x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale Un articol despre moartea lui Stephen Gately a generat un număr record de plângeri

Un articol despre moartea lui Stephen Gately a generat un număr record de plângeri

20 Oct 2009   •   00:00
Un articol despre moartea lui Stephen Gately a generat un număr record de plângeri

Materialul referitor la moartea lui Stephen Gately, publicat în Daily Mail, a generat 22.000 de reclamaţii, cel mai mare număr de plângeri avut de forul britanic de soluţionare a reclamaţiilor din presă în ultimii cinci ani. Titlul iniţial al articolului care a stârnit controverse a fost "De ce nu a fost nimic «natural» în moartea lui Stephen Gately", care a devenit pentru ediţia tipărită "O moarte ciudată, însingurată şi tulburătoare".



Peste 22.000 de reclamaţii au fost depuse la Comisia de Soluţionare a Reclamaţiilor din Presă (The Press Complaints Commission) din cauza unui articol semnat de jurnalista Jan Moir, despre moartea fostului membru al trupei Boyzone, informează The Guardian, citat de Mediafax.

Potrivit oficialilor PCC acest subiect a generat un număr record de plângeri, numărul acestora depăşind numărul total de reclamaţii primite de Comisie în ultimii cinci ani.

Titlul iniţial al articolului care a stârnit controverse a fost "De ce nu a fost nimic «natural» în moartea lui Stephen Gately", care a devenit pentru ediţia tipărită "O moarte ciudată, însingurată şi tulburătoare". În articolul lui Moir, editorialistul interpreta moartea fostului membru Boyzone în Majorca, după o noapte de petrecere, ca fiind un alt eveniment care "deconstruieşte mitul căsătoriilor fericite între homosexuali".

PCC va începe o investigaţie pentru a vedea dacă codul de practică în jurnalism a fost încălcat, prin insinuare, lipsă de acurateţe, discriminare şi homofobie. Oficialii Comisiei au declarat că cele 22.000 de plângeri reprezintă un număr record în istoria instituţiei.

Vineri, mai mulţi advertiseri, printre care şi Marks & Spencer au cerut ca reclamele lor să fie retrase de pe pagina unde era publicat articolul semnat de Moir.

Jan Moir, care a câştigat în trecut o distincţie British Press Award a făcut o declaraţie în apărarea sa, precizând că nu a avut intenţia de a ofensa pe nimeni şi acuzând "regizarea unei campanii pe internet" pentru a incita publicul. Controversatul articol a provocat o creştere cu 21% a traficului de pe platforma online a ziarului Daily Mail, potrivit datelor furnizate de Experian Hitwise. (V.A.)

×
Subiecte în articol: externe stephen gately boyzone jan moir