Valoarea contractului de construcţie, inclusiv costurile asociate întreţinerii şi operării pe o perioadă de 25 ani, a tronsonului de autostradă Comarnic Braşov, în lungime de 58 km, a fost evaluată la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel că preţul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro.
Valoarea contractului de construcţie, inclusiv costurile asociate întreţinerii şi operării pe o perioadă de 25 ani, a tronsonului de autostradă Comarnic Braşov, în lungime de 58 km, a fost evaluată la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel că preţul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro. "Consultantul Atkins Limited, în baza contractului de consultanţă nr. 93/24694/06.12.2007, în valoare de 39.950 de euro, a asistat CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România n.r.) pentru obţinerea celei mai bune estimări a costului probabil pentru concesiune. În urma studiului efectuat de Atkins Limited, valoarea contractului, pe o perioada estimată de concesiune de 25 de ani, plus patru ani construcţie, a fost evaluată la suma de aproximativ 2,8 miliarde de euro, fără TVA sau alte taxe”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Suma este compusă din costuri de construcţie şi asociate întreţinerii şi operării pe perioada celor 25 de ani, valoarea finală a contractului urmând să fie stabilită o dată cu finalizarea licitaţiei şi semnarea contractului. Raportând valoarea de 3,33 miliarde de euro la lungimea totală a tronsonului, rezultă un nivel de circa 57,4 milioane de euro/kilometru. Deschiderea documentelor de precalificare în cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări şi servicii pentru proiectarea, finanţarea, construirea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti – Braşov, tronsonul Comarnic – Braşov, azi, 30 ianuarie, la sediul CNADNR. Tronsonul Comarnic-Braşov este împărţit în două segmente, respectiv Comarnic Predeal (36,2 kilometri) şi Predeal Braşov (21,8 kilometri), totalizând peste 50 de poduri, pasaje şi viaducte.
INVESTITORI. Cei 12 candidaţi, asocieri de firme sau consorţii, care au depus documentaţia sunt Consorţiul Mochlos SA – Danya Cebus Ltd; Astrada Concessions – Strabag; CAP Consortium Autostrada Prahova (Colas SA, Bouygues Travaux publics SA, DTP – Terrassement SA, Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT); Consorţiul Vinci Concessions – Aktor Concessions – Vinci Construction Grands Projets – Aktor; Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Diversia Concvesiones y Servicios, Ploder SA, Euroconstruct Trading 98 SRL, Delta Antrepriză de Construcţii şi Montaj 93 SRL; Consorţiul Stradacia (Brisa – Auto – Stradas de Portugal SA, Mota – Engil SGPS SA, Grupo Soares da Costa SGPS SA, MSF – SGPS SA, Monteadriano, Engenharia e Construcoes SA, Empresa de Construcoes Amandio Carvalho SA, Rosas Constructores SA Construcoes Gabriel As Couto SA); J&P Avax – Athena – Macquarie Braşov Consortium; Eiffage – Vegyepszer Konzorcium; Comarnic – Braşov Motorway Consortium (FCC Construccion SA – Alpine – Astaldi); Impregilo – Itinera S.p. A. Joint Venture; Consorţiul Autostrada A3 Comarnic – Braşov Consonoi Bilfinger Berger Porr şi Ashtrom Group Ltd. – Shapir Structures 1991 Ltd.
Citește pe Antena3.ro