"Publicat la scurt timp după romanele «The Story of Edgar Sawtelle», de David Wroblewski, şi «The Lace Reader», de Brutonia Barry, «Gargui» este doar unul dintre fulminantele debuturi din această vară ale unor scriitori necunoscuţi care îmbină elementele de mister şi misticism...
Vă îndemn să-l citiţi fără rezerve. Este captivant şi înspăimântător deopotrivă, este genul de film de groază pe care-l priveşti cu un ochi închis." Cam asta scrie The Washington Post despre debutul tânărului scriitor canadian care a entuziasmat în acest an critica de specialitate.
"Gargui" este o carte-manifest elaborată pe parcursul a şapte ani de documentare, însumând un număr imens de pagini - cam de zece ori mai mare de-cât textul final -, reuşind o performanţă fără precedent, aceea de a vinde manuscrisul în 23 de ţări înainte de apariţie.
Evident, critica literară s-a grăbit să facă mai multe comparaţii elogioase cu "Pacientul englez" sau "În numele trandafirului", printre altele, dar, dincolo de marketingul firesc şi de entuziasmul întotdeauna exagerat care însoţesc o lucrare ce se vrea direct în topul vânzărilor, avem de-a face, într-adevăr, cu un roman de primă mărime, menit să emoţioneze toate categoriile de public, să satisfacă gustul celui mai înveterat cititor, prin complexitatea naraţiunii, mesajul umanitar universal, acoperirea culturală - practic exhaustivă - a domeniilor aduse în discuţie şi, nu în ultimul rând, curajul de a aborda o temă bătută şi răzbătută în literatură: iubirea. Iubirea ca salvare din infernul mondenităţii noastre de toate zilele.
Citește pe Antena3.ro