Producţia de autovehicule va creşte în următorii ani trei ani la un nivel de peste 765.000 unităţi, iar exportul se va ridica la 611.000 vehicule, România servind astfel ca bază de maşini low-cost pentru Europa, potrivit firmei de cercetare Business Monitor International (BMI).
"Odată cu apropierea de capacitatea maximă, uzinele Dacia şi Ford vor putea obţine o producţie de peste 765.000 de unităţi în 2013", estimează BMI.În primele 11 luni ale anului trecut, în România au fost produse 273.340 autovehicule, cu 13% mai mult faţă de perioada similară din 2008. conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Vicepreşedintele APIA, Constantin Stroe, estimează că la nivelul întregului an 2009 au fost produse aproximativ 310.000 de unităţi.
Analiza BMI mai arată că România va exporta peste 611.000 de autovehicule în anul 2013, de patru ori mai multe decât în 2008, în mare parte datorită investiţiilor Ford la Craiova şi a utilizării integrale a capacităţii de producţie a uzinei Dacia de la Piteşti.
Statisticile APIA arată că în 11 luni din 2009 au fost livrate la export 238.247 vehicule, ceea ce indică o creştere de 56% faţă de perioada similară din 2008.
Din raportul firmei de cercetare mai reiese că în România dinamica vânzărilor auto va fi mai rapidă decât în majoritatea statelor dezvoltate, datorită necesităţii caracteristice unei pieţe care nu a ajuns încă la maturitate.
Astfel, BMI estimează că vânzările de maşini pe plan local vor creşte în trei ani cu peste 60% faţă de nivelul din 2008, la 535.000 de unităţi.
Datele APIA arată că în primele 11 luni ale anului trecut vânzările de vehicule au scăzut faţă de perioada similară din 2008 cu 55,3%, la 138.104 unităţi.
BMI plasează România pe locul al 14-lea între cele mai atractive 20 de pieţe europene pentru investitori, înaintea Bulgariei şi a Croaţiei, dar după Ungaria, Ucraina sau Serbia.