Bilantul si celelalte raportari contabile pe care firmele le depun bianual se intocmesc electronic si se duc pe discheta. Cozile interminabile de la Administratiile Financiare au apus o data cu informatizarea sistemului.
DANIELA IVAN
Ieri a fost ultima zi in care firmele si-au putut depune raportarile contabile pentru primul semestru al anului. Un raid pe la cateva sectii financiare bucurestene a aratat limpede beneficiile informatizarii sistemului fiscal. Cozilor de altadata le-a luat locul o atmosfera lejera, relaxata. "Nu au fost nici in orele de varf mai mult de patru-cinci oameni la un ghiseu", a declarat Eleonora Pana, seful Administratiei Financiare din Sectorul 6. Ea a adaugat ca de cand s-au introdus formularele in format electronic lucrurile merg mult mai repede si mai bine.
Sistemul aduce beneficii si firmelor. Cel mai mare avantaj este ca acuratetea datelor din bilant este verificata instantaneu de catre soft si in cazul unor greseli nu se permite salvarea documentului. "Oamenii ajung aici cu bilanturile intocmite corect, ceea ce reduce mult timpul de lucru cu o firma", a declarat Ioana Dobrisan, sef serviciu Administratia Financiara a Sectorului 6.
URMEAZA E-MAIL-UL. Urmatorul pas care ar veni in ajutorul firmelor ar fi trimiterea bilanturilor pe e-mail, insa administratiile financiare nu dispun inca de o asemenea dotare.
FINANTE
Soft-ul este realizat de specialistii din centrul de calcul al Ministerului Finantelor Publice si, prin urmare, nu a costat nici un ban. El este conceput de un colectiv la care au lucrat atat economisti, cat si specialisti IT, ne-au declarat oficiali ai ministerului. Ei au opinat ca programul este gandit special pentru a verifica instantaneu acuratetea datelor declarate de firme, dar si pentru a veni in ajutorul acestora. Orice necorelare intre diferite conturi este semnalata sonor de computer si utilizatorului i se comunica clar unde este greseala.