x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Generația Z, preocupată de mediul înconjurător: Haine second-hand, ambalaje reciclate, mersul pe jos

0
13 Oct 2021 - 18:10
Generația Z, preocupată de mediul înconjurător: Haine second-hand, ambalaje reciclate, mersul pe jos


Mersul pe jos și evitarea risipei de mâncare se află printre acțiunile sustenabile cel mai des întâlnite în rândul generației Z, potrivit datelor studiului național Insights PulseZ.

Totodată, tinerii din România aleg să refolosească și să recicleze ambalajele (55%), dar și să colecteze selectiv gunoiul (30%), în timp ce 61% dintre ei sunt de părere că, în decizia de cumpărare, foarte mult contează ca un brand să fie sustenabil.

În urma cercetării s-a observat că fetele sunt cele care au comportamente sustenabile mai pronunțate decât băieții, astfel: 53% dintre tinerele din România aleg să cumpere haine second hand (vs. 24% dintre băieți), 46% refolosesc ambalajele de plastic (vs. 32%), iar 17% dintre ele reduc consumul de carne (vs. 9%).

Similar, tinerii cu vârste cuprinse între 22-24 ani încep să dea dovadă de mai multă responsabilitate privind refolosirea ambalajelor de plastic (44% vs. 39% în total eșantion), cumpărarea hainelor second hand (44% vs. 38% în total eșantion) și reducerea consumului de apă (28% vs. 23% în total eșantion).

De altfel, în ceea ce privește percepția și achiziția unor produse și servicii sustenabile, 61% dintre respondenți consideră că este destul de important și foarte important, în decizia de cumpărare, ca un brand să fie sustenabil, în timp ce pentru 30% dintre tineri acest aspect este indiferent, iar pentru 3% dintre ei nu contează deloc.

Întrebați despre eventuale intenții de business și modul în care se raportează la antreprenoriat, tinerii generației Z din România se împart în două categorii: peste o treime dintre respondenți (39%) spun că intenționează să deschidă o afacere, dar nu în următorul an, 14% susțin că urmează să facă acest pas chiar în următorul an, în timp ce 45% dintre ei sunt indeciși cu privire la antreprenoriat, nu intenționează sau nu au intenționat niciodată să se îndrepte în această direcție. Doar 2% dintre reprezentanții generației Z dețin o afacere, în prezent.

Bariera principală, când vine vorba despre începerea unui business, o reprezintă resursele financiare (74%), lipsa acestora fiind menționată de ¾ dintre cei care nu exclud ideea unei afaceri (77% fete și 71% băieți). Totodată, lipsa mentorilor este o altă barieră importantă (59%) pentru tineri în deschiderea unei afaceri. Interesant este că mare parte dintre cei care nu exclud ideea unui business propriu sunt totuși optimiști, simțindu-se motivați și nerăbdători să înceapă această etapă (58%).

În ceea ce privește domeniile în care și-ar dori să-și deschidă afaceri, tinerii au menționat în top 5 al preferințelor: horeca (35%), imobiliare (21%) - alese în mai mare măsură de către băieți (26% vs. 14% fete), comunicare și marketing (20%), artă și cultură (18%) și servicii (18% - contabilitate, banking, comunicații, avocatură).

Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediție, a fost realizat în luna iulie a.c., pe un eșantion de 1.186 de respondenți, cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural. Cercetarea (care a vizat mai multe aspecte și a prezentat secvențial rezultatele obținute) s-a axat pe comportamentul sustenabil și viziunea asupra antreprenoriatului, în noul context pandemic, al membrilor generației Z, comparativ cu valul 2020 (perioada mai-iunie 2020, când a fost desfășurată prima ediție a studiului).

Mediafax

Citeşte mai multe despre:   Generația Z

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

30% dintre români dețin carduri de credit. Ce vor să cumpere în rate

30% dintre români dețin carduri de credit. Ce vor să cumpere în rate
Circa 30% dintre români dețin cel puțin un card de credit. Motivele constau în faptul că se simt mai în siguranță având acces la o rezervă de bani dar și dorința de a face achiziții mai...

ROBOR la 3 luni EXPLODEAZĂ. A crescut cu 40% în această toamnă

ROBOR la 3 luni EXPLODEAZĂ. A crescut cu 40% în această toamnă
Indicele ROBOR la trei luni, folosit pentru calcularea dobânzilor variabile la creditele în lei contractate înainte de luna mai 2019, a fost cotat miercuri la 2,25%, după ce în ultimele 5 zile stagnase la...

