Salonul Nautic de la Paris, care se închide duminică, a reuşit mai mult să încânte ochiul vizitatorului decât să dea un impuls vânzărilor. Din contră, în pânze îi suflă tot mai puternic vântul recesiunii.
Statele Unite sunt cele mai lovite în acest sector, unde piaţa nautică a scăzut cu 40% începând din luna septembrie. În Europa, Spania este ţara cea mai afectată de scăderea pieţei navelor. “Activitatea noastră e strâns legată de rata de creştere economică”, explică preşedintele unui şantier naval francez, Jean-Francois Fountaine. Pentru această branşă industrială, perioada septembrie-noiembrie reprezintă perioada cea mai favorabilă. Atunci se fac peste 50% din comenzile pentru ambarcaţiuni. Or, exact în acea perioadă, s-a declanşat criza financiară, după falimentul băncii americane Lehman Brothers. “A fost o catastrofă pentru şantierele navale, aflate şi aşa într-o stare economică precară”, a afirmat şi Yves-Lion Caen, preşedintele consiliului de supraveghere din cadrul grupului Beneteau, liderul mondial al ambarcaţiunilor cu vele.Rodriguez Gorup, distribuitorul francez de yahturi de lux, se află şi el în dificultate. Din cauza crizei financiare, cifra sa de afaceri anuală a înregistrat o scădere de 34,2%, comparativ cu cea de anul trecut. Lumea, chiar şi cea bogată, nu mai este tentată să scoată atât de uşor banii din buzunar, când îşi vede veniturile diminuându-se pe zi ce trece, este concluzia analiştilor economici, citaţi de Le Figaro.
Citește pe Antena3.ro