x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Presa despre focul californian

Presa despre focul californian

de Adriana V. Paduraru    |    09 Noi 2007   •   00:00
Presa despre focul californian
Sursa foto: ROBYN BECK/

2.700 de clădiri distruse, aproximativ 250.000 de hectare incendiate, sute de mii de persoane evacuate. Acestea sunt ingredientele unui subiect de presă care a ţinut capul de afiş al mass-media la sfărşitul lunii octombrie in Statele Unite.

2.700 de clădiri distruse, aproximativ 250.000 de hectare incendiate, sute de mii de persoane evacuate. Acestea sunt ingredientele unui subiect de presă care a ţinut capul de afiş al mass-media la sfărşitul lunii octombrie in Statele Unite.

Cănd se scrie despre un incendiu, indiferent de talentul ziaristului, impactul nu va fi la fel de puternic precum in cazul unei imagini la tv. Este adevărat că o singură imagine face căt o mie de cuvinte. De aceea, cotidianele de peste Ocean nu au dedicat prea multe pagini părjolului californian, lasănd acest lucru in sarcina televiziunilor.

După uraganul Katrina, o altă catastrofă se abate asupra Californiei: incendiile devastatoare declanşate la 21 octombrie 2007. Subiectul a fost aprig dezbătut prin toate mijloacele de comunicare in masă. Ceea ce a făcut ca această criză să fie cel de-al doilea subiect "tare" pe care anul 2007 l-a avut pănă acum, după masacrul de la Virginia Tech din 16 aprilie, cănd Seung-Hui Cho a ucis 32 de persoane, a rănit alte căteva zeci, apoi s-a sinucis. Alte două dezastre ocupă locuri fruntaşe, in topul celor mai urmărite subiecte de presă. Un sfert din mass-media a fost captată de prăbuşirea podului I-35W din Minneapolis şi 13% de incidentul de la o mină din Utah, cănd căţiva mineri au rămas captivi in subteran.

Aproximativ 40% din mass-media a fost acaparată de incendiile din California. La mare distanţă au urmat ştirile despre campania pentru alegerile din 2008 - 9 la sută, iar evenimentele din Irak - 7 procente. La polul opus s-au situat informaţiile despre imigranţi şi terorism - căte două procente şi economia Statelor Unite - 1%.

COMPARTIMENTE. Sectorul media care a acordat cea mai mare atenţie incendiilor care au devastat California au fost televiziunile. Aproximativ 53% din informaţiile furnizate la tv au fost transmise de locul catastrofei. Pe locul doi in clasament se situează tot televiziunile. Este vorba de cele care trasmit exclusiv prin cablu, cu 51 de procente, radiourile - 35%, internetul - 33%. Cel mai scăzut interes pentru acest subiect l-au avut ziarele tipărite. Doar 19% din informaţiile furnizate de aceste publicaţii au avut ca temă incendiile.

Celelalte teme au fost foarte slab reprezentate. De exemplu, pe segmentul ziare, cel mai mare interes l-a prezentat campania pentru alegerile din 2008 - 12 procente, urmat de evenimentele din Irak - 8%. Pe ultimele locuri s-au clasat politica din Irak (3%), respectiv evenimentele din Iran (2%). Campania electorală a avut cel mai scăzut interes in informaţiile prezentate de posturile tv - 5%. La radio şi la televiziunile prin cablu, ştirile despre campanie ocupănd cu patru procente mai mult din spaţiile de emisie, adică 9%. In ceea ce priveşte internetul, 8% din informaţiile de aici au avut ca subiect campania electorală.

adriana.paduraru@jurnalul.ro

×
Subiecte în articol: arte