Reabilitatea tuturor blocurilor din Bucuresti cu grad mare de risc seismic va fi realizata cu bani publici, anul acesta urmand sa fie finalizate 13 dintre cele 100 de astfel de imobile, a declarat, ieri, ministrul delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului, Laszlo Borbely.
|
PROMISIUNE. Ministrul Borbely cauta bani pentru seism
|
"Sunt peste 100 de cladiri care au fost construite inainte de 1940 si care sunt mai inalte de patru etaje. Toate vor intra in acest program. Vom schimba legislatia, pentru a putea asigura de la buget banii necesari reabilitarii acestor imobile", a precizat Borbely, prezent la un seminar organizat de Ziarul Financiar.
MODIFICARE. Oficialul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) a explicat ca, pana acum, expertiza si executia lucrarilor erau asigurate gratuit pentru cei care aveau venituri sub salariul pe economie, iar ceilalti puteau sa ia credite ipotecare in conditii mai avantajoase. Borbely a adaugat ca pentru acest an vor fi alocate de la buget 100 miliarde de lei pentru reabilitarea a 13 astfel de blocuri, pentru care a fost deja demarat procesul de licitatie.
CLADIRI MARI. Ministerul mai are in vedere un alt program, care va demara in acest an, respectiv reabilitarea a 85 de cladiri publice mari din Bucuresti. "Este un program realizat cu sprijinul Bancii Mondiale, a carui valoare este de aproximativ 70 milioane de dolari. Banca Mondiala va aloca 58 milioane de dolari, iar restul va fi asigurat de la bugetul de stat", a mentionat Borbely.
ANL, FARA SUBVENTII
|
MTCT are in vedere eliminarea, in acest an, a subventiei de 20% acordata persoanelor fizice care isi construiesc case prin Agentia Nationala pentru Locuinte (ANL), astfel incat aceasta sa nu mai aiba o pozitie privilegiata pe piata. "ANL si-a depasit atributiile, devenind un actor prea important pe piata imobiliara. Din acest motiv, credem ca eliminarea subventiei de 20%, care reprezinta o discriminare, este un pas catre normalitate", a mai spus Borbely. ANL va ramane pe piata, dar fara sa mai aiba o pozitie privilegiata fata de ceilalti constructori.
|