Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat modificarea
prevederilor legislaţiei audiovizuale privind promovarea băuturilor
alcoolice, radiodifuzorii urmând să difuzeze, după ora 22:00, două
avertismente sonore şi vizuale privind efectele nocive ale consumului
de alcool la volan.
Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat modificarea prevederilor legislaţiei audiovizuale privind promovarea băuturilor alcoolice, radiodifuzorii urmând să difuzeze, după ora 22:00, două avertismente sonore şi vizuale privind efectele nocive ale consumului de alcool la volan. Astfel, potrivit noilor prevederi ale articolului 134 din Cod, "(1) Calupurile publicitare în care se promovează băuturi alcoolice (indiferent de concentraţia alcoolică) se vor încheia cu avertismentul, sonor şi vizual: «Nu te urca la volan după ce ai consumat alcool!», (2) Calupurile publicitare în care se promovează băuturi spirtoase se vor încheia cu avertismentul, sonor şi vizual: «Consumul excesiv de alcool dăunează grav sănătăţii», (3) După ora 22:00, radiodifuzorii vor difuza alternativ avertismentele cuprinse la alineatele (1) şi (2)". În paralel, CNA susţine, împreună cu Direcţia Poliţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei României şi Asociaţia Berarii României, campania "Realitatea se schimbă când conduci băut", lansată în vederea responsabilizării şoferilor şi informarea acestora cu privire la efectele nocive ale consumului de alcool la volan. Spoturile TV şi radio se adresează şoferilor cu vârste între 18 şi 35 de ani din zonele urbane, persoane independente, sociabile şi cu un ritm de viaţă alert. Proiectul se va derula timp de trei ani, începând din februarie 2008, şi reprezintă prima iniţiativă de acest pe termen mediu-lung. Prima etapă, care se va derula până la finele anului, se va concentra pe creşterea gradului de conştientizare a efectelor alcoolului asupra abilităţilor de a şofa. "Realitatea se schimbă când conduci băut" este o campanie susţinută şi avizată de Ministerul Sănătăţii şi Familiei.
Citește pe Antena3.ro