ajută la îmbunătățirea productivității, reducând în același timp orele de lucru.
Cinci înseamnă stabilirea a cinci sarcini semnificative de finalizat în fiecare săptămână, atribuind o sarcină pe zi. Restricționarea de la suprasolicitare și concentrarea doar pe 5 sarcini săptămânal îți poate îmbunătăți enorm productivitatea.
3 reprezintă trei sarcini minore pe zi. Aceasta înseamnă realizarea unor sarcini simple care pot fi realizate rapid și eficient zilnic.
Și, în sfârșit, 1 „o victorie majoră”. Breanna a explicat că odată ce îți îndeplinești toate sarcinile atribuite pentru săptămâna respectivă, sărbătorești această împlinire.
Aceasta nu numai că este o strategie care promovează o organizare și o productivitate mai bune, dar poate, de asemenea, să îți scadă stresul, prevenind hiper-fixarea asupra a tot ceea ce trebuie făcut simultan.
12. Termene mai scurte pentru sarcini
Amânarea reprezintă o adevărată provocare, ceea ce face sarcinile și mai dificile atunci când se alocă timp excesiv pentru îndeplinirea lor. Acest concept, cunoscut sub numele de legea Parkinson, afirmă că „munca se extinde pentru a umple timpul disponibil pentru finalizarea acesteia”.
În esență, cu cât ai mai mult timp, cu atât sarcinile sunt mai solicitante deoarece acumularea prelungită duce inevitabil la sentimente de intimidare și stres.
Stabilirea unui termen limită mai scurt poate fi benefică. Destul de ciudat, acordându-ți mai puțin timp pentru a termina munca poate crește productivitatea și eficiența.
13. Regula 80/20
Regula 80/20 – cunoscută și sub numele de Principiul Pareto – spune că 20% din eforturile tale vor produce 80% din rezultatele tale.
Această regulă are ca scop identificarea și finalizarea sarcinilor care au cel mai mare impact. Această metodă îți permite să prioritizezi cele mai importante sarcini, crescând productivitatea și obținând rezultate mai bune.
Acest lucru înseamnă că acordarea unei mai mari atenții pe sarcinile mai mici va avea efectul opus.
14. Prioritate îngrijirii de sine
Îngrijirea de sine este esențială pentru menținerea unui stil de viață stabil și sporirea succesului. Practicarea autoîngrijirii nu înseamnă doar să faci băi cu spumă și să aplici măști pe față.
Există atât de multe moduri de a -ți îmbunătăți sănătatea. Practicile simple și necesare de autoîngrijire includ mâncarea sănătoasă, menținerea activă, odihna adecvată, bea multă apă, practicarea yoga sau alte tehnici de mindfulness și petrecerea timpului cu cei dragi. De asemenea, este important să-ți onorezi viața în afara muncii.
Încorporarea acestor obiceiuri în rutina ta va face minuni pentru succesul și bunăstarea ta, potrivit yourtango.com.
Nu cantitatea de ore lucrate, ci calitatea muncii definesc cu adevărat realizarea. Lucrează mai inteligent, nu mai greu!