Jurnalul.ro Cultură Muzica "Mamaia 2011": cronica unei morţi aranjate!

"Mamaia 2011": cronica unei morţi aranjate!

de Dana Andronie    |    28 Aug 2011   •   15:17

Dupa 48 de ani de la prima editie, cand a participat si Ioana Radu cu o piesa compusa de H. Malineanu – "As vrea iar anii tineretii", Festivalul "Mamaia" se afla pe patul de moarte. Cea de-a 41-a editie a terminat-o! E trist sa vezi cum un festival moare cu zile. Nu inteleg de ce, dar sper ca se va gasi o solutie de salvare, pentru ca "Mamaia" sa existe, in continuare, in lumea muzicii romanesti. Este un festival cu traditie al carui impact la public a fost validat chiar de public si care ar putea trai multe decenii de acum incolo. Daca ar fi, bineinteles, in­grijit, nu bagat in boala! Nu stiu cine ar putea fi acuzat pentru situatia deplorabila de acum, dar nu-i sanatos sa iti bati joc, cu sau fara stiinta, de "Mamaia"!

Scena Teatrului de Vara din Constanta nu era gata nici la ora 21:00, in ziua de 24 august. Iar la 25 august, Festivalul "Mamaia" a inceput, la propriu, sa-si dea ultima suflare! Suna exagerat, dar e perfect real. Tavanul imens cu leduri de lumini, ravnit de regizorul festivalului Petre Nastase, a cedat nervos chiar inainte de a fi montat. S-a prabusit, pur si simplu. Pe ultima suta de metri a fost adus altul si numai asa a fost salvat Petre Nas­ta­se de la infarct! Primele probe s-au realizat cu doar cateva ore inainte de festival! Vai de concurenti, vai de tele/spectatori! Sonorizarea a fost crima si pedeapsa. Si daca lucrurile s-ar fi oprit aici. Dar, nu, a fost doar inceputul! Prezentatorii acestei editii au ucis toate cele patru seri. Si, apropo, daca doriti sa ingropati un eveniment, invitati-o pe Gianina Co­ron­dan si pe cei doi baieti de la Ca$$a Loco – Bogdan Muresan si Cosmin Tudoran. Succesul dezastrului e garantat! Iata cateva replici "geniale": "Si-a pus antena, sa prinda bulgarii! Si n-a prins nimic...." – a spus Cosmin Tudoran, admirandu-i palaria colegei sale, Gianina. "Va multumim ca ati pus ceva sub bradul Mamaia!" – le-a multumit acelasi Cosmin sponsorilor festivalului. Sau: "Cum poate sa fie «Mamaia» la 41 de ani?" – intreaba Cosmin. "Ma­t­ura!" – raspune Bogdan. "Maturata – corect! – insista Cosmin. Intelegem, deci, ca "Mamaia" este maturata corect la cea de-a 41-a editie (si nu ani!!!) cand a impli­nit 48 de ani de cand exista?!

De-as fi avut o matura si un faras adecvate, imediat i-asi fi curatat de pe scena. Insa "nu-i nici usor, nici greu/ De speranta leaga-te mereu", asa cum am auzit din textul, cu rima indelung-cautata, al piesei aflate in concurs – "Mereu invingator". Si pentru ca tot am ajuns la capitolul interpretare, am tot sperat ca macar un concurent sa cante o piesa cu ochii deschisi! Neam! De la Nicoleta Ticala, Alin Ignat, Daniela Marin si pana la Daniela Cojocaru – detinatoarea trofeului "Mamaia" de anul trecut – toti au cantat de parca le-ar fi intrat nisip in ochi!

Cea de-a 41-a editie a Festivalului de Muzica Usoara "Mamaia" a reusit sa emotioneze, totusi, cu mo­mentul realizat in memoria lui Cornel Fugaru. Nico, Monica An­ghel, Lucia Dumitrescu, Adrian Enache, Aurelian Temisan, Gabriel Cotabita, Marcel Pavel, Vlad Fugaru si fostii elevi l-au comemorat pe artistul, co­legul, tatal si profesorul care le-a daruit muzica sufletului sau. Au fost lacrimi si candele aprinse pentru Cornel Fugaru.

Rockul a dat bine la "Mamaia", desi sonorizarea a lasat mult de dorit. Trupele (mai slabe sau putin slabe, din punct de vedere valoric) au cantat cu pofta, s-au bucurat ca au o scena mare pe care sa se desfasoare, au avut si piese, in limba romana, cu mesaj. "Deschide, baby, microfonul, nu trisa! Show-biz-ul e o treaba grea!" – ne-a transmis trupa Tips. L-am ascultat si pe fratele Luminitei Anghel, Alexandru Daniel, solistul trupei "Fara precedent"... N-a impresionat pe nimeni! La rock au iesit si scantei! La propriu! Ovidiu Anton (fost absolvent al Scolii Vedetelor), insotit de colegii sai de la trupa Pasager, a facut show cu artificii, ca doar nu degeaba piesa pe care a cantat-o se numea "Te joci cu focul".

Poate ca ar fi bine sa nu ne mai jucam cu focul, nici in privinta Festivalului "Mamaia"! Inca are sanse sa-si revina, daca va fi organizat de oameni responsabili si daca va fi "maturat" tot ce-i rau. Inca poate re­deveni Festivalul "Mamaia", asa cum l-au creat altii iar noi l-am mostenit.

Castigatorii celei de-a 41-a editii
Trofeul "Mamaia" 2011 a plecat (cu Skoda, cu tot) la Marcel Dragomir, care a avut in concurs piesa "Ciao, amore, come stai?", interpretata de Andreea Oana Olariu. Interpretare: locul I – Cornelia Goda; locul II – Rodica Elena Tudor si locul III – Nicoleta Ticala. Creatie: locul I – "Sunt gelos" – compozitor Adrian Romcescu; locul II – "Mereu invingator" – compozitor Tudy Zaharescu; locul III – "Doar a ta" – compozitori: Liviu Cocoru, Marius Draghici, Catalin Fantaneanu, Dumitru Ca­ta­lin Cotelin, Anamaria Mi­haela Popa. Rock: Locul I – Vertigo; locul II- Pasager si locul III – Tips.

×
Subiecte în articol: mamaia 2011