x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Oameni buni & oameni rai

Oameni buni & oameni rai

de Luiza Moldovan    |    08 Feb 2007   •   00:00
C(RAMPE)
Si acum, stimati consumisti, sa ne veselim cu totii impreuna cu vizionarea in prima auditie, daca putem spune asa, si iata ca putem, a reclamelor la produse de inalta calitate, care nu sunt nici detergenti, nici sapunuri, nici carnati, nici alte fleacuri de om bolnav la cap din cauza de prea multe hipermarketuri, sa ne veselim, propun, pentru reclama la familie, copii si, ah, iubire. Cuplul Columbeanu ataca din nou, de aceasta data cu mortalele, dar totusi delicatele arme ale celor mai strong valori din lumea asta (vorbim aici de iubire, familie si copii).

Ecuatia Monica + Irinel = bebe are acum o noua rezolvare: Monica plus Irinel egal doi bebe, ceea ce inseamna mai departe ca Monica plus Irinel egal iubire, egal mai departe, paranteza deschisa familia-e-pe-primul-loc, paranteza inchisa... aaa si-atat. Monica si Iri au reusit sa faca ceea ce, imi pare aim sori, n-a reusit nimeni, evar sa faca, si anume sa impacheteze frumos si cu fundita produsul "iubire", produsul "familie" si produsul "copii" si sa-l faca vandabil la televizor.

De acum incolo putem sa ne relaxam. Daca vrem niste copii, ne ducem si ne luam de pe raft exact calitatea si marca pe care ne-o dorim, daca vrem niste familie, mergem frumos la raionul "familie" si ne uitam la toata oferta, urmand ca, intr-un final oarecum dramatic, sa ne alegem ce credem ca ni se potriveste noua mai bine, iar daca vrem produsul "iubire", putem sa-l intrebam, daca nu gasim pe raft, pe supervaizarul de serviciu, "nu va suparati, iubire aveti" si el sa zica, asa, cu mimica aia de regret si oftand fals, "am avut, dar ni s-a terminat, incercati saptamana viitoare pe miercuri-joi asa, s-ar putea sa primim marfa" si tu sa pleci decis sa incerci la cel mai apropiat butic, sa n-astepti pana miercuri.

Noile produse promovate de familia Columbeanu merita, ni se pare noua, fasii d-alea pe care sa scrie "promotie" sau "reduceri de pana la 70 la suta". Sau, ca sa fim mai scabrosi, ni se pare ca familia Columbeanu si-a definit foarte bine propria definitie a "iubirii" si "familiei", alegand sa-si expuna noile valori descoperite peste noapte contra unei sume oarecare de bani la televizor, ca sa vada tot mitocanu’ ce-i aia "lav", "femili" si, of cors, "cildran". Ca ne buseste si plansul. Ba mai mult, ne buseste plansul de ne da in jos pe scari cand ne gandim la cat poate sa fie domnul Columbeanu de bun si cum se gandeste el tot timpul la acte filantropice si la familiile neajutorate. Si plangem tinandu-ne de ziduri cand ne gandim la cat sunt unii de buni si la cat suntem noi de rai, care n-am inteles nimic din viata asta, care trece viata pe langa noi si noi nimic si care noi suntem de toata jena si uita-te la ei care...

×
Subiecte în articol: arte