x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Studiu Discovery: Bărbatul român rămîne tradiţionalist

Studiu Discovery: Bărbatul român rămîne tradiţionalist

de Sebastian S. Eduard    |    19 Sep 2008   •   00:00
Studiu Discovery: Bărbatul român rămîne tradiţionalist

Un studiu realizat de Discovery Networks EMEA, la care au participat peste 1.200 de bărbaţi (dintre care 1.083 din România) relevă trăsăturile definitorii ale bărbatului modern. Cum diferă bărbatul român de cel european? Vom vedea...

Un studiu realizat de Discovery Networks EMEA, la care au participat peste 1.200 de bărbaţi (dintre care 1.083 din România) relevă trăsăturile definitorii ale bărbatului modern. Cum diferă bărbatul român de cel european? Vom vedea...

 
Din studiul realizat de Discovery rezultă că rolul bărbatului din societatea zilelor noastre reprezintă un nou stagiu în evoluţia masculinităţii, clasificînd etichete ca “metrosexual” şi “mascul-alfa” ca fiind redundante.

 

Teme comune

Studiul a pus de asemenea în lumină o serie de teme comune semnificative în rîndul tinerilor cu vîrsta cuprinsă între 25 şi 39 de ani. Bărbaţii tineri întîrzie să se maturizeze şi restabilesc pietrele de hotar ale vîrstei adulte. Bărbaţii trec adesea mult peste treizeci de ani înainte de a cumpăra o casă sau de a face un copil, lucruri care reprezintă pietrele de hotar ale maturizării. Statutul de tată este atît de important pentru ei, încît amînă decizia de a avea un copil pînă tîrziu – pînă în momentul în care sînt pregătiţi din punct de vedere financiar şi emoţional. Acelaşi preţ îl pun pe relaţia lor cu copiii şi vor să se implice mai mult decît au făcut-o taţii lor. Vîrsta medie la care se căsătoresc bărbaţii a ajuns la 30 de ani, ceea ce reprezintă rezultatul întîrzierii trecerii de la educaţie la o slujbă cu normă întreagă şi al dependenţei pe termen lung faţă de sprijinul financiar al părinţilor.

Egalitatea crescută între bărbaţi şi femei înseamnă că relaţiile dintre ei sînt mai complexe ca niciodată. Bărbaţii tineri din România sînt în topul trei al tuturor ţărilor în ceea ce priveşte importanţa egalităţii într-o relaţie. Aproape 82% dintre respondenţi au declarat “pentru mine egalitatea într-o relaţie este importantă”.

 

Tensiune

Astăzi, munca este cîmpul de luptă – nu munceşti, nu exişti. Bărbaţii din ziua de astăzi se străduiesc să obţină două lucruri prin muncă: primul este asigurarea decentă a traiului familiei, al doilea este satisfacţia profesională la locul de muncă. încercarea de găsi un echilibru între cele două sau, şi mai rău, nereuşita în una dintre ele cauzează stres şi tensiune. Din cauza globalizării şi schimbărilor de pe piaţa muncii nu mai există joburi pe viaţă. Piaţa este o junglă unde trebuie să te lupţi în fiecare zi pentru supravieţuire. Această luptă este acerbă, în special în ţări ca România sau Polonia, unde indicatorii şomajului sînt destul de ridicaţi şi unde – conform studiului – bărbatul care nu asigură traiul familiei nu îşi face datoria.

 

Categorii

Segmentele cheie identificate de Discovery Networks Europe ne permit să încadrăm bărbaţii tineri în patru tipologii: “Bărbatul tradiţionalist, tată de familie” (în medie 26%), un bărbat familist, tradiţionalist, care are o perspectivă conservatoare asupra rolului lui în familie şi în societate. Cel mai reprezentativ segment este în România (72%)! “Bărbatul modern, interesat de toate” (în medie 34%), cu o viziune modernă asupra rolului sexelor, fiind capabil să jongleze cu numeroase angajamente. Suedia este în topul clasametnului (57%), urmată de Franţa (42%). în România acest segment reprezintă 12%. “Bărbatul egocentric” (în medie 26%) pune propria persoană mai presus de relaţiile în care este implicat şi este mai puţin centrat pe familie.

Germania ocupă primul loc în acest sens (48%), urmată de Olanda (43%). în România, acest segment reprezintă 5%. “Bărbatul neimplicat, concentrat pe nevoile lui” (în medie 14%) trăieşte numai pentru ziua de azi şi nu vrea să îşi asume angajamente sau responsabilităţi serioase.

În România acest segment reprezintă 11%.

×
Subiecte în articol: arte romania bărbatul