x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Promisiuni şi drumuri cu ţârâita

Promisiuni şi drumuri cu ţârâita

de Elena Stan    |    06 Iun 2009   •   00:00
Promisiuni şi drumuri cu ţârâita
Sursa foto: GRIGORE POPESCU/AGERPRES

Înainte cu câteva zile de alegerile de duminică, premierul Emil Boc şi Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu au ieşit la rampă şi au promis terminarea mai multor tronsoane de drumuri sau autostrăzi până la finele anului. Astfel, până la finele anului vor fi daţi în folosinţă 26 de kilometri din centura de nord a Capitalei, precum şi 30 de kilometri din Autostrada Bucureşti - Ploieşti.



Premierul, împreună cu Radu Berceanu au inspectat ieri şantierele de pe centura de nord a Capitalei, precum şi cel de pe Autostrada Bucureşti - Ploieşti. Cu această ocazie, Boc a avertizat constructorii care lucrează la extinderea centurii de nord a Capitalei că nu vor primi fonduri, dacă nu vor derula lucrările conform graficului şi dacă vor invoca diferite probleme pentru a depăşi termenul de finalizare.

"Dacă lucrările sunt în graficul stabilit, veţi avea resurse, dacă veţi invoca probleme şi alte lucruri, nu veţi avea bani. Staţi cu piciorul pe acceleraţie, veţi avea resurse, nu staţi, nu veţi avea", a spus Boc muncitorilor.

Tronsonul dintre DN 7 (Chitila) - DN 1A (Mogoşoaia) şi DN 2 (Voluntari), de 26 de kilometri, va fi inaugurat în noiembrie, cu excepţia pasajelor aferente, care vor fi realizate anul viitor. Întreaga linie ocolitoare a Bucureştiului va fi realizată până în 2011", a declarat Marin Ionescu, directorul de proiect din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Lucrările de extindere la patru benzi a centurii de nord a Capitalei vor costa 253 de milioane de lei şi vor fi executate pe trei tronsoane, cu fonduri de la bugetul de stat. Centura de nord a Capitalei va face legătura între DN 1 Bucureşti - Ploieşti, Autostrada Bucureşti - Piteşti şi Autostrada Soarelui.

Premierul Boc a explicat că Executivul va aloca fonduri doar firmelor care lucrează corect la proiectele de investiţii, bazându-se şi pe împrumutul de 5 miliarde de euro contractat de la CE. Mai mult, acesta a spus că va solicita în avans sumele, de la bugetul de stat, prevăzute pentru investiţiile în infrastructură.

 "Am constatat că sumele alocate de la bugetul de stat pentru trimestrul patru rămâneau necheltuite sau treceau la cheltuieli de consum. Vrem să folosim aceşti bani pentru realizarea proiectelor de infrastructură, în acest sens, vrem să alocăm banii din trimestrul patru mai devreme, în trimestrul doi şi trei, astfel încât aceştia să fie cheltuiţi în timp util", a spus Boc.




PROBLEME
Constructorii şi autorităţile întâmpină tot felul de piedici în vederea eliberării terenului necesar derulării lucrărilor. Astfel, la Mogoşoaia, unde urmează să fie construit un pod, există un litigiu cu o firmă care nu doreşte să fie expropriată. "Avem la Mogoşoaia un litigiu cu o firmă (Concelex - n.r.), care ne-a zis că ei au cel mai frumos gazon şi nu doreşte să fie expropiată", a afirmat Berceanu.

Pe centura de nord a Bucureştiului există "nişte stâlpi" rămaşi pe mijlocul şoselei, care însă nu împiedică lucrările. "Mai sunt nişte stâlpi rămaşi în mijloc, însă nu constituie o problemă, pentru că sunt nişte echipe de la firme specializate în relocări, care îi vor muta", a spus Berceanu.

AUTOSTRADA
Premierul estimează că până la finele anului 2009 vor fi finalizaţi şi circa 30 de kilometri din tronsonul de Autostradă Bucureşti - Ploieşti, deoarece aceste lucrări de infrastructură sunt în grafic. "Sperăm să fie gata până la sfârşitul anului aproximativ 30 de km la nivel de binder (strat de beton asfaltic folosit ca strat de legătură între fundaţia unui drum şi stratul de uzura n.r.), astfel încât angajamentele noastre din Guvern să fie realizate", a spus Boc.

Premierul şi Berceanu s-au declarat mulţumiţi de faptul că firmele care asigură realizarea lucrărilor au făcut angajări masive, astfel încât lucrările să fie realizate la termen. "După cum vedeţi se poate observa că aici chiar se lucrează", a declarat Berceanu, aflat pe şantierul Autostrăzii Bucureşti - Ploieşti.


Concedieri în masă
Berceanu a demis nouă directori comerciali de la CNADNR, în urma scandalului de la Giurgiu şi alţi opt directori generali de la direcţiile regionale au primit avertisment. Măsura a fost luată ca urmare a evenimentelor petrecute la 20 mai la Vama Giurgiu, când opt casieri au fost reţinuţi pentru luare de mită. În urma unui control făcut în birourile acestora au fost găsiţi circa 8.000 de euro, bani care ar fi fost daţi de şoferi pentru a le fi percepute taxe mai mici la traversarea podului.

×
Subiecte în articol: economic