Tot mai mulţi romăni au optat anul acesta pentru circuite individuale, realizate cu maşina proprie. "Vacanţa pe patru roţi" are avantajul că turistul poate sta căt vrea şi unde vrea.
Turism - cererea pentru circuitele proprii este cu 30% mai mare
Tot mai mulţi romăni au optat anul acesta pentru circuite individuale, realizate cu maşina proprie. "Vacanţa pe patru roţi" are avantajul că turistul poate sta căt vrea şi unde vrea.
Romănii care vor să plece in concediu cu maşina proprie pentru a vizita obiective din diferite oraşe şi ţări pot apela la "vacanţa pe patru roţi". Acest produs turistic există in oferta cătorva agenţii de turism de la noi din ţară. In general, agenţiile au circuite turistice, ceea ce inseamnă o excursie cu un grup organizat ce urmează un traseu bine stabilit. Insă pentru cei care aleg vacanţa pe patru roţi, agenţia de turism se ocupă de cazarea turiştilor in diferite locuri. "Cu ajutorul consultantului in turism, clientul alege astfel traseul, numărul de locaţii pentru innoptare, numărul de stele şi preţul pe noapte, ce obiective turistice vizitează, taxe, etc. Fiecare găseşte intotdeauna «marfă» de banii pe care ii are", a explicat Roxana Bălcescu, director executiv al agenţiei de voiaj CMB Travel. "Cererea pentru vacanţele personalizate creşte deoarece sunt multe personalităţi care nu au loc toate in patul lui Procust. Unii vor să stea mai mult intr-un oraş şi mai puţin in altul, alţii vor doar să innopteze intr-o localitate, fără să viziteze nimic. Creşterea e continuă, de cănd s-au eliberat vizele Schengen", a explicat Mircea Vladu, manager Prestige Tours. "Este foarte greu să ţii evidenţa turiştilor care nu cumpără pachete prin intermediul agenţiilor. Oamenii işi pot face rezervarea la hotel prin intermediul internetului sau pot apela la agenţile de voiaj să le facă rezervare la hotelulurile de pe traseul dorit", a explicat Traian Bădulescu, purtător de cuvănt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor din Turism.
CERERE. Deşi ne aflăm in vărf de sezon, cănd activitatea agenţiilor de turism este focusată pe pachetele de sejururi pentru tineri şi familii, la mare, indiferent unde se află ea, sunt şi agenţii care au inclus in ofertă "vacanţa pe patru roţi". De la inceputul anului şi pănă in prezent s-a inregistrat o creştere de circa 30% a cererilor pentru vacanţele personalizate. "Se observă o creştere semnificativă in sectorul vacanţelor personalizate. Mai ales anul acesta, cănd romănii pot călători liber in statele membre ale Uniunii Europene. Sperăm ca anul acesta să avem o creştere de peste 25% faţă de anul trecut", a declarat Traian Bădulescu. "Cererea pentru acest tip de vacanţă a crescut faţă de perioada similară a anului trecut cu 30%. In plus, s-a diversificat cererea in sensul in care sejurul solicitat este mai mare de 10 zile, in comparaţie cu anul trecut, unde media sejurului era de 8 zile", a explicat Roxana Bălcescu. "Cererea pentru circuitul personalizat a crescut cel mai mult, cam cu 15%-20%, circuitele cu autocarul stagnează, iar cele cu avionul au crescut cu 10%", a declarat Mircea Vladu.Â
Â
DESTINAŢII. Turiştii au priorităţi diferite. Fiecare vrea să vadă anumite locuri. "Principalele destinaţii cerute de clienţi sunt Austria, Germania, Italia, Franţa, Ţările de Jos şi Spania", a explicat Roxana Bălcescu. "Majoritatea turiştilor care optează pentru o vacanţă pe patru roţi alege o destinaţie apropiată, cum ar fi Grecia. Iarna, la schi, 95% merg cu maşina", a explicat Vladu.
Avantaje
"Vacanţa pe patru roţi reprezintă varianta 100% personalizată a clasicului circuit de grup cu autocarul. Deci nu reprezintă o «medie» a ceea ce doreşte să vadă un grup de 40 de oameni sau a ceea ce găndeşte touroperatorul că ar trebui să intereseze. Reprezintă exact şi numai ce il interesează pe client, in cazul acesta pe cele patru persoane care călătoresc intr-o maşină (familie de cele mai multe ori sau prieteni). Mai mult, te poţi abate de la program şi beneficiezi de mobilitate maximă. De asemenea, bugetul este altul", a declarat Roxana Bălcescu. In cazul vacanţelor personalizate nu se poate vorbi de dezavantaje deoarece totul depinde de spiritul organizatoric al turistului şi de experienţa şoferului de a parcurge distanţe lungi pe autostradă.