Economia în CRIZĂ. Blocajul financiar depășește 320 de miliarde de lei. Ce se va întâmpla cu firmele românești

Economia în CRIZĂ. Blocajul financiar depășește 320 de miliarde de lei. Ce se va întâmpla cu firmele românești
Analiştii avertizează că peste 100.000 de firme din România riscă să se închidă. Blocajul financiar din economie depăşeşte 320 miliarde de lei, nivel fără precedent în ultimii 10 ani. Peste 100.000...

Cât ar costa o excursie în Las Vegas, în lumea jocurilor de cazino?

Cât ar costa o excursie în Las Vegas, în lumea jocurilor de cazino?
În o mulțime de filme, Las Vegas apare ca un tărâm al distracției la cel mai înalt nivel, o zonă unde oricine se poate bucura de divertisment veritabil la cazinou și de multe alte atracții. Probabil cele mai...

Liber la constituirea cartelurilor, în haosul crizei multiple din România

Liber la constituirea cartelurilor, în haosul crizei multiple din România
Într-o singură lună au crescut nejustificat prețurile asigurărilor auto obligatorii RCA, dar și prețul carburanților, pe lângă cele ale gazelor și energiei electrice. Toate acestea înseamnă scumpiri ale...

La ROMATSA, doar salariile au mai rămas mari

La ROMATSA, doar salariile au mai rămas mari
Galerie Foto Altădată supranumită perla coroanei, datorită profiturilor imense pe care le realiza și salariilor foarte mari cu care își răsplătea angajații, astăzi Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian...

Cum arată planul PNL de tăiere a facturilor la energie și gaze pentru populație și IMM-uri 

Cum arată planul PNL de tăiere a facturilor la energie și gaze pentru populație și IMM-uri 
Guvernul demis a finalizat completarea proiectului pentru aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale ...

Șase reguli pentru crearea unei bune impresii la interviul de angajare

Șase reguli pentru crearea unei bune impresii la interviul de angajare
Unul dintre cele mai importante aspecte ale unui interviu este prima impresie, iar dacă ai reușit să obții o întâlnire pentru postul dorit, atunci este esențial să creezi o imagine bună despre tine încă de la...

Românii aruncă anual 2,55 milioane de tone de mâncare

Românii aruncă anual 2,55 milioane de tone de mâncare
În România se aruncă anual circa 2,55 milioane de tone de alimente. Cea mai mare parte este reprezentată de mâncarea gătită, fructe și legume, spune Aurel Simion, secretar de stat în Ministerul...

Consiliul Concurenței analizează creșterea prețurilor la carburanți

Consiliul Concurenței analizează creșterea prețurilor la carburanți
Consiliul Concurenței a anunțat luni că are în derulare o analiză pe piața comercializării angro de carburanți auto cu scopul de a identifica factorii care au determinat recentele majorări de prețuri ale...

Ghidul pensiilor private, din 25 octombrie la Antena 3 şi în ziarul Jurnalul

Ghidul pensiilor private, din 25 octombrie la Antena 3 şi în ziarul Jurnalul
Îți cauți drumul către un viitor mai liniștit și mai prosper? Dacă anii de acum sunt ani de muncă, pensia poate veni ca o binemeritată vacanță, iar sejurul depinde de alegerea ta. Pentru a evita surprizele ai...

(P) JANTA.RO CEL MAI COMPLEX CONFIGURATOR DE JANTE, ANVELOPE SI ROTI COMPLETE

(P) JANTA.RO CEL MAI COMPLEX CONFIGURATOR DE JANTE, ANVELOPE SI ROTI COMPLETE
Galerie Foto Configuratorul 3D din portalul JANTA.RO îți oferă posibilitatea de a selecta rapid jantele, anvelopele sau seturile de roți complete, care sunt 100% compatibile cu automobilul tău.   Jantele sunt...

Datoria guvernamentală reprezintă 49,7% din PIB după primele opt luni din 2021

Datoria guvernamentală reprezintă 49,7% din PIB după primele opt luni din 2021
Datoria guvernamentală a ajuns la 550,34 miliarde de lei în primele opt luni din 2021, arată Ministerul Finanţelor. Aceasta a crescut la 49,7% din PIB la sfârşitul lunii august, de la 49,3% din PIB la...

Afacerile din serviciile de piaţă au crescut cu 17,3% în primele opt luni din 2021

Afacerile din serviciile de piaţă au crescut cu 17,3% în primele opt luni din 2021
Afacerile din serviciile de piaţă prestate întreprinderilor, serie brută, au crescut cu 17,3%, în primele opt luni din 2021, față  de aceeaşi perioadă din 2020, arată INS. Cele mai mari creșteri...
Serviciul de email marketing furnizat de