x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Transporturi - Bani pentru autostrăzi private

Transporturi - Bani pentru autostrăzi private

de Jurnalul National    |    31 Ian 2008   •   00:00

Valoarea contractului de construcţie, inclusiv costurile asociate întreţinerii şi operării pe o perioadă de 25 ani, a tronsonului de autostradă Comarnic ­ Braşov, în lungime de 58 km, a fost evaluată la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel că preţul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro.



Valoarea contractului de construcţie, inclusiv costurile asociate întreţinerii şi operării pe o perioadă de 25 ani, a tronsonului de autostradă Comarnic ­ Braşov, în lungime de 58 km, a fost evaluată la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel că preţul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro. "Consultantul Atkins Limited, în baza contractului de consultanţă nr. 93/24694/06.12.2007, în valoare de 39.950 de euro, a asistat CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România ­ n.r.) pentru obţinerea celei mai bune estimări a costului probabil pentru concesiune. În urma studiului efectuat de Atkins Limited, valoarea  contractului, pe o perioada estimată de concesiune de 25 de ani, plus patru ani construcţie, a fost evaluată la suma de aproximativ 2,8 miliarde de euro, fără TVA sau alte taxe”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

          

Suma este compusă din costuri de construcţie şi asociate întreţinerii şi operării pe perioada celor 25 de ani, valoarea finală a contractului urmând să fie stabilită o dată cu finalizarea licitaţiei şi semnarea contractului. Raportând valoarea de 3,33 miliarde de euro la lungimea totală a tronsonului, rezultă un nivel de circa 57,4 milioane de euro/kilometru. Deschiderea documentelor de precalificare în cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări şi servicii pentru proiectarea, finanţarea, construirea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti – Braşov, tronsonul Comarnic – Braşov, azi, 30 ianuarie, la sediul CNADNR. Tronsonul Comarnic-Braşov este împărţit în două segmente, respectiv Comarnic ­ Predeal (36,2 kilometri) şi Predeal ­ Braşov (21,8 kilometri), totalizând peste 50 de poduri, pasaje şi viaducte.

          

 INVESTITORI. Cei 12 candidaţi, asocieri de firme sau consorţii, care au depus documentaţia sunt Consorţiul Mochlos SA – Danya Cebus Ltd; Astrada Concessions – Strabag; CAP Consortium Autostrada Prahova  (Colas SA, Bouygues Travaux publics SA, DTP – Terrassement SA, Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT); Consorţiul Vinci Concessions – Aktor Concessions – Vinci Construction Grands Projets – Aktor; Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Diversia Concvesiones y Servicios, Ploder SA, Euroconstruct Trading 98 SRL, Delta Antrepriză de Construcţii şi Montaj 93 SRL; Consorţiul Stradacia (Brisa – Auto – Stradas de Portugal SA, Mota – Engil SGPS SA, Grupo Soares da Costa SGPS SA, MSF – SGPS SA, Monteadriano, Engenharia e Construcoes SA, Empresa de Construcoes Amandio Carvalho SA, Rosas Constructores SA Construcoes Gabriel As Couto SA); J&P Avax – Athena – Macquarie Braşov Consortium; Eiffage – Vegyepszer Konzorcium;  Comarnic – Braşov Motorway Consortium (FCC Construccion SA – Alpine – Astaldi); Impregilo – Itinera S.p. A. Joint Venture; Consorţiul Autostrada A3 Comarnic – Braşov Consonoi Bilfinger Berger Porr şi Ashtrom Group Ltd. – Shapir Structures 1991 Ltd.

 

×
Subiecte în articol: economic brasov