Spuneam nu demult, in emisiunea Nasul a lui Radu Moraru de la B1 TV, ca 95% dintre membrii U.C.M.R. - A.D.A. sunt niste hoti ordinari, impostori de doi bani, infractori de drept comun, care insa stiu sa puna fiecare acesti doi bani pe alti doi bani si uite asa se aduna zeci, daca nu cumva sute de milioane de euro.
Spuneam nu demult, in emisiunea Nasul a lui Radu Moraru de la B1 TV, ca 95% dintre membrii U.C.M.R. - A.D.A. sunt niste hoti ordinari, impostori de doi bani, infractori de drept comun, care insa stiu sa puna fiecare acesti doi bani pe alti doi bani si uite asa se aduna zeci, daca nu cumva sute de milioane de euro.
Am mai spus in emisiune ca e posibil ca procentul ala de 95% de care vorbeam sa tina de un optimism tembel de-al meu si ca ma tem de o stare de fapt cu mult mai rea.
Ce nu intelege lumea este ca aceste organe de colectare si gestiune ale drepturilor de autor sunt surse de imbogatire nelimitata a unor oameni care nu au nimic in comun cu acest cuvant: compozitor. Sunt oameni care, asigurati de o "patalama", semneaza mai apoi in dreptul compozitorului unei piese scrise de fapt cu ani in urma (de regula, de cineva din strainatate) si care mai apoi incaseaza sume de bani nemeritate, in urma difuzarilor. Sunt zeci si sute de mii de euro, iar aceasta fapta e cumva penala, intrucat acesti oameni beneficiaza de acesti bani in urma unui furt intelectual. Actualul ministru al Culturii, Adrian Iorgulescu, a fost multa vreme seful acestei bande de pungasi. Din declaratia
de avere semnata la 18 septem-
brie 2006 rezulta ca dl ministru a primit in 2005 264.310.000 lei vechi, ca presedinte al U.C.M.R. - A.D.A. Dar despre drepturile de autor nu mai pomeneste, acestea insumand in 2004 circa 300.000.000 de lei. Hai sa vedem cat de mare "compozitor" e acest ins, care ar fi trebuit sa aiba un raport de difuzare a "creatiei" sale cel putin de ordinul difuzarilor lui Moga, adica sa ne "incante" cu muzica lui pe toate posturile
muzicale. Nimeni nu stie insa ce fel de "muzica" a compus vreodata acest ins, si acum ajungem la o alta problema. Acest organism de colectare a drepturilor de autor strange banii de la operatorii de radio si tv, dar nu numai de la ei, si mai apoi ii "redistribuie" conform unui logaritm numai de ei stiut. Iata cum un om care poate ca a scris candva ceva "muzica" pentru tigai si polonice isi poate lua partea leului din munca altora.
E o haita de pungasi acolo, la Uniunea Compozitorilor, ceva de
speriat. Multi, prea multi "compozitori" - hoti, in fapt - care au semnat creatiile altora cu numele lor si care beneficiaza de ani de zile de pe urma acestui furt fara ca nimeni sa-i deranjeze cu vreun control. E de notorietate ca oameni din radio si televiziunea romana se trec la compozitori atunci cand trimit spre U.C.M.R. - A.D.A. listele cu piesele difuzate in emisiuni, cand de fapt sunt cantece facute de Toto acum multi ani. E stat in stat acolo, la U.C.M.R. - A.D.A., si nici macar nu se sinchisesc sa publice sumele colectate sau sa dea vreun raport cuiva despre destinatia banilor sau a functionarii softului ce inteleg ca redistribuie sumele colectate.
Poate ca e mai comod asa, desi legea spune altfel, intrucat un alt organism de colectare a drepturilor conexe, de data asta C.R.E.D.I.D.A.M-ul, a publicat un raport semnat si stampilat unde poti vedea lucruri halucinante.
Dintr-un total de 5 miliarde de lei colectate in anul 2000, 4,5 miliarde au reprezentat cheltuieli de "regie", protocoale etc., iar artistilor interpreti, carora li se cuveneau acesti bani de drept, le-au revenit circa 400 de milioane de lei, adica maximum 3 milioane de lei pe semestru, de artist interpret.
O cam iei razna, nu?! E posibil ca linistea de care se bucura aceste "institutii" sa fie asigurata dupa cum sunt niste zvonuri lansate dupa cate se pare chiar de sefii lor pe la sprituri, cand bautura dezleaga limbi si naste accente teribiliste de imensele spagi date Garzii Financiare si Curtii de conturi? Aceste organisme de control nu au deranjat
vreodata hartiile U.C.M.R. - A.D.A.,
a Uniunii Compozitorilor sau a C.R.E.D.I.D.A.M. Sa ma mai gandesc ca insinuarea unuia dintre presedinti - ca modalitate de presiune - cum ca S.R.I.-ul beneficiaza si el de generoase sume alocate din fondurile artistilor e chiar o vorba in vant? Mai mira pe cineva ca un scandal de plagiat deranjeaza atat de mult marile "familii" din muzica romaneasca?!
Ce bine e sa te tina Dumnezeu pe genunchii Lui si tu sa gangavesti, imbecil compozitor, creatie... EU